Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Muzikal čiste ljubezni

Za vas piše:
Ksenja Hočevar
Objava: 11. 05. 2017 / 13:53
Oznake: Družba
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:35
Ustavi predvajanje Nalaganje
Muzikal čiste ljubezni

Muzikal čiste ljubezni

V Hali Tivoli bo 26. maja premiera muzikala Moje pesmi, moje sanje. Založba Družina je medijski pokrovitelj veličastnega glasbenega projekta.

V Hali Tivoli v Ljubljani bo 26. maja premiera muzikala Moje pesmi, moje sanje. Pri veličastnem projektu, največjem muzikalu doslej na naših odrih, sodeluje prek 150 ustvarjalcev, od glasbenikov in igralcev do plesalcev in koreografov. V vlogi stotnika von Trappa bo nastopil Boštjan Romih, v vlogi Marie Eva Černe, mati prednico v samostanu pa bo upodobila Irena Yebuah Tiran. Založba Družina je medijski sponzor projekta, ki ga bo v štirih letih po napovedih videlo okrog 250 tisoč gledalcev.


V hali Tivoli so muzikal predstavili (od leve proti desni): glasbenik Simon Dvoršak, Boštjan Romih (v vlogi stotnika von Trappa), Eva Černe (v vlogi Marie), producent Nejc Avbelj, prevajalec in režiser Nejc Lisjak in tiskovna predstavnica Barbara Tomšič.

Nejc Avbelj: »Projekt je veličasten!«

Kot je današnji predstavitvi za novinarje v Hali Tivoli povedal producent Nejc Avbelj se precej držijo prve izvedbe muzikala leta 1959 na Broadwayu in filmske zgodbe, ki je na platnih zaživela osem let pozneje. Od takrat je muzikal doživel že skoraj 18 tisoč priredb po vsem svetu, na leto si ga ogleda povprečno 600 tisoč gledalcev.

Na slovenskih odrih je bil muzikal že izveden, vendar še nikoli po izvirnem scenariju in predvsem še nikoli tako razkošno. »Muzikal prinaša zgodbo, ki ima v ospredju družino, dom, glasbo … Vse, kar je blizu slovenskemu občinstvu,« je na predstavitvi dejal producent Avbelj in dodal, da se obenem simpatična in komična zgodba ne izogne tragičnosti in stiskam, ki so lahko enako aktualne, kot so bile v letu 1938 v Avstriji, torej v času, kamor je postavljeno dogajanje muzikala. »Ob vsebini muzikala lahko ozavestimo vrednote, ki so nam dane. Na primer ni nam treba na silo zapustiti doma … Hkrati je zgodba opomnik hvaležnosti, hvaležnosti za vse, kar nam je dano,« pravi Avbelj, sicer diplomirani glasbenik in pravnik, član salzburškega orkestra. »Projekt je veličasten zaradi številne ekipe, zaradi scenografije na 250 kvadratnih metrih, veličasten zaradi glasbe in ganljive zgodbe. Predvsem pa je 150 ustvarjalcev poleg zaradi 'srca', kot rečemo, ne zaradi zaslužka. Pravzaprav ima večina od nas redno službo drugje in je to le projekt 'za dušo', za srce,« pravi Abvbelj.

Nejc Lisjak: »Držimo se predloge filma, a ga ne posnemamo!«

Besedilo je v slovenščino prevedel, ga priredil in muzikal tudi režiral Nejc Lisjak (pogovor z njim lahko prebere v 18. številki tiskane Družine). Pred dvema letoma je muzikal že režiral v Radomljah, skoraj dvajset ponovitev so dobesedno razprodali. Vendar tokratna izvedba bo neprimerljivo »razkošnejša«, z več igralci, več pesmi, več glasbe, plesalcev, inštrumentalistov. Nenazadnje bo muzikal spremljalo skoraj petdesetčlanski orkester, od 150 članke ekipe pa je okoli 50 umetnikov magistrov glasbe oziroma igre. »Žene me ljubezen do muzikalov, to počnem iz entuziazma, iz ljubezni. Tudi v prihodnosti se vidim v tem žanru,« pravi komaj 23-letni Lisjak: »Res smo se držali predloge filma, vendar ga ne posnemamo. Vsak od nastopajočih na odru pokaže svoje atribute, svoje talente, vsak vloži v predstavo svoje notranje emocije. Naš stotnik Boštjan je poseben, Eva v vlogi Marie je izjemna, ob petju Irene v vlogi prednice vsi brišemo solze …«


Novinarjem so van Trappovi otroci zapeli in odplesali nekaj pesmi iz muzikala ...

Boštjan Romih: "Ekipo žene srčnost"

Da imamo v Sloveniji dobre pevce in dobre igralce je dejal vodja glasbenikov Simon Dvoršak, edini Slovenec z nazivom »dirigent muzikalov«. »Težko pa je najti dobrega glasbenika in dobrega igralca v eni osebi. Svojim kolegom, poklicnim opernim pevcem, težko dopovem, da muzikal ni opera. Težko jih je siliti, da pojejo, kot sem si jaz zamislil.« Poudaril je, da je slovenske izvedbe muzikalov, pa naj bodo še tako veličastne, težko primerjati s tistimi na Broadwayu ali v Londonu. »Tam od enega muzikala živi več sto ljudi. Pri nas za muzikalom stoji skupek ljudi, ki to počnejo z entuziazmom, z veseljem, v prostem času. Scenografijo podpisuje Urška Gregorič, kostumografijo Milena Dolenc, koreografijo pa Špela Kralj, ki v predstavi nastopa v zboru nun. Na odru se bo predstavilo tudi pet profesionalnih plesnih parov.

Eva Černe, ki bo nastopila v vlogi Marie, je povedala, da zadnje mesece vadi po osem in več ur na dan. Muzikalu se je, kot je povedala, predala tudi zaradi otrok, saj ji ti vlivajo voljo in moč. otroci so stari od sedem do 16 let, za sodelovanje pri projhektu so bili izbrani na avdiciji. Boštjan Romih pa je dejal, da je okleval, ali naj se pridruži ekipi, saj je mislil, da bo to le še en od neštetih muzikalov pri nas. "V pogovoru sem odkril, da to ne drži. Ob zasedbi in spektakularnosti pa me je posebej navdušila srčnost ustvarjacev. Nihče v ekipi ne dela zaradi posla, ampak iz srca. To se kaže tudi v tem, da je vsak v ekipi prirpavljen delati vse. Vsak misli za vse. To je srčnost, to je največja profesionalnost." Da mu je sodelovanje izziv, je poudaril Romih, vloga strogega očeta von Trappa, ki ima na odru več igre kot petja, pa mu je vedno bolj domača.

Muzikal se po dveh predstavah Ljubljani (26. in 27. maja) junija seli v Maribor in na Jesenice, jeseni (1. septembra) pa začne odrsko potovanje v Portorožu. Organizatorji napovedujejo, da si ga bo na predstavo ogledalo približno dva tisoč ljudi, v štirih letih pričakujejo, da ga bo videlo 250 tisoč gledalcev. Založba Družina je medijski sponzor projekta.


Von Trappove otroke v starosti od sedem do šestnajst let so izbrali na avdiciji (fotografije K. H.)

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh