Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Bog je največje presenečenje

Za vas piše:
K. C.
Objava: 27. 12. 2019 / 10:20
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 27.12.2019 / 13:34
Ustavi predvajanje Nalaganje

Bog je največje presenečenje

Ob koncu leta 2019 je založba Družina izdala vodič za vse zbegane, negotove ali razočarane kristjane z naslovom Bog presenečenj.
Ob koncu leta 2019 je založba Družina izdala Vodič za vse zbegane, negotove ali razočarane kristjane z naslovom Bog presenečenj. Knjigo je prevedla Mojca M. Štefanič.

Njegov osrednji motiv je evangeljska prilika o iskanju zakopanega zaklada (Mt 13,44). Avtor knjige Gerard W. Hughes poskuša pokazati, da je njiva s skritim zakladom v nas samih.

Ali kot pravi v spremni besedi p. Damjan Ristić »Boga ne moremo ujeti, zaobjeti, dojeti, vedno nas preseneča, še veliko bolj, kot nas preseneča vsak drug odnos, v katerem smo se znašli. Edino nekaj statičnega, neživega nas ne more presenetiti. Bog pa, ko stopimo z njim v odnos, postane največje presenečenje.«

Odgovori na vprašanja iščočega kristjana

Hughes je bil tudi sam, romar in učenec, ki je neprestano iskal Boga in ga je pomagal iskati drugim. Knjiga Bog presenečenj, ki je prvič izšla leta 1985, je nastala kot Hughesov poskus, da bi strnil svoje misli, iskanja in dolgoletne izkušnje v nekaj, kar bi najprej pomagalo njemu, nato pa morda tudi drugim pri iskanju in poglobitvi odnosa z Bogom. V njej je želel strniti odgovore na vprašanja, ki so zadevala iščočega kristjana ali nekristjana v dobi, v kateri je bilo resno čutiti grožnjo jedrskega holokavsta. Prevedena je bila v 20 jezikov.

Poziv h kritičnemu soočanju z vprašanji

Hughes je videl potrebo po veri, ki se je sposobna na zrel in resničen način ukvarjati z Bogom. Ta vprašanja ostajajo relevantna, njena vsebina je univerzalna in nadčasna, saj človek v jedru ostaja isti. Nekatere stvari v knjigi so naravnost preroške, saj Hughes opisuje situacijo v Cerkvi z akutnostjo, ki mu jo lahko sedanja doba zavida. Hughes je razočaran nad plitkostjo vere, ki jo širi Cerkev, saj ljudem ne pomaga, da bi prerasli njen institucionalni vidik, ki zanje pri Bogu ureja vse. V knjigi poziva h kritičnemu soočanju z vprašanji vere in hkrati k neizogibnosti mističnega v odnosu do Boga in vsega. Hughes ni na noben način rušitelj institucije, ki je neizogibna, je pa kritičen do nje iz ljubezni do Cerkve, torej do konkretnih ljudi, ki jo sestavljajo.

Izkušnjo vere sestavljajo Cerkev, kritično razmišljanje in mistika

Na teološki ravni Hughes tudi ni apologet in sistematik, je pa resen študent teologije, ki odkriva njene zmožnosti in meje. Hughes tudi ni duhovni karizmatik, ki bi tekal za duhovnimi doživetji, Boga doživlja in izkuša v soočanju z lastno notranjostjo kot neraziskanim teritorijem, v katerem živijo in delujejo njegove želje in duhovni vzgibi, prek katerih lahko na presenetljiv način spoznava sebe, svoj odnos do sveta in tudi svoj odnos do Boga. To troje sestavlja človekovo izkušnjo vere: Cerkev, se pravi konkretna krščanska skupnost, katere del je posameznik, kritično mišljenje, se pravi razmišljanje, branje, poglabljanje znanja, ter mistika, se pravi neprestana odprtost za presenečenje, ki odpira prostor za razodetje Boga kot nekoga, ne kot nekaj. Če manjka katera od treh komponent, je vera okrnjena, neavtentična in ne more rasti.

Hughes v knjigi bralcu omogoči, da se sooči z vprašanji, s katerimi se morda sam po sebi ne bi. Na svoj izviren način bralca uvede v elemente ignacijanske duhovnosti.

Kako vemo, da se Bogu približujemo?

V nas se poveča zaupanje vanj (vera), naša življenjska drža je zaznamovana z upanjem in odprtostjo za dobro, smer našega čutenja in delovanja postaja in ostaja ljubezen. Gre za mistično odprtost ali ranljivost, ki omogoča presenetljiv odnos tako z Bogom kot drugimi.

Vsako poglavje vsebuje dva dela. Prvi nas sooči z vprašanji, ki zadevajo zorenje v veri, kar za Hughesa pomeni tudi osebnostno zorenje. Hughes v knjigi Bog presenečenj vabi bralca, tudi s pomočjo vaj, ki so v drugem delu vsakega poglavja, da se sooči s svojim notranjim svetom, se nauči postaviti svoj temelj na odnosu z Bogom, ki omogoča odprtost in presenetljivost odnosov z vsem in vsemi. Knjiga je lahko za nekoga, ki še ni navajen takšne notranje poti, zahtevna, čeprav ni napisana v zahtevnem jeziku. Zagotovo pa bo vsakemu bralcu v izziv. Upam, da bo knjiga tudi slovenskim bralcem pomagala k bolj poglobljeni poti za Kristusom, v odnos z Bogom, ki preseneča.

»Kar odkrijete o samih sebi, je veliko pomembneje in več vredno kot kar koli, kar sem napisal,« je dejal Gerard W. Hughes. »Zato v tej knjigi ne podajam podrobnih opisov, ampak se omejujem na smerokaze.«

Dovolite, da vas Bog preseneti.

Kupi v trgovini

Novo
1945: Dnevnik mojega križevega pota
Zgodovina
29,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh