Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Papež: evharistija je kruh za grešnike, ne nagrada za svetnike

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 07. 06. 2021 / 08:02
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 07.06.2021 / 12:39
Ustavi predvajanje Nalaganje
Papež: evharistija je kruh za grešnike, ne nagrada za svetnike

Papež: evharistija je kruh za grešnike, ne nagrada za svetnike

Sveti oče na telovsko nedeljo v Vatikanu: cilj življenja je samodarovanje in služenje drugemu.

Papež je obhajal slovesno telovsko bogoslužje FOTO: Vatican Media

Na včerajšnjo telovsko nedeljo je papež Frančišek izpostavil pomen evharistije za krščansko vero. V evharistiji, v koščku Kruha, »je krhkost moč: moč ljubezni, ki postane majhna, da bi jo lahko sprejeli,« je sveti oče po navedbah Radia Vatikan dejal med včerajšnjo opoldansko molitvijo na Trgu sv. Petra v Vatikanu. Med velikonočno večerjo s svojimi učenci je Jezus razlomil samega sebe, ko je dejal: »To je moje Telo.« Na ta način, je poudaril Frančišek, »nam Jezus pokaže, da je cilj življenja v samodarovanju in da je največja stvar v življenju služenje drugemu.«

Druga moč, ki pride na dan v krhkosti evharistije, pa je »moč ljubiti tistega, ki greši«. To nam je Jezus pokazal predvsem s svojim odnosom do Jude Iškarijota, s katerim je jedel, čeprav je vedel, da ga bo Juda pozneje izdal. Ob tem je izdaja »za tistega, ki ljubi, največja bolečina«. Kljub temu Jezus grešnika ne kaznuje, temveč tudi zanj daruje svoje življenje. Na zlo se odzove z največjim dobrim: »Evharistija torej ni nagrada za svetnike, temveč kruh za grešnike,« papeževe besede povzemajo pri avstrijskem Kathpressu.


FOTO: Vatican Media

»Kdor obhaja evharistijo, mora imeti veliko srce«

Med sinočnjim bogoslužjem na praznik Svetega Rešnjega telesa, ki ga v Italiji in nekaterih drugih evropskih državah obhajajo na drugo nedeljo po binkoštih, je papež Cerkev spodbudil, naj se odpre za vse tiste, »ki so ranjeni, ki so grešili, katerih življenjska pot je drugačna,« in jih poskuša privesti do Kristusa. »Cerkev popolnih in čistih« je sobica brez prostora za kogar koli drugega, je zatrdil sveti oče. Cerkev odprtih vrat, »ki se v praznovanju zbira okoli Kristusa, pa je nasprotno velika dvorana, v katero lahko vstopijo vsi, pravični in grešniki«.

Da pa bi sploh lahko odkrili Boga v zakramentu evharistije, je nujno potrebno, »da prepoznamo lastno žejo po Bogu«. Žal je danes ta žeja že marsikje ugasnila: »Vprašanja o Bogu so zamrla, želja po Njem je oslabela, iskalci Boga so vedno redkejši,« tako papež Frančišek med bogoslužjem, ki se ga je v vatikanski baziliki udeležilo okoli dvesto vernikov.

Jezus ničesar ne zahteva, temveč nam vse podarja

Božje navzočnosti v evharistiji ne prepoznamo zlahka, je nadaljeval sveti oče. Ko Bog postane majhen kakor kos kruha, »je potrebno veliko srce, da bi ga mogli prepoznati, častiti in sprejeti,« je opozoril zbrane vernike. Navzočnost Boga »je tako ponižna, skrita, včasih nevidna, da potrebuje srce, ki je pripravljeno, budno in gostoljubno, da bi bila prepoznana«. Šele takrat je mogoče resnično češčenje.

Še ena značilnost evharistične daritve pa je po besedah papeža Frančiška ta, da Jezus ničesar ne zahteva, temveč nam vse podarja. Kdor obhaja in živi evharistijo, je »poklican, da živi to ljubezen. Ne moreš namreč lomiti nedeljskega Kruha, če je tvoje srce zaprto za brate.« »Na koncu vsega, tudi na koncu naših slovesnih evharističnih bogoslužij, bo ostala samo ljubezen,« je na praznik Svetega Rešnjega telesa opozoril papež Frančišek.

Kupi v trgovini

Kako zagovarjati vero brez povzdigovanja glasu
Družbena vprašanja
19,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh