Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

O pravici usmrtiti novorojenega otroka

Jože Trontelj
Za vas piše:
Jože Trontelj
Objava: 28. 04. 2012 / 22:00
Čas branja: 8 minut
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2014 / 09:05

O pravici usmrtiti novorojenega otroka

Del svetovne javnosti je znova vznemirila etična provokacija. Znana britanska etična revija Journal of Medical Ethics je objavila razpravo, ki sta jo podpisala dva filozofa-etika, Alberto Giubilini, profesor v Milanu in avstralskem Melbournu, in Francesca Minerva z Univerze v Melbournu (2011). Zapisala sta trditev, da sta si zarodek oziroma nerojeni otrok na eni strani in novorojenček v prvih tednih po rojstvu na drugi enaka v tem, da nobeden od njiju nima nikakršnega moralnega statusa, zato tudi nobene pravice do varstva življenja. V filozofskih razpravah pomeni moralni status splošno priznani položaj bitja, do katerega imamo moralne dolžnosti. Če torej novorojenček tega statusa nima, ga je po mnenju omenjenih filozofov dovoljeno ubiti iz istih razlogov kot opraviti splav. Kot pri splavu je razlog lahko tudi nemedicinske narave, na primer slabše socialno stanje družine, psihološke težave staršev, ali celo interesi drugih ljudi iz okolice, ki bi jih novi otrok na kakšen način motil, če bi ga pustili živeti. Dovoljeno je torej usmrtiti tudi zdravega novorojenčka. Ta uboj filozofa imenujeta porojstni splav (ker ne gre za usmrtitev zaradi medicinskih razlogov, se nista odločila za izraz evtanazija).
Nov korak pri hoji po etično spolzkem klancu?



Del svetovne javnosti je znova vznemirila etična provokacija. Znana britanska etična revija Journal of Medical Ethics je objavila razpravo, ki sta jo podpisala dva filozofa-etika, Alberto Giubilini, profesor v Milanu in avstralskem Melbournu, in Francesca Minerva z Univerze v Melbournu (2011). Zapisala sta trditev, da sta si zarodek oziroma nerojeni otrok na eni strani in novorojenček v prvih tednih po rojstvu na drugi enaka v tem, da nobeden od njiju nima nikakršnega moralnega statusa, zato tudi nobene pravice do varstva življenja.

V filozofskih razpravah pomeni moralni status splošno priznani položaj bitja, do katerega imamo moralne dolžnosti. Če torej novorojenček tega statusa nima, ga je po mnenju omenjenih filozofov dovoljeno ubiti iz istih razlogov kot opraviti splav. Kot pri splavu je razlog lahko tudi nemedicinske narave, na primer slabše socialno...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh