Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Z vlakom v Trbiž

Andrej Praznik
Za vas piše:
Andrej Praznik
Objava: 12. 12. 2020 / 23:00
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 14.12.2020 / 13:13
Z vlakom v Trbiž

Z vlakom v Trbiž

Sredi poletja bi se z Mojstrane do Kranjske Gore in naprej v Italijo odpravili po kolesarski stezi, v teh snežno-deževnih dneh pa nam preostane le, da se preselimo v zgodovino in se po tej trasi popeljemo z vlakom.


Sredi poletja bi se z Mojstrane do Kranjske Gore in naprej v Italijo odpravili po kolesarski stezi, v teh snežno-deževnih dneh pa nam preostane le, da se preselimo v zgodovino in se po tej trasi popeljemo z vlakom. Sredi tega meseca mineva namreč 150 let, odkar je stekel redni promet po železniški progi med Ljubljano in Trbižem.

Potem ko so leta 1846 železnico z Dunaja do Gradca podaljšali do Celja, leta 1849 do Ljubljane in leta 1857 do Trsta, se je habsburška monarhija lotila gradnje novih povezav. Gorenjske proge sprva ni bilo v načrtih, toda po zaslugi ??? (glej spodnjo križanko) je država dovolila njeno gradnjo. Daljnovidni pravnik in politik se je zavedal, da bo železnica pospešila pretok blaga in ljudi: s tem bo poživila gospodarstvo in turizem ter prinesla nove možnosti za zaslužek. Žal se sam nikoli ni peljal po njej, saj je 15. avgusta 1870 umrl.
<...>

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh