Zapri
Iskanje

Uvodnik

Za vas piše:
Matej Podstenšek
Objava: 24. 01. 2022 / 22:10
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 24.01.2022 / 22:21
Ustavi predvajanje Ustavi predvajanje

Uvodnik

Uvodnik
Matej Podstenšek, odgovorni urednik Cerkvenega glasbenika. FOTO: Tatjana Splichal
Mineva še eno leto in s pričujočo številko Cerkvenega glasbenika zaokrožujemo že 114. letnik revije. Kljub številnim zanimivim in pomembnim dogodkom, ki so zaznamovali (cerkveno)glasbeno dogajanje pri nas in v tujini, je bilo tudi minulo leto ponovno v znamenju omejitev, s katerimi si medicinski strokovnjaki prizadevajo omejiti širjenje virusa in nam ob tem omogočiti kar se da normalno življenje.

V teh izrednih razmerah seveda ne gre brez žrtev in med tistimi, ki so najbolj čutili posledice omejevalnih ukrepov, so bili ponovno vsi, za katere predstavlja petje srčiko dejavnega sodelovanja pri bogoslužju. Večinoma smo omejitve glede petja sprejeli z razumevanjem, se morda celo že privadili na petje z maskami, morda smo tudi v večji meri pričeli odkrivati pomen inštrumentalne glasbe za podobo bogoslužja … Seveda pa celotno dogajanje v zvezi z obvladovanjem pandemije ni nikogar pustilo ravnodušnega.

Verjetno še nikoli ni bilo tako preprosto spremljati navdihujočega bogoslužja, pomenljivega predavanja ali izvrstnega koncerta ne le iz bližnje soseščine, ampak iz oddaljenih krajev, ki bi nam sicer ostali nedostopni.

Ko skušamo po svojih najboljših močeh krmariti med čermi trenutne situacije, vendarle ne gre pozabiti na marsikaj koristnega, kar nam je prinesla ta »nova realnost«. Predvsem po zaslugi spleta in številnih novih komunikacijskih orodij je danes omogočen dostop do skorajda nepregledne množice vsebin, ki predstavljajo dragoceno možnost tako za strokovno izpopolnjevanje kot nenazadnje tudi za duhovno rast. 

Verjetno še nikoli ni bilo tako preprosto spremljati navdihujočega bogoslužja, pomenljivega predavanja ali izvrstnega koncerta ne le iz bližnje soseščine, ampak iz oddaljenih krajev, ki bi nam sicer ostali nedostopni. V spremljanju vseh teh presežkov pa se vseeno skriva tudi kanček nevarnosti, saj nam lahko hitro zameglijo realno predstavo o stvareh, ali pa zaradi njih preprosto ne znamo več ceniti tistega, kar imamo ali znamo ustvariti sami, pa naj je to v domači župnijski cerkvi, v učilnici krajevne šole ali pa v bližnji koncertni dvorani. Da ne omenjamo pomanjkanja živega, osebnega stika, ki ga kot ljudje konec koncev najbolj potrebujemo.

Ko sklepamo še eno leto, se vam zahvaljujemo za vašo zvestobo ter se skupaj z vami veselimo prihodnjih cerkvenoglasbenih izzivov.

Kljub vsem omejitvam je leto, ki se izteka, prineslo vrsto posebnih dogodkov, o katerih smo vsaj na kratko poročali tudi v naši reviji. Eden takih je bil v začetku novembra prav gotovo blagoslov orgel v koprski stolnici, ki predstavljajo svojevrstno rdečo nit letošnje zadnje številke. O njih teče beseda tako v tokratnem osrednjem pogovoru kot v rubriki Zadnji ovitek, poleg tega pa o delavnici, ki je omenjene orgle prvotno postavila v Švici, spregovori še priložnostni, nekoliko bolj orglarsko obarvani prispevek. Ob tem ne gre spregledati sklepnega dela v nizu člankov o vzgoji zborovskih pevcev za petje a vista ter predstavitve izbora novih notnih in knjižnih izdaj, ki so nenazadnje lahko tudi nadvse primerno praznično darilo.

Ko sklepamo še eno leto, se vam, dragi bralci in bralke, zahvaljujemo za vašo zvestobo ter se skupaj z vami veselimo prihodnjih cerkvenoglasbenih izzivov.

Članek je bil objavljen v novi številki revije Cerkveni glasbenik (6/2021). Revijo lahko prelistate TUKAJ. Revija za cerkvene pevce in organiste, je dvomesečnik, ki prinaša predstavitve avtorjev in skladateljev ter njihova dela, notno prilogo, članke o glasbeni podobi bogoslužja ter ocene in kritike s cerkveno-glasbenega področja. Posamezen izvod stane 6,50 evra, letna naročnina je 39,00 €. Naročila: narocila@druzina.si, 01 360 28 28. Hvala, ker z nakupom podpirate nastajanje kakovostnih katoliških vsebin.

Kupi v trgovini

39,00€ Poglej izdelek: Cerkveni glasbenik
Nalaganje
Nazaj na vrh