Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Slovenci se bojimo svoje polpreteklosti

Alojz Rebula
Za vas piše:
Alojz Rebula
Objava: 20. 08. 2011 / 22:00
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 18.08.2011 / 11:27

Slovenci se bojimo svoje polpreteklosti

Slovenci, tako levi kakor desni, da uporabim nepristni besedi – Kdo je danes levi? Kdo je danes desni? – se bojimo lastne polpreteklosti. Da se vrnem k začetku; tvegal bi misel, da se bomo Slovenci kmalu ločevali samo še po tem, ali smo kristjani ali nekristjani – ali še splošneje: ali verjamemo v Boga ali ne (kar je, kot je rekel Wolfgang Göthe, tudi najgloblja ločnica v človeštvu).

Slovenci, tako levi kakor desni, da uporabim nepristni besedi – Kdo je danes levi? Kdo je danes desni? – se bojimo lastne polpreteklosti. Da se vrnem k začetku; tvegal bi misel, da se bomo Slovenci kmalu ločevali samo še po tem, ali smo kristjani ali nekristjani – ali še splošneje: ali verjamemo v Boga ali ne (kar je, kot je rekel Wolfgang Göthe, tudi najgloblja ločnica v človeštvu). In da nadaljujem: Slovenci dejansko nočemo gledati nazaj, čeprav brez zgodovine tudi prave prihodnosti za narod ni. V naših občilih (beseda mediji mi je mrzka) razen v nekaterih katoliških, naše polpreteklosti sploh ni. Levica se je po dvajsetih letih lotila neke svoje titologije, ki naj bi bila navidezno kritična in anekdotično zanimiva do Kumrovčana, a je v resnici »oranžna« apologija policijskega sistema.

Umikata se dve ključni besedi: revolucija, kot da je nikoli ni bilo, in kolaboracija, ki jo je najprej kmečkemu elementu na Dolenjskem vsilil teror partije, še več, ki jo je partija načrto...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh