Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Srečno, rudnik in vlak!

Andrej Praznik
Za vas piše:
Andrej Praznik
Objava: 08. 03. 2014 / 23:00
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 10.03.2014 / 10:16
Srečno, rudnik in vlak!

Srečno, rudnik in vlak!

Železniško omrežje v Sloveniji je dolgo 1228 kilometrov. Nekoč je bila mreža tirov v naših krajih še veliko gostejša, saj je poleg ukinjenih potniških prog obsegala tudi številne gozdne in rudniške železnice.


Železniško omrežje v Sloveniji je dolgo 1228 kilometrov. Nekoč je bila mreža tirov v naših krajih še veliko gostejša, saj je poleg ukinjenih potniških prog obsegala tudi številne gozdne in rudniške železnice. Tokrat se bomo spomnili dobre štiri kilometre dolge rudniške proge od Zabukovice do Žalca, po kateri je pred pol stoletja peljal zadnji vlak.

Na Kitajskem so že pred 3000 leti poznali kurilno vrednost premoga, vendar se je njegova uporaba razširila šele z industrijsko revolucijo v 18. stoletju. Največ so ga nakopali v Veliki Britaniji, kjer je še leta 1947 v premogovnikih delalo 750.000 ljudi. Po drugi svetovni vojni je premog zaradi večje skrbi za okolje izginil iz našega vsakdanjika, zato je v britanskih premogovnikih leta 2004 ostalo le še 5.000 rudarjev.

V naših krajih je delovalo okrog trideset premogovnikov. Prvega so sredi 18. stoletja odprl...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh