Zapri
Iskanje

Iluzije sedanjosti

Za vas piše:
Marko Rijavec
Objava: 21. 09. 2022 / 12:49
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 25.09.2022 / 09:18
Ustavi predvajanje Ustavi predvajanje

Iluzije sedanjosti

Iluzije sedanjosti
Marko Rijavec. FOTO: Tatjana Splichal
Razlaga evangelija 26. nedelje med letom (Slomškove nedelje).

Prilika o bogatašu in revnem Lazarju je slikovita Jezusova podoba, kako se – če smo sedanjost sposobni gledati v drugačni perspektivi – lahko vse postavi na glavo. Ker gre za zgodbo o življenju pred smrtjo in po njej, lahko razumemo, da je ta perspektiva večnost. Prav ta daje naši resničnosti nekoliko drugačen pomen, v njenem zornem kotu je resnica lahko nekaj povsem drugega od tistega, kar se vidi na zunaj in kar se vidi trenutno. Tisti, ki so bogati, so lahko v bistvu največji reveži, tisti, ki trpijo, pa morda pravzaprav počivajo v Abrahamovem naročju. Morda nič ni tako, kot se vidi.

Vendar pozor, pri tem ne govorimo o šele nekem stanju v prihodnosti, po smrti menda, ne, ko govorimo o perspektivi prihodnosti, ki naj bi jo glede svojih odločitev in dejanj zavzeli že danes, je to vabilo, naj vse stvari dojemamo in razumemo veliko bolj dolgoročno. Jezus nas s to priliko poziva, naj svojo perspektivo zastavimo nekoliko širše, naj ne gledamo le trenutnih posledic in koristi. Naj se odpovemo iluzijam, ki nam jih prodaja sedanjost, da bi imeli kaj od prihodnosti.

Ko je revščina bogastvo

Kaj želi reči? Ker vsak od nas teži k bogastvu, da bi se »oblačil v škrlat in tančico ter se dan na dan sijajno gostil« (Lk 16,19), torej k trenutni koristi, očitno ne razumemo, da biti bogat, torej imeti dobiček, pomeni hkrati tudi »v podzemlju trpeti muke« (Lk 16,23). Seveda ne zato, ker bi bilo bogastvo nekaj slabega, temveč ker korist velikokrat tako zamegli oči, da zaradi njenega bleska in zapeljivosti ne vidimo nikogar drugega več, samo še sebe. Kdor je bogat, hoče biti vedno bolj bogat, tak pa ne moreš postati, če daješ drugim.

Res je, kakor pravi p. Rupnik, da bomo odrešeni samo kot skupnost ali pa ne bomo. Ker nam šele naš bližnji kleše pot v življenje, v nekaj, kar moramo postati.

Pa tudi obrnjeno je res: čeprav si nihče ne želi biti revež in se odpovedovati stvarem, Jezus želi povedati, da se v nebesa pride samo kot ubožec, ne sicer nujno kot nekdo, ki ima več čirov kot denarja, ampak kot nekdo, ki razume, da v svojem življenju potrebuje človeka ob sebi, da brez njega ne more nič: »Ležal je pri njegovih vratih, poln čirov, in se je želel nasititi s tem, kar je padalo z bogatinove mize« (Lk 16,20-21). Ne zaradi odvisnosti, temveč ker ima samo človek ob nas vse, kar potrebujemo tisti dan, bodisi sočutje bodisi strogost, bodisi sitnost bodisi veselje. Res je, kakor pravi p. Rupnik, da bomo odrešeni samo kot skupnost ali pa ne bomo. Ker nam šele naš bližnji kleše pot v življenje, v nekaj, kar moramo postati.

Spoznati resnico

Zato je poanta prilike o bogatašu in Lazarju pravzaprav spodbuda, naj v svojih odločitvah razkrinkavamo iluzije sedanjosti in lažne obljube malikov trenutnih koristi. Ker vsaka odločitev nekam pelje, na eno ali drugo stran prepada, čez katerega ni prehoda (Lk 16,26). In ni nujno, da bo jutri vse tako, kot je danes.

Vse mineva. Nekoč bo prepozno.

Podprite Družino!

Članek, ki ga brez omejitev berete, za vas posebej ustvarja uredništvo spletnega medija Družina.

Medtem ko so članki tednika Družina, prilog in revij tudi v digitalni obliki dostopni samo naročnikom, želimo, da bi bile naše dnevne novice o družbi in Cerkvi še naprej brezplačne in prosto dostopne vsem na spletu.

Zato vas prosimo, da nas podprete z darom v sklad za razvoj.

Tako boste bistveno pripomogli, da se bo glas slovenskih katoličanov slišal tudi na spletu in preko družabnih omrežij.

Družina d.o.o., Krekov trg 1, 1000 Ljubljana
SI56 02014-0015204714, odprt pri NLB

Sklic: 00  76805



Hvala že v naprej za vaš prispevek!

Uredništvo spletnega medija Družina 

Nalaganje
Nazaj na vrh

Dobrodošli! 

Ob praznikih smo za vas pripravili e-darilo: 

pričevanje Glorie Polo: Zadela me je strela

Kliknite tukaj

Close