Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Štrancarjev milijon za novega igralca na slovenski medijski sceni

Janez Porenta
Za vas piše:
Janez Porenta
Objava: 13. 04. 2022 / 19:50
Oznake: Gospodarstvo
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 13.04.2022 / 20:03
Ustavi predvajanje Nalaganje
Štrancarjev milijon za novega igralca na slovenski medijski sceni
Lastniki podjetja Mediapolis (z leve): Tino Mamić, dr. Aleš Štrancar, Igor Vovk in Rok Čakš. FOTO: zajem zaslona

Štrancarjev milijon za novega igralca na slovenski medijski sceni

Slovenski medijski prostor ima z današnjim dnem novega igralca, podjetje Mediapolis, ki bo od Zavoda Iskreni odkupilo dnevni spletni medij in tiskani tednik Domovina. Za zagon podjetja je poskrbel podjetnik dr. Aleš Štrancar, ki je vanj investiral milijon evrov.

»Čas je, da novinarstvu vrnemo poslanstvo,« je ob napovedi svoje prve milijonske investicije v slovenski medij, s čimer želi prispevati delček k normalizaciji medijskega prostora, poudaril dr. Aleš Štrancar, uspešen podjetnik, kemik, izumitelj, avtor več patentov in nad 100 znanstvenih strokovnih člankov s področja tehnologije separacije in čiščenja biomolekul, direktor podjetja BIA Separations, ki ga je predlanskega decembra za več kot 360 milijonov evrov kupil nemški Sartorius.

Ne želijo etiket

»Korenitih sprememb najbrž ne bom delal, je pa čas za medij, ki bo razmišljal malo drugače kot večina svetovnih v tem trenutku. Ker pošteno delo izgublja vrednost, si želim vzpostaviti medij, ki bo zlasti zagovarjal pošteno delo in rezultate, ki so plod dela in ne ostalih igric,« je poudaril Štrancar in napovedal, da se bodo v podjetju Mediapolis gradili različni mediji, ne nujno le tiskani, že v roku meseca ali dveh tudi eden od že obstoječih spletnih portalov. »Ne želimo etiket, želimo biti medij, ki zasleduje uspešnost, koristnost in zlasti poštenje,« je še dejal investitor.

Nova medijska skupina s svežim kapitalom

V šestih letih je medij Domovina sledil jasni viziji, postopno ustvariti sodoben medij, odprt v skupno prihodnost, lani pa se je dnevnemu spletnemu mediju pridružil še tednik Domovina. »Neprestana vsebinska in poslovna rast – tako po branosti kot po prihodkih – je od ekipe zahtevala nujna vlaganja v razvoj in širitev. Edini logični korak je bil, da se Domovina odcepi od Zavoda Iskreni in preide v novo medijsko skupino, v katero bo stekel svež kapital, sprva namenjen razvoju spletne platforme, kakovostnih videovsebin in tednika ter nakupu medijev, vsebinsko skladnih s poslanstvom novonastalega podjetja Mediapolis,« je izpostavil ustanovitelj Domovine in Zavoda Iskreni Igor Vovk.


Tiskani dnevnik jih ne zanima

Spodbujali bodo področja, kamor gre razvoj, je nadaljeval Vovk, in razvoj zahteva največja vlaganja v avdio-vizualni in digitalni del; ustanovitev tiskanega dnevnika jih trenutno ne zanima. »Vsak, ki je ali je bil v Sloveniji novinar ali urednik, ve, da je ogromno pritiskov in tem, o katerih se ne sme pisati. Do konca si bomo prizadevali, da ne bo prepovedanih tem,« je zagotovil direktor Mediapolisa Vovk.

Štirje lastniki

Podjetje Mediapolis ima štiri lastnike: poleg Štrancarja s 37-odstotnim deležem še trojico s po 21-odstotnim, to sta ob Vovku še urednika spletne in tiskane Domovine Rok Čakš in Tino Mamić. »Kar se lastništva tiče: zaveza med nami štirimi je, da tega ne prodajamo nikomur. Tega ne delamo, da bi prodajali, temveč želimo na dolgi rok postaviti kulturno raven na področju novinarstva,« je ponovil Štrancar. Denar, ki ga bo investiral, je njegov osebni z njegovega računa – del kupnine oziroma denarja, ki ga je dobil ob prodaji podjetja, ki ga vodi.

Prihodnost je na strani tiskanih medijev

Rok Čakš je po sprehodu skozi šestletno zgodovino medija, ki je nastal v skromnih razmerah in zlasti z veliko optimizma in entuziazma ter s katerim so presegli pričakovanja, opozoril, da je zdaj pred njimi odgovornost ostati na trdih tleh in osredotočeni na nadaljnje delo in razvoj. Tino Mamić pa je dejal, da je prihodnost na strani tiskanih medijev, časopisov in knjig, ki bodo ostali in morajo ostati »zaradi naravne inteligence; bralna kultura namreč zelo pada, čemur se moramo upirati tudi z izdajanjem tiskanih medijev.«

Glas svobodnega gospodarstva

»Skušamo biti predvsem glas svobodnega gospodarstva in tistih, ki delajo; skušamo pokrivati projekte in poročati o stvareh, zgrajenih na temeljih poštenega dela. Ustvarjamo medij, ki bo poročal o družbi kritično, toda pošteno. Želimo si, da bi država nehala sistematično dušiti svobodo podjetnikom in bi začela kaznovati korupcijo in monopole. Nočemo tabu tem, ker ima javnost pravico vedeti. Pričakujemo, da se upoštevata ustavni kategoriji svoboda medijev in tržno gospodarstvo, da ne bomo več pristajali na gospodarske monopole in kartelne dogovore,« je še poudaril Mamić.

Nalaganje
Nazaj na vrh