Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

UNESCO: Ekran nikoli ne more nadomestiti učitelja

Za vas piše:
Katja Zver
Objava: 27. 07. 2023 / 12:30
Oznake: Mladi, Svet, Tehnologija
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 27.07.2023 / 12:32
Ustavi predvajanje Nalaganje
UNESCO: Ekran nikoli ne more nadomestiti učitelja
Unesco poziva k globalni prepovedi pametnih telefonov v šolah. FOTO: Adobe Stock

UNESCO: Ekran nikoli ne more nadomestiti učitelja

Pametni telefoni postajajo nepogrešljivi del vsakdanjega življenja. Nedavno poročilo Združenih narodov opozarja na zaskrbljujoče posledice pretirane uporabe, zlasti v izobraževalnih ustanovah. Unesco izraža skrb glede vpliva pametnih telefonov na koncentracijo in učenje ter poziva k strožji regulaciji in celo prepovedi njihove uporabe v šolah po svetu.

Učenci se morajo učiti o tehnologiji v svetu, a bi hkrati morali biti učitelji pozorni, da pri pouku ne bi pretirano uporabljali »modnih tehnoloških« sredstev, opozarja Unesco. Dodaja tudi, da je le malo trdnih dokazov o dodani vrednosti digitalne tehnologije v izobraževanju.

»Digitalna revolucija ima neizmeren potencial, a tako kot so bila izrečena opozorila, kako naj bi bila regulirana v družbi, je treba podobno pozornost nameniti tudi načinu uporabe v izobraževanju. Njegova uporaba mora biti namenjena izboljšanju učnih izkušenj ter dobremu počutju učencev in učiteljev, ne pa v njihovo škodo. Naj bodo potrebe učenca na prvem mestu in podpirajte učitelje. Spletne povezave niso nadomestilo za človeško interakcijo,« je povedala generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay

Ni dovolj samo razdeliti naprave

Poročilo Unesca navaja dokaze, ki kažejo, da koristi učenja izginejo, če se tehnologija uporablja prekomerno ali če ni kvalificiranega učitelja. Navajajo primer, da razdeljevanje računalnikov študentom ne izboljša učenja, če učitelji niso vključeni v pedagoško izkušnjo in dodajajo, da se je potrebno osredotočiti na učne rezultate in ne na digitalni vložek.

Tehnologija v razredu »ima lahko škodljiv vpliv, če je neprimerna ali pretirana«, je Unesco še zapisal v poročilu. 

Tehnologija ne bo nadomestila bralnih spretnosti 

Unesco odločno svari pred nadomeščanjem tehnologije pri pridobivanju tradicionalnih ključnih spretnosti, ki bi otrokom dejansko lahko pomagale izogniti se nekaterim pastem sodobnega digitalnega sveta. Učenci z dobrimi bralnimi spretnostmi so na primer veliko manj izpostavljeni prevaram z lažno pošto, je povedal Manos Antoninis, ki je vodil Unescovo poročilo.

Ponekod v izobraževalnih ustanovah že omejili uporabo telefonov. FOTO: Adobe Stock 

Ljudje se že zavedajo posledic pametnih telefonov v šolah

Unesco je hkrati tudi opazil naraščajoč trend prepovedi pametnih telefonov v učilnicah, saj je vsaka četrta država že sprejela ustrezne zakone in predpise. Po besedah Manos Antoninis je bila prepoved pametnih telefonov v šolah, tudi v liberalnih državah, kot je Nizozemska, »zanimiva in presenetljiva ugotovitev« za Unescove raziskovalce. 

Nalaganje
Nazaj na vrh