Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Gledališče brez tiska, drama brez spektakla

Matija Ogrin
Za vas piše:
Matija Ogrin
Objava: 23. 11. 2019 / 23:00
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 20.11.2019 / 14:05
Gledališče brez tiska, drama brez spektakla

Gledališče brez tiska, drama brez spektakla

Težaven preboj iz rokopisa v tisk: slovenski pasijoni v baročni dobi


Težaven preboj iz rokopisa v tisk: slovenski pasijoni v baročni dobi

Sodobnega gledališča ni brez tiskane knjige, ki prinaša dramsko besedilo, in brez spektakla, to je tistega dela uprizoritve, ki stopnjuje odrske učinke: močne zvoke, svetlobne učinke, ekscesne kostume in kdo ve kaj še. Začetki slovenskega gledališča segajo v baročno dobo, v 17. stoletje, in so se naglo razvili do neslutene veličine ter umetniške lepote, vendar pri tem ni bilo nikjer ne tiskane knjige ne spektakla.

Bilo je nekaj drugega: spokorna pobožnost in umetniški talent. Pasijonske procesije in igre, ki so prva dramska besedila v slovenskem jeziku, so nastale kot spokorne pobožnosti postnega časa: kot zadoščevanje za grehe, pokora in molitev za notranje spreobrnjenje, vse to ob premišljevanju Jezusove­ga trpljenja. Že v 13. stoletju je sv. Albert Veliki zapisal, da pobožno premiš...

Prispevek je dostopen samo za naročnike Družine.

Nazaj na vrh