Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Brezjanski pogovori o odnosu do drugačnih

Za vas piše:
Ivo Žajdela
Objava: 18. 11. 2019 / 10:10
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 19.11.2019 / 12:11
Ustavi predvajanje Nalaganje

Brezjanski pogovori o odnosu do drugačnih

V soboto, 16. novembra, so bili na Brezjah tradicionalni Brezjanski pogovori, letos z naslovom Frančiškovi brati v odnosu do drugačnih.

V soboto, 16. novembra, so bili na Brezjah tradicionalni Brezjanski pogovori, letos z naslovom Frančiškovi brati v odnosu do drugačnih.


P. dr. Igor Salmič je govoril o srečanju sv. Frančiška s sultanom.

Organizira jih Frančiškanski Marijanski center Slovenije, v sodelovanju s Frančiškanskim samostanom Brezje. Tema letošnjih pogovorov je bila vezana na 800. obletnico srečanja sv. Frančiška Asiškega s sultanom.

Udeležence so pozdravili, nadškof Stanislav Zore, nuncij Jean-Marie Speich, župan občine Radovljica Ciril Globočnik ter župnik in dekan v Radovljici Andrej Župan. Prireditev sta glasbeno obogatila: organist Egidij Gašperšič in basist Tomaž Štuler. Pogovore je povezoval Tone Gorjup z Radia Ognjišče.

Sv. Frančišek verjetno le ni bil neuspešen

P. dr. Igor Salmič je pod naslovom Sveti Frančišek in drugače verujoči predstavil glavne vire, ki so pisali o srečanju sv. Frančiška Asiškega s sultanom in jih tudi ovrednotil. Sv. Frančišek se je s sultanom Al-Kamilom srečal med peto križarsko vojno leta 1219, ko se je križarska vojska izkrcala v Egiptu, da bi znova osvojila Jeruzalem. Frančišek je bil drugačen od drugih križarjev, ki so rešitev iskali v orožju.

Težko je priti do enotnega mnenja glede Frančiškovega namena obiska pri sultanu. Nekateri poudarjajo željo po mučeništvu, drugi željo po spreobrnjenju sultana, tretji oznanjevanje miru ter iskanje premirja med kristjani in muslimani. P. Salmič je dejal, da Frančišek verjetno le ni bil neuspešen, saj je srečanje verjetno vplivalo na to, da so muslimani dopustili frančiškanom, da so bili dolgo časa varuhi Svete dežele.

Katoliška cerkev postaja vedno bolj dialoška

P. dr. Edvard Kovač je pod naslovom Umreti ali živeti za drugega govoril o razlikah med fundamentalisti, tistimi, ki si prizadevajo za mir in svetniki. Ideal ni umreti za drugega brez pravega razloga, ampak predvsem zanj živeti. Tudi Kristus je dejal, je biblični Bog, Bog živih in ne mrtvih.

P. dr. Mari Osredkar je v predavanju Cerkev in drugače verujoči spomnil, da živimo v svetu, ki poraja vedno več vprašanj in bojazni ali nas bodo drugi in drugačni prevladali in nam zavladali z nasiljem. Ob tem Katoliška cerkev postaja vedno bolj dialoška. Govoril je predvsem o dialogu Katoliške cerkve v odnosu do muslimanov.


P. dr. Edvard Kovač je govoril o razlikah med fundamentalisti, tistimi, ki si prizadevajo za mir in svetniki.

Ko govorimo o medverskem dialogu, ne mislimo na teološke razprave, npr. ali je Kristus Bog ali samo človek. Take razprave vodijo v prepire in nesoglasja. Kot verniki, kristjani in muslimani, ki lahko sobivamo v isti hiši, smo lahko v dialoškem razmerju z drugače vernimi, če jih priznamo za drugače verne, jih kot take spoštujemo in sprejmemo njihovo drugačnost.

Fotografije: Ivo Žajdela

Kupi v trgovini

Beseda za na pot
Duhovnost
7,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh