Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Družina v kontekstu evangelizacije

Za vas piše:
Katja Cingerle
Objava: 03. 10. 2014 / 08:39
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:17
Ustavi predvajanje Nalaganje

Družina v kontekstu evangelizacije

Naslednji teden bo izšla nova številka revije Cerkev danes, v kateri bo rdeča nit sinoda o družini. Enega od člankov predstavljamo že danes.

Naslednji teden bo izšla nova številka revije Cerkev danes, v kateri bo rdeča nit sinoda o družini. Enega od člankov na to temo vam predstavljamo že danes.

Igor Bahovec, univerzitetni profesor sociologije na Teološki fakulteti, je v članku Družina v kontekstu evangelizacije predstavil izzive in pozive prihajajoče sinode o družini, ki so pomembni za Slovenijo.

»Družina je izkušnja vseh nas, poročenih in neporočenih, laikov, redovnikov in duhovnikov. Družina je prvi prostor srečanja z drugim, podobnim in drugačnim, je prostor srečanj z vsemi stvarnostmi življenja od spočetja do smrti, je skupina in institucija, ki jo je Bog posebej blagoslovil,« je to celico družbe opisal Bahovec, ki meni, da je družina tudi »eno osrednjih območij življenja in osrednjih mest evangelizacije« in kot taka tudi »Cerkev v malem«. Žal pa je tudi ta institucija v globoki krizi. Bahovec je opozoril na dva vatikanska dokumenta: pripravljalni dokument in Instrumentum laboris, ki tematiko sinode obravnavata z očmi vere in odrešenja, hkrati pa zahtevata realističen pogled na življenje družine. Resnično situacijo so preverjali z anketnimi vprašalniki škofovskih konferenc. Ugotavljanje resničnega stanja bo po Bahovčevem mnenju odločujoči del sinode.

Za Bahovca je najpomembneje povezati življenje družine in evangelizacijo. »Menim, da vse drugo lahko pravilno razumemo šele, ko vzpostavimo odnos s tem vidikom. To pomeni, da o družini ne moremo govoriti brez vključevanja krščanske antropologije osebe, brez duhovne refleksije družin v Svetem pismu, brez vizije odrešenja.« Zaveda pa se, da se v zakonu ne dogajajo le prijetne stvari, kot so sreča v odnosu med možem in ženo ter otroci, temveč tudi preizkušnje, kar je lepo ponazoril z veliko nočjo.

Za papeža Frančiška je pomembno osebno srečanje, pristen dialog, vloga treh, ne le dveh generacij, pozornost za uboge, učenje različnih veroizpovedi in kultur, poudarja Bahovec v članku. Zato si sveti oče želi dolgotrajnega procesa, ne le zasedanja, v kar ne vključuje le duhovnikov in škofov, temveč tudi laike, s katerimi se morajo pogovarjati, da bi premostili prepad med naukom in dejanskim stanjem. Na sinodi o družini bodo najprej spoznavali resničnost, jo analizirali, se vanjo poglobili, o njej razmišljali, jo ovrednotili in nato iskali rešitve.

Kot že omenjeno, papež poudarja družino kot večgeneracijsko skupnost otrok, mladih, srednje generacije in starejših, pri čemer so starejši nosilci modrosti in izkušenj, mladi pa imajo nove ideje, vizije, utopije. To dvoje pa se mora združiti v skupnem dobrem, sodelovanju ne samo zaradi skupnih koristi, temveč si morajo priznati identitetno povezanost. Bahovec je opozoril tudi na kulturni vidik, h kateremu spadajo navade, vrednote in življenjski slog, na kar se velikokrat pozablja. Kulturni vidik je tudi odgovor na mnoga vprašanja v naši družbi, ki zadevajo družino.

»Kot poudarjajo nekateri odgovorni za sinodo, pa morajo v ospredje priti tudi ti, ki so v najbolj preizkušenih situacijah, bodisi zaradi revščine, nasilja, duhovne praznine, odsotnosti izkušnje osebne ljubezni ali drugega, denimo niso izkusili srečanja z milostjo odpuščanja. Naš zahodni svet potrebuje prenovitev načinov posredovanja globokega duhovnega smisla zakona in družine. Menim, da bo potrebna moralna prenova mogoča, če bomo sprejeli in živeli vizijo morale iz odnosa, morale iz ljubečih odnosov – brez vsake naivnosti: vrh ljubezni je darovanje življenja,« je ob koncu sklenil profesor Igor Bahovec.





Kupi v trgovini

Duhovnik tretjega tisočletja
Pričevanja
15,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh