Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Gospod, kdaj smo te videli?

Za vas piše:
Marko Rijavec
Objava: 18. 11. 2020 / 10:42
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 22.11.2020 / 14:14
Ustavi predvajanje Nalaganje
Gospod, kdaj smo te videli?

Gospod, kdaj smo te videli?

Pomembno je, da se ob soočanju z lastno sebičnostjo vedno znova odločimo – biti človek.
Tisti čas je Jezus rekel svojim učencem: »Ko pride Sin človekov v svojem veličastvu in vsi angeli z njim, takrat bo sédel na prestol svojega veličastva. Pred njim bodo zbrani vsi narodi in ločil bo ene od drugih, kakor pastir loči ovce od kozlov. Ovce bo postavil na svojo desnico, kozle pa na levico. Tedaj bo kralj rekel tistim, ki bodo na desnici: 'Pridite, blagoslovljeni mojega Očeta! Prejmite v posest kraljestvo, ki vam je pripravljeno od začetka sveta! Kajti lačen sem bil in ste mi dali jesti, žejen sem bil in ste mi dali piti, tujec sem bil in ste me sprejeli, nag sem bil in ste me oblekli, bolan sem bil in ste me obiskali, v ječi sem bil in ste prišli k meni.' Tedaj mu bodo pravični odgovorili: 'Gospod, kdaj smo te videli lačnega in te nasitili ali žejnega in ti dali piti? Kdaj smo te videli tujca in te sprejeli ali nagega in te oblekli? Kdaj smo te videli bolnega ali v ječi in smo prišli k tebi?' Kralj jim bo odgovoril: 'Resnično, povem vam: Kar koli ste storili enemu od teh mojih najmanjših bratov, ste meni storili.' Tedaj poreče tudi tistim, ki bodo na levici: 'Proč izpred mene, prekleti, v večni ogenj, ki je pripravljen hudiču in njegovim angelom! Kajti lačen sem bil in mi niste dali jesti, žejen sem bil in mi niste dali piti, tujec sem bil in me niste sprejeli, nag sem bil in me niste oblekli, bolan sem bil in v ječi in me niste obiskali.' Tedaj bodo tudi ti odgovorili: 'Gospod, kdaj smo te videli lačnega ali žejnega ali tujca ali nagega ali bolnega ali v ječi in ti nismo postregli?' Tedaj jim bo odgovoril: 'Resnično, povem vam: Kolikor niste storili enemu od teh najmanjših, tudi meni niste storili.' Ti pojdejo v večno kazen, pravični pa v večno življenje.« (Mt 25,31–46)


FOTO: Pexels.


Skozi celoten pogovor, ki ga Sin človekov opravi z ljudmi ob koncu časov, nepretrgano odmeva nenavadno, velikokrat ponovljeno vprašanje: »Kdaj smo te videli?« Nihče ga ni prepoznal, nihče ni vedel, da je on tisti, ki je lačen, žejen, tujec, nag, bolnik in ujetnik, niti »blagoslovljeni« niti »prekleti« ne.

Skriti Gospod

Na koncu bomo torej vsi začudeni, tako pravi Jezus svojim poslušalcem. Vse bo drugače, kot vidimo danes, vse bomo gledali z drugačne, zaenkrat še skrite perspektive: z očmi Gospoda, ki se je skril in ki je hotel ostati skrit vse dni do konca časov v svojih »najmanjših bratih«.

To pomeni, da je on tudi danes nekdo z masko na ulici, da se tudi danes skriva v čudnih, (po našem mnenju) celo Boga nevrednih podobah, nepričakovanih, obrobnih, nepomembnih osebah našega življenja. In verjetno ne bom pretirano predrzen, če rečem, da celo v tistih, ki mu po našem mnenju niti najmanj niso podobni.

Kajti v bistvu ne šteje to, da ga prepoznamo, šteje to, kar naredimo, naj gre zanj ali pa ne, zato se je skril, zato je hotel biti eden od ljudi našega vsakdana. Razlika med »prekletimi« in »blagoslovljenimi« je namreč samo v tem, kar so ali pa niso storili »enemu od teh najmanjših«, ne pa Gospodu.

V dejanjih torej, ki bi bila v vsakem primeru povsem enaka, ne glede na to, kdo bi jim stal nasproti, berač ali Gospod, ta na koncu povejo, ali so ga videli ali ne.

Kajti takšni smo v resnici, kakršni smo v bežnih trenutkih našega hitečega vsakdana, ko se moramo na hitro odločiti, ali se bomo ustavili ali odšli mimo. Takšni smo v resnici, ko nekaj naredimo, čeprav ne vemo, za koga gre. Takšni smo v resnici, ko nekaj naredimo ali pa ne naredimo »najmanjšemu« in v tistem hipu najmanj pomembnemu.

Biti človek do ljudi

Zato je Kristus hotel, naj razumemo berače našega življenja kot prihod Boga, ne obsojajočega, ampak rešujočega Boga. Tako prilika o tistem zadnjem dnevu, kot tudi vsi ti ljudje niso grožnja, da bomo šli v »večni ogenj«, če jim ne bomo postregli, nikakor. Samo resnico nam odkrivajo, da smo namreč v peklu vse dotlej, dokler ni vsaka oseba okoli nas vredna od nas prejeti nečesa osnovno človeškega.

Da trpimo in smo »prekleti«, dokler ljudem pod maskami ne začnemo dajati obrazov – da bi jih »videli«, da bi jih prepoznali, ne kot Gospoda, kot človeka, kot »Sina človekovega«. Da živimo v peklu, dokler nismo ljudje in dokler niso ljudje tudi vsi okoli nas.

To je dovolj, da pridemo med »blagoslovljene«: da pustimo, da nam je nerodno in da nas je sram pred to priliko. Ker se tako v nas ohrani tista občutljivost, ki je potrebna, da se ob soočanju z lastno sebičnostjo odločimo spet, kljub vsemu in še enkrat znova, biti človek.


Prispevek je bil najprej objavljen v tedniku Družina (47/2020).

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh