Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Kako zapolniti praznino v srcu?

Za vas piše:
M P
Objava: 16. 06. 2014 / 11:01
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:15
Ustavi predvajanje Nalaganje

Kako zapolniti praznino v srcu?

Recenzija knjige Christopherja Westa Napolni srce; Bog, spolnost in iskanje uresničitve.

 

Recenzija knjige nove knjigeameriškega avtorja Christopherja Westa Napolnisrce. Napisala jo je prevajalka Ana Vogrinčič. 


Po dveh uspešnicah ChristopherjaWesta, Teologiji telesa za začetnike terDobri novici o spolnosti in zakonu,smo v slovenščini dobili še tretje delo znanega avtorja, knjigo z naslovom Napolni srce. Ovitek knjige je v drzniin privlačni rdeči barvi z motivom vrtnice na naslovnici. Čeprav smo ChristopherjaWesta iz prvih dveh del vajeni kot odličnega razpravljavca, ki z logičnonatančnostjo predstavlja krščanski pogled na pomen spolnosti, pa se teologijetelesa v delu Napolni srce loti čistodrugače. Lahko bi rekli, da dá duška svoj poetični plati. Iz teologije, narave,sodobne kulture, filmov in pesmi stke hvalnico obstoju človeka, njegovemu hrepenenjupo smislu in ustvarjenosti za lepoto. Knjigo bodo na dušek prebrali tudi tisti,ki jim teološka govorica sicer ni preveč blizu – avtor jo uspe preliti vneverjetno hranljivo in za čute in srce prijetno besedilo, ki pa nikakor ne bopustilo ob strani tudi naše razumsko-logične žilice.

V knjigi bomo našli odlomke besedilrockovskih izvajalcev, kot so denimo U2, Steppenwolf in Bruce Springsteen, dialogeiz sodobnih filmov, kot sta Kaznilnica odrešitve in Spiderman, uspešnice zYoutuba, opise umetniških del iz bazilike svetega Petra v Rimu, besedilacerkvenih očetov in učiteljic: Terezije Avilske, Avguština, Bonaventure ... Tana videz nepovezan izbor duhovnih, umetniških, zabavnih in znanstvenih dosežkovrazporedi tako, da se nam nenadoma odstrne širša slika celotne zgodovinečloveškega hrepenenja po tem, da bi bilo naše srce napolnjeno. Odkrijemo bistvenolastnost človeških bitij, nenehen občutek, da nekaj pogrešamo, stalen žgočprimanjkljaj, ki je lasten vsem ljudem, vsem rodovom. Toda kaj je pravzaprav tapraznina v nas, ali jo lahko kako zapolnimo?

Hrepenenje nas usmerja k cilju

Temu vprašanju avtor posveti celotnoknjigo, ki jo razdeli v tri dele: Hrepenenje,Načrt, Cilj. Če je že v sami zasnovi človeka nepotešljiva potreba poizpolnitvi kot njegovo gibalo, potem je hrepenenje vektor, ki nas usmerja kcilju. Način, kako smo ustvarjeni – moško in žensko telo, pa nam govori o tem,kakšen je božji načrt za nas in za celotno stvarstvo: namreč ljubezenskazdružitev v neskončni blaženosti.

Vendar so poti, kako izpolnjujemo topotrebo, različne in nas glede na to tudi vodijo k različnim ciljem. West jihrazdeli na tri vrste: 1. stradalna dieta, 2. hitra prehrana in 3. slavnostnagostija. Iz strahu pred tem, da bi storili kaj nespodobnega, zaradi prestrogein krivične vzgoje, da je vse, kar je telesno, slabo, se veliko ljudi odloči za»stradalno« dieto. Odpovejo se stiku s svojim hrepenenjem in postanejo hladni,pravičniški, obsojajoči. Drugi način odgovora na notranjo praznino je »hitraprehrana«. Človek zgrabi vse, kar more, da bi si prigrabil vsaj nekaj užitka,vendar to nikoli ne more zapolniti praznine v srcu, ki je ustvarjeno zaNeskončnost samo. Kot pravi avtor: »Celo Sigmund Freud je razmišljal omožnosti, da 'je v sami naravi spolnega nagona nekaj, kar onemogoča uresničenjepopolne potešitve.' Morda je ta 'nekaj' dejstvo, da je spolnost končna stvarnost, medtem ko smoustvarjeni za nekaj neskončnega.« Je znamenje neskončnosti, ne pa še njenauresničitev.

Tretji način je »slavnostna gostija«,o kateri tolikokrat govori Sveto pismo. Pomeni verjeti, da bo Bog, ki je to neskončnoin bolečo lakoto položil v naše srce zato, da bi nas pripeljala k njemu, nekočv izobilju nahranil vse naše želje po ljubezni, sreči, miru, združitvi, lepoti,dobroti, resnici ... Da smo povabljeni na Gostijo. Umetnost pa je, da znamo nato gostijo čakati. V samem čakanju na zadovoljitev, ki nam povzroča skorajfizično bolečino, pa se skriva tudi velika vrednost. West navaja svetegaAvguština, ki pravi: če imamo vrečo in vemo, kako velik je dar, ki ga bomoprejeli, bomo vrečo čimbolj razširili. In to se dogaja z našim srcem – kočakamo na dokončno izpolnitev, je to čakanje v bistvu »raztezanje« srca – čim boljžgoče je hrepenenje, večji dar smo zmožni prejeti.

Gre za bistvene stvari, za večno usodo

West na izjemen način poveže metaforotelesne lakote in njene potešitve z duhovno stvarnostjo hrepenenja, ki je vsvoji najgloblji obliki hrepenenje po Neskončnosti. Tri načine odgovora nanjpredstavi z obilico humorja in hkrati s strahospoštljivo zavezanostjoresničnosti zadeve. Če je končni cilj človeštva združitev z Bogom v neskončniblaženosti in ekstazi, potem odpoved temu cilju oziroma vztrajna hoja stran odnjega lahko pripelje samo v drugo skrajnost: v stanje dokončne in nepreklicnenezmožnosti za to združitev, kar sta seveda stvarnosti nebes in pekla.  Gre torej za bistvene stvari, za večno usodo.

Vsekakor knjiga sodi med najbolj prepričljivadela o hrepenenju, spolnosti in duhovnosti, ki sem jih doslej prebrala. Zbolečo odkritosrčnostjo, brez vsakega strahu pred stikom z »umazanim sodobnimsvetom«, z drznim ciljem, da za vsako ceno odkrije, kaj je resnični smiselživljenja, West uspe stkati celoto, ki bo marsikoga pritegnila v srcekrščanstva in mu ga odkrila v popolnoma novi luči.

 

Recenzija je bila objavljena v 24. številki Družine na strani 13. 

Kupi v trgovini

Novo
Izpostavljeno
Dve zgodbi enega zakona
Pričevanja
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh