Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Komisija za slovenski jezik: zakonski predlog ne deluje v korist slovenski državi

Janez Porenta
Za vas piše:
Janez Porenta
Objava: 06. 03. 2024 / 10:42
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 06.03.2024 / 10:54
Ustavi predvajanje Nalaganje
Komisija za slovenski jezik: zakonski predlog ne deluje v korist slovenski državi
Za učence in dijake ne bi bilo dobro, da bi jim navidezno všečna rešitev oteževala usvajanje učne snovi, ki jo potrebujejo za pridobitev ustrezne izobrazbe in kakovostno vključevanje v slovensko družbo. FOTO: Tatjana Splichal

Komisija za slovenski jezik: zakonski predlog ne deluje v korist slovenski državi

V okviru 17. redne seje Državnega zbora čaka poslanke in poslance danes tudi druga obravnava predloga zakona o uresničevanju kulturnih pravic pripadnikov narodnih skupnosti narodov nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji, ki ga je v parlamentarni postopek vložila koalicija s prvopodpisanima Matejem Tašnerjem Vatovcem (Levica) in Sandro Gazinkovski (Svoboda).

Predlagatelji med drugim predlagajo, da bi se (so)financiranje kulturnih projektov in programov pripadnikov narodnih skupnosti narodov nekdanje SFRJ prek javnih pozivov ali javnih razpisov z JSKD preneslo na Ministrstvo za kulturo. Matični parlamentarni Odbor za kulturo pa je ob tem sprejel še koalicijsko dopolnilo, s katerim bi otrokom pripadnikov narodov nekdanje SFRJ omogočili učenje maternega jezika in kulture v osnovnih in srednjih šolah.

Ne v korist slovenski državi in njenim prebivalcem

In prav ob 5.a člen, ki je bil predlagan kot amandma v drugi obravnavi, se je obregnila Komisija za slovenski jezik v javnosti pri Slovenski akademiji znanosti in umetnosti (SAZU) v 10. izjavi, pod katero se je podpisala predsednica, izr. članica SAZU prof. dr. Andreja Žele. Komisija v izjavi, ki jo je potrdila na 24. redni seji v torek, 5. marca 2024, poudarja, da uvajanje poučevanja maternih jezikov otrok priseljencev iz držav nekdanje SFRJ v slovenskih osnovnih in srednjih šolah ne deluje v korist slovenski državi in njenim prebivalcem.

Pravno vprašljivo in vsaj na nekaterih področjih neizvedljivo

»Predlagana zakonska ureditev izobraževanja učencev in dijakov otrok priseljencev iz držav nekdanje SFRJ o njihovih jezikih in kulturah v slovenskih javnih šolah je s pravnega stališča vprašljiva, s praktičnega pa vsaj na nekaterih področjih neizvedljiva. Za učence in dijake ne bi bilo dobro, da bi navidezno všečna rešitev tem istim učencem in dijakom oteževala usvajanje učne snovi, ki jo potrebujejo za pridobitev ustrezne izobrazbe in kakovostno vključevanje v slovensko družbo,« opozarja Komisija.

Temeljita analiza o izvedbenih postopkih in posledicah

Hkrati še dodaja, je treba za kakršno koli nadaljnjo razpravo napraviti temeljito analizo o izvedbenih postopkih ter o vsebinskih, kadrovskih, prostorskih, časovnih in finančnih posledicah predlaganega 5.a člena. Zakonskemu predlogu sicer odločno nasprotujejo tudi v opoziciji, ki opozarja na njegovo spornost in škodljivost, v NSi pa so v parlamentarno proceduro vložili še predlog za razpis posvetovalnega referenduma, ki ga podpirajo tudi v SDS.

Nalaganje
Nazaj na vrh