Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Mednarodni dan učiteljev

Za vas piše:
Tereza Mohar
Objava: 05. 10. 2020 / 09:44
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 05.10.2020 / 10:12
Ustavi predvajanje Nalaganje
Mednarodni dan učiteljev

Mednarodni dan učiteljev

Mednarodni dan učiteljev obeležujemo 5. oktobra.

Danes praznujemo mednarodni dan učiteljev. Učitelji so poleg staršev, botrov in katehetov prvi vzgojitelji naših otrok. A vse prevečkrat se pozablja, da šola ne bi smela biti le posrednica znanja in veščin, ampak hkrati tudi srčne kulture, ki bo zagotovilo, da sedanji učenci ne bodo le prvovrstni strokovnjaki, ampak predvsem ljudje odprtega, poštenega, razumevajočega srca.

Tudi med duhovniki imamo veliko zgledov, kako biti čim boljši učitelj in vzgojitelj v tej zahtevni pripravi na odgovorno življenje v družbi.

Blaženi Anton Martin Slomšek je učiteljem svetoval: »Šolski učitelj ne sme misliti, da je svojo dolžnost dovršil, ako je svoje učence gladko brati in čedno pisati naučil; kaj pomaga glava prebrisana, srce pa hudobno in robasto!«

In spet drugje pravi: »Skrbi, da bo tvoja šola za življenje, ne pa za šolsko klop. Branje in pisanje je le lupina, jedro pa krščanska omika in žlahtno srce.«

Sveti Janez Bosko je nekoč zapisal: »Zakonitost narave nas uči, da mlado drevo potrebuje posebno pripravo in skrb, stalno nego in oporo, ob kateri se zakorenini. Tako zraste ravno in oblikuje svojo krošnjo. Narava uči tudi človeka za njegovo življenje v družbi: najprej skrbita zanj družina in družba, potem pa on prinaša svoje sadove v družino in družbo. Mlad človek se lahko spoznava, usmerja in uresničuje v pozitivnem pogledu, lahko pa tudi v negativnem – v veliki meri ga v tem usmerja in določa okolje odraslih, tolikokrat nezadovoljnih, brezciljnih, versko mlačnih …«


»Če je odnos med starši in učitelji sodelovalen, potem se večina vprašanj dobro reši.« (Foto: Pexels)

Vzgoja v digitalni dobi

Jezuit Silvo Šinkovec je v uvodniku revije Vzgoja (september 2019) pod naslovom Družinska pedagogika poudaril: »Prva vzgoja se dogaja v družini. Za vse poklice se ljudje pripravljamo, le za starševski poklic ni študija. Mama in oče se morata na podlagi svojih izkušenj znajti v svoji vlogi. Če večina staršev dobro opravlja svojo nalogo, pa je vprašanje, kaj se dogaja v ekonomsko, čustveno, kulturno ter duhovno šibkih družinah, v nepopolnih in spreminjajočih se družinah, v družinah, v katerih imajo starši resno težavo s svojo zasvojenostjo ali boleznijo, tam, kjer se zgodi smrt, ločitev, finančni polom, selitev v drug kraj ali v tujino. Kakšna je družinska vzgoja, če starši niso dobili potrebne kulture življenja, da bi tudi sami postajali nosilci zdrave kulture? Danes se sprašujemo tudi o družinski vzgoji v digitalni družbi.«

Odnos med starši in učitelji mora biti sodelovalen

»Kako naj vrtec, šola staršem priskočita na pomoč, da bodo dobri "družinski pedagogi"? V vrtcih in šolah so bila vedno predavanja za starše, saj šola vedno išče svoje prve zaveznike. Če je odnos med starši, vzgojitelji in učitelji sodelovalen, potem se večina vprašanj, povezanih z otroki, dobro reši. Sodelovati s starši pogosto pomeni dotikati se njihove krhkosti, nevednosti in ranjenosti,« je še prepričan pater Silvo Šinkovec.

Papež Frančišek pa pravi, naj se »odpovemo temu, da bi se kot posamezniki ali kot skupnost zatekali v zavetja, ki nam omogočajo obdržati varno razdaljo do jedra človeškega trpljenja; naj raje vstopimo v stik s stvarnim življenjem drugih in spoznamo moč nežnosti. Če storimo to, bo pot našega življenja res čudovita.«


Preberite še:
- Slomškovi vzgojni nasveti
- Zaupanje zasidrano na stabilnosti in srčnosti

Kupi v trgovini

Novo
1945: Dnevnik mojega križevega pota
Zgodovina
29,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh