Narejen pomemben mejnik železniške proge Maribor–Šentilj, prebili predor Pekel
Narejen pomemben mejnik železniške proge Maribor–Šentilj, prebili predor Pekel
Poleg izgradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper je nadgradnja železniške proge med Mariborom in mejo z Avstrijo drugi velik projekt na slovenskih železnicah. Po napovedih naj bi stal manj kot 300 milijonov evrov:
»Zaenkrat vse poteka po načrtu,« je na današnji slovesnosti ob preboju predora povedala državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Predor je dolg 1530 metrov, zgrajen tudi reševalni rov
Predor Pekel gradijo severno od Maribora, vzhodno od obstoječe proge, ki trenutno poteka skozi železniški predor Počehova. Dolg je 1530 metrov in ima med drugim zgrajen tudi reševalni rov. »S tem bomo naredili promet hitrejši, predvsem veliko bolj varen, stari predor pa uporabili bolj trajnostno, za kolesarjenje,« je dejala Bratuškova.
»Gradnja železniškega predora je potekala po tako imenovani novi avstrijski metodi. Dela so se izvajala s severne in južne strani. Najprej smo začeli z deli s severne strani, kjer je bil predor izkopan v dolžini okoli 1000 metrov,« je pojasnil vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji za infrastrukturo Dejan Jurkovič. Eden večjih izzivov je bila izgradnja dela pod hitro cesto skozi Maribor.
Izgradnja ocenjena na 101 milijon evrov
Izgradnja predora in postavitev 900 metrov dolgega viadukta Pesnica sta ocenjeni na 101 milijon evrov. Izvajalec Kolektor je začel pripravljalna dela septembra 2020, gradnjo pa so začeli lani maja. »Naši delavci so dokazali, da znamo delati strokovno, kakovostno, hitro in učinkovito, tudi v najtežjih pogojih,« je povedal Andrej Košir iz omenjenega podjetja.
Zbrane na današnjem dogodku je nagovorila tudi botra predora Ljiljana Herga, ki je izpostavila, da so dela v predoru izjemno zahtevna. Izgradnja predora Pekel, kjer morajo med drugim še postaviti betonski obok, mora biti zaključena do marca prihodnje leto. Sledi namestitev tira in ostale opreme v njem, promet pa naj bi skozenj stekel konec leta, navaja STA.
Zgradili bodo novi viadukt Pesnica
V sklopu projekta nadgradnje 18 kilometrov dolge železniške proge Maribor - Šentilj, ki ga sofinancirajo s kohezijskimi sredstvi, bo zgrajen tudi novi viadukt Pesnica. Tam bodo po besedah Jurkoviča septembra izvedli zadnjo betonažo, dokončno pa naj bi bil viadukt zgrajen spomladi prihodnje leto. »To je najdaljši železniški viadukt v Sloveniji,« je pojasnil.