Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Poštenost v podjetništvu je kot zvestoba med zakoncema

Klemen Čeligoj
Za vas piše:
Klemen Čeligoj
Objava: 25. 03. 2019 / 12:32
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 28.03.2019 / 05:51
Ustavi predvajanje Nalaganje
Poštenost v podjetništvu je kot zvestoba med zakoncema

Poštenost v podjetništvu je kot zvestoba med zakoncema

Poslovnež Peter Millonig o združljivosti krščanstva s poslovnim svetom.

Foto: Tatjana Splichal

Dr. Peter Millonig ima korenine na avstrijskem Koroškem, podjetniška pot pa ga je kasneje vodila po različnih evropskih državah in ZDA, kjer je vodil različna podjetja. Čeprav se je pred leti vrnil v Slovenijo, še vedno veliko potuje po svetu. Za pogovor smo ga ujeli, tik preden je odhitel na letališče, kjer ga je čakal let na Nizozemsko.

Celoten pogovor si preberite v novi številki Družine.

Pravite, da v poslovni svet prinašate Jezusa. Kako poslovni partnerji to prepoznajo?

Upam, da je res tako. V poslovnem svetu se mnogokrat znajdeš pred zahtevnimi odločitvami. Takrat se vprašam, kaj bi zaposlenim v taki situaciji rekel Jezus. Verjetno bi bil odločen, a ne nastopaški, iskren, a ne žaljiv, delaven, a ne deloholik. Nikoli sicer ne nosim na sebi napisa »sem katoličan«, a mislim, da se skozi držo, ki jo živim, prepozna, da so vrednote, ki jih skušam uveljavljati v podjetju, zelo Jezusove.

Ali je v poslovnem svetu težko slediti krščanskim vrednotam?

Res je, to ni preprosto, saj svet – vsaj v večini primerov – ne deluje po teh principih. Tisti, ki jim etika tudi v poslu veliko pomeni, plavajo proti toku.

Spominjam se primerov, ko sem bil deležen nespodobnih ponudb. Nekoč je, denimo, v mojo pisarno stopil poslovnež in povedal, da želi postati reden dobavitelj našega podjetja. Prosil me je, naj na papir napišem številko svojega osebnega transakcijskega računa, in pojasnil, da bi tako posel laže stekel. To sem razumel kot napeljevanje na korupcijo. Seveda s tem podjetnikom nikoli nisem sklenil posla.

Bili so tudi nekateri drugi koruptivni predlogi, ko je npr. lastnik podjetja, ki je z nami sodelovalo, predlagal, naj veljavno tarifo določene storitve zvišava in bi si nato, ko bi bil izstavljen višji račun, razdelila razliko. Tudi tu sva debato hitro zaključila. Takšne reči se v poslovnem svetu dogajajo. Res pa je, da če se za nekoga izve, da ni podkupljiv, tudi tovrstnih ponudb s časom ni več.

Celoten pogovor si preberite v novi številki Družine.

Kupi v trgovini

Potovanje duše k Bogu
Filozofija in esejistika
5,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh