Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Iskanje

Nazadnje Posodobljeno: 22.07.2023 / 10:37
Ustavi predvajanje Nalaganje
Peti skavtski tabor TakSi v Spodnjem Dupleku in Limbušu [FOTO]
Petega skavtskega tabora TakSi se je udeležilo 16 stegov, okoli 370 otrok in 55 voditeljev ter ostalih skavtov iz območnih enot severovzhodne Slovenije, s Koroške, iz Štajerske in Prekmurja. FOTO: Jože Potrpin

V nedeljo, 16. julija, se je v Spodnjem Dupleku začel že peti skavtski tabor TakSi. Udeležilo se ga je šestnajst stegov, okoli 370 otrok in 55 voditeljev ter ostalih skavtov iz območnih enot severovzhodne Slovenije, s Koroške, iz Štajerske in Prekmurja. V pripravo pa je bilo vključenih še od 50 do 60 voditeljev.

FOTO: Jože Potrpin

V petek, 21. julija, je bil predviden dan odprtih vrat, ki se naj bi ga udeležili starši udeležencev, povabljeni so bili najvišji predstavniki državne politike, pa občani in drugi, ki so sodelovali ali jim pomagali, pa je bil zaradi vremenske ujme v preteklih dneh in napovedane nove odpovedan, sam tabor pa se je po maši v župnijski cerkvi v Limbušu tudi predčasno, dva dneva prej, zaključil. Mašo je ob somaševanju Mitja Markoviča, Sandija Korena, Frančka Bertolinija, novomašnika Klemna Gartnerja, župnika Andreja Firbasa vodil nadškof Alojzij Cvikl. Zgodba, ki so jo peljali skozi ves tabor, pa je bila o vikingih, raziskovalcih in radovednežih, zato je bilo tudi geslo tabora TakSi, NeustrašenSi! Zgodbo je pomagal pripraviti, da so jo otroci razumeli, vseskozi spremljajoči skavtski duhovnik Mitja Markovič, obiskali pa so jih tudi drugi duhovniki in bogoslovci.

Skavtski voditelj duhovnik Mitja Markovič v starodavni opravi »vikinga«. FOTO: Jože Potrpin

David Horvat, koordinator tabora, je v pogovoru za Družino povedal, da ime tabora TakSi spremlja tabor že od začetka. »Ker vemo, kaj pomeni to ime, kaj se skriva v njem, je lepo, če ga ohranjamo. Takšen, kot si, si super, takšnega se imej rad, takšnega te je Bog ustvaril. Od tod tudi izpeljanka, TakSi. Osnovni namen tabora pa je druženje skozi izkušnjo skavtstva.«

FOTO: Jože Potrpin

V Dupleku so ob gramoznici v dogovoru z občino na velikem travniku postavili okoli osemdeset šotorov. Z otroki so delali prek skavtske in družabne igre, različnih delavnic, kateheze. Pomembna in zanimiva izmed mnogih je bila denimo Logout delavnica, so zapisali na svoji Facebook strani: »Kako preživeti v digitalni džungli? Splet je lahko odlično orodje za komunikacijo in učenje, lahko pa hitro postane tudi precej temačen prostor. Spoznali smo, kako varno in preudarno krmariti med informacijami, kako posredovati v primeru, da zaznamo spletno nasilje in zakaj nam čas leti s svetlobno hitrostjo, ko odpremo družbena omrežja.«

Mašo je vodil mariborski nadškof metropolit Alojzij Cvikl. FOTO: Jože Potrpin

V torek so že prvi sunki vetra potrgali nekaj šotorov. V teku dveh ur so že bili na varnem v dupleški športni dvorani. V sredo je bil potep, vsaka četa dan zase. V sredo je bilo neurje hujše, povzročilo je več škode. Spoznali so, da ne bo več mogoče vztrajati na tabornem prostoru. S srede na četrtek so mladoletni prespali v škofijski gimnaziji Maribor. V četrtek popoldne pa jih je odprtih rok sprejela tudi osnovna šola v Limbušu. Najprej so otrokom razdelili njihove stvari, ki jih je veter razmetal po vsem tabornem prostoru, in pripravili nepozaben zabavni večer, koncert skavtske glasbene skupine, skavtske poroke, določili naj vodnico in naj vodnika in drugo. Prespali so v šolski telovadnici. »Danes, v petek, je bil uvodni zbor, zatem vikinški sejem. Kot 'vikingi' smo namreč zopet osvojili nova ozemlja in spoznali, da denar ni največ, ampak s kom potuješ na svoji poti.«

FOTO: Jože Potrpin

Vodja tabora Lara Flogie pa je dejala, da so otroci v kriznih razmerah delovali mirno, zaupali so svojim voditeljem, ni bilo panike. »Pozorni smo bili na manjše stiske, otroci so imeli možnost pogovora, varnega zavetja pri voditeljih. Voditelji imamo v sklopu izobraževanja pripravljene tudi smernice za krizne situacije, civilne zaščite, o naši taborih so vedno obveščeni okoliški gasilci, občina, policija, zdravstveni dom, urgentni center. Vedo, kje smo, koliko nas je, kaj se dogaja, da v primeru pomoči niso presenečeni. V teh izrednih vremenskih razmerah smo dobili predvsem izkušnjo za življenje. Za širšo vodstveno ekipo je to močna izkušnja organizacije, komunikacije z vsemi deležniki. Sicer se skavti gibamo v okolju narave, vendar nikoli ne gremo prek meje varnosti otrok. Zadovoljni, veseli, zdravi in celi zaključujemo tabor.«

Oba glavna voditelja pa se zahvaljujeta vsem, ki so jim pomagali: civilni zaščiti, prevoznikom avtobusov, gasilcem, policiji, ki je priskočila na pomoč, ko so jim iz nagajanja presekali vodovodne cevi, občini z županom na čelu, škofijski gimnaziji Maribor, osnovi šoli Limbuš, limbuškemu župniku, načelniku Nejcu Kurbusu in načelnici Tjaši Sušin, ki sta bdela nad taborom in jih obiskala, Karitas, ki je priskrbela obroke hrane, staršem, donatorjem. »Predvsem pa bi se rada zahvalila vsem staršem za zaupanje tudi v takšnih okoliščinah, vremenu, kot je bilo, in jih je doma lahko samo skrbelo. Vedo pa, da delamo vse, kar je v naših močeh, da ohranimo predvsem zdravje otrok, vse drugo je v drugem planu.«

Skavtski voditelj duhovnik Mitja je na začetku maše v starodavni opravi »vikinga« množico mladih v cerkvi, tesno zbranih okrog oltarja, spomnil: »Smo na pomembnem delu naše vikinške poti. Najprej smo gradili na naši samozavesti, ponosu, postavili vikinške vasi, potem pa smo ugotovili, da mlademu človeku ne paše, da se zabubi v svoj kavč, spalko in šotor, in smo rekli: preveč radovedni smo. Šli smo raziskovat. Sicer se je vmes zgodil brodolom, ampak se je splačalo. Odkrili smo nov svet, novo kulturo. Tam v Angliji, če zgodovinsko gledamo in v loku tega tedna, so bili že kristjani. Ta nova vera, kultura in predvsem spoznanje, da je Bog ljubezen, je bila prenesena med vikinge. Tudi mi smo se zdaj zelo navdušili nad tem. Zato smo se danes zbrali k maši. Ugotovili smo, ko človek odpre to novo knjigo, Sveto pismo, so v njej krasna sporočila. Marsikaj pa je kaj, kar nas tudi preseneti. Včeraj in danes smo se ukvarjali z boji (Davida, Estere) v Svetem pismu. Pa so poleg teh še drugi boji, ko se borimo sami s seboj. S skušnjavami v nas, in v tistih bojih zmagati je prava zmaga. Ko nisem boljši od drugega, ampak boljši od tistega, kakršen sem bil včeraj …«

Novomašni blagoslov je podelil novomašnik Klemen Gartner. FOTO: Jože Potrpin

Nadškof Cvikl je v pridigi poudaril, da je vesel, da se lahko na koncu njihovega tabora z njimi Bogu zahvali za vsa njihova lepa doživetja, nova spoznanja. »Da ste se ustavljali ob vrednotah, ki danes niso v ospredju, pa so še kako pomembna za človekovo rast v dobrem. Mislim na vrednoto delavnosti, samozavesti, predanosti, razgledanosti, bojevitosti.« Ob koncu nagovora jih je vse povabil k uresničevanju krščanske ljubezni, »da bi rastli v odprtosti drug do drugega, znali ustvarjati in gojiti nove odnose, prijateljstva, zaupanja, miru. Po tem bo svet zares po nas postajal lepši.«

FOTO: Jože Potrpin

Ob koncu maše je skavtinje in skavte nagovoril tudi načelnik Nejc, novomašni blagoslov pa je podelil novomašnik Klemen.

Več fotografij Jožeta Potrpina pa v spodnji fotogaleriji (klik na prvo fotografijo za povečavo in nato drsenje s puščico v levo ali desno).