Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Ukrajinski nadškof ob veliki noči vzhodnih kristjanov: hvaležnost papežu Frančišku

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 16. 04. 2023 / 14:19
Čas branja: 7 minut
Nazadnje Posodobljeno: 16.04.2023 / 15:56
Ustavi predvajanje Nalaganje
Ukrajinski nadškof ob veliki noči vzhodnih kristjanov: hvaležnost papežu Frančišku
Papež Frančišek in kijevski višji nadškof Svjatoslav Ševčuk. FOTO: Vatican Media

Ukrajinski nadškof ob veliki noči vzhodnih kristjanov: hvaležnost papežu Frančišku

Višji nadškof Svjatoslav Ševčuk, voditelj Ukrajinske grško-katoliške cerkve, je v pogovoru za vatikanske medije povedal, da jim Kristus ob letošnji veliki noči vliva upanje in gotovost v boljšo prihodnost, obenem pa je izrazil globoko hvaležnost papežu Frančišku, ker predstavlja edinstven glas v prizadevanjih za mir.

Kljub tragični vojni v Ukrajini, ki prinaša smrt in uničenje, voditelj Ukrajinske grško-katoliške cerkve pojasnjuje, kako jim Kristus kot vir upanja in trdnosti ob praznovanju velike noči omogoča, da ohranjajo upanje na konec vojne ter da bodo zadnjo besedo vsekakor imeli mir, življenje in vstajenje.

To je v pogovoru za spletni portal Vatican News poudaril višji nadškof Ševčuk, ki je hvaležen papežu Frančišku za njegovo nenehno bližino in pozive k molitvi, predvsem pa za to, da ponuja edinstven glas o tem, kako najti mirne rešitve za zaključek vojne.

Kijevski nadškof je v pogovoru premišljeval o ukrajinski grškokatoliški veliki noči sredi ruševin in vojne, o aktualnosti opozoril papeža Frančiška glede jedrskega orožja v času njegovega papeževanja in o tem, kako si prizadevati za mir.

Kijevski nadškof je v pogovoru premišljeval o ukrajinski grškokatoliški veliki noči sredi ruševin in vojne, o aktualnosti opozoril papeža Frančiška glede jedrskega orožja v času njegovega papeževanja in o tem, kako si prizadevati za mir, čeprav se njihova država že več kot leto dni od izbruha ruske invazije sooča z vojno in nepredstavljivim trpljenjem.

Vaša blaženost, v Ukrajini se verniki ob veliki noči pozdravljajo z besedami »Kristus je vstal, resnično je vstal«. Kakšen pomen ima ta pozdrav v kontekstu vojne, ki traja že več kot leto dni?

No, za nas ta pozdrav ni nekaj preprostega: to je oznanilo krščanske vere in tudi razodetje pristnosti našega obstoja kot kristjanov. Spominjam se, kako sem v sovjetskih časih, ko sem bil še otrok, s temi besedami pozdravil predstavnika komunistične partije, ne da bi se tega zavedal. Rekel sem mu: 'Kristus je vstal.' In on je odgovoril: 'Da, hvala. So me že obvestili.' Toda biti obveščen in imeti pravico do oznanila 'Kristus je res vstal' sta dva različna pogleda. In danes lahko delimo svoje izkušnje iz tragičnih razmer, tragičnih trenutkov ukrajinskega ljudstva. Kristus je resnično vstal. On je z nami in je vir naše odpornosti in vir našega upanja, upanja za prihodnost, upanja, da se bo nekega dne ta vojna končala ter da bodo potem mir, življenje in vstajenje imeli zadnjo besedo v naši zgodovini.

Kijevski višji nadškof Svjatoslav Ševčuk. FOTO: Vatican Media

Sveti oče je že neštetokrat pozval k pomoči Ukrajini in trpečim. Kaj vam to pomeni, kakšno vrednost imajo ti pozivi?

Za nas je zelo pomembno, da nismo zapuščeni, da v svojem trpljenju nismo sami. Sveti oče pa ne govori samo Ukrajincem, ampak v imenu Ukrajincev tudi svetu. In vsakokrat, ko poskuša svetu sporočiti tragedijo, ki se dogaja v Ukrajini, so za nas njegove besede poživljajoče. Zaradi svetovne solidarnosti smo se lahko spopadli s posledicami te vojne. Zahvaljujoč Bogu in svetemu očetu se ta humanitarna kriza, ki jo je sprožila vojna, humanitarna tragedija ni poslabšala. Nihče v Ukrajini ni umrl zaradi lakote, žeje ali mraza. Svojo pomoč smo lahko namenili tistim, ki so žrtve te ruske invazije. Zato je vsaka molitev, vsak poziv svetega očeta svetu za nas sporočilo, ki nas ohranja pri življenju.

Molimo za mir. Borimo se za mir. Seveda se ta mir zdaj sliši kot čudež, kot nekaj, kar bi se moralo zgoditi, pa žal ne vemo, kdaj.

Papež Frančišek spodbuja iskanje mirnih rešitev za vojno. Ali si predstavljate možno pot do miru, ki temelji na posredovanju in prizadevanjih za vzpostavitev miru namesto na orožju in nasilju? In kako?

Molimo za mir. Borimo se za mir. Seveda se ta mir zdaj sliši kot čudež, kot nekaj, kar bi se moralo zgoditi, pa žal ne vemo, kdaj. V tej vojni ni nobene človeške perspektive za takojšnjo prekinitev ognja. Vendar verjamemo, da se čudeži dogajajo. Morda bomo nekega dne v naši ukrajinski deželi uživali mir.

Papež Frančišek že ves čas svojega pontifikata nenehno opozarja na nevarnosti jedrskega orožja. Zakaj je njegovo sporočilo v tem času še posebej pomembno?

Ker je svet prav v tem trenutku znova na robu jedrskega spopada. Ko mednarodno pravo ne deluje več, se nihče na svetu ne počuti varnega. In kakšno varnost, kakšen argument imajo danes številni narodi? Samo jedrsko orožje, jedrske sile. In to je zelo žalostno, saj smo priča temu, kako se prav zdaj stopnjujejo in militarizirajo mednarodni odnosi. In papež Frančišek je skoraj edinstven glas svetu, ki pravi: 'Prosim, ustavite se. Ne uporabljajte tega argumenta v svojih pogajanjih.' Z izsiljevanjem, z uporabo jedrske sile ne moremo argumentirati, saj bo to dejstvo sprožilo katastrofo za ves svet.

Vstali Kristus se je najprej razodel ženam. Kakšno vlogo imajo v teh težkih časih ukrajinske ženske, predvsem v Cerkvi?

Ženske v Ukrajini so temeljni kamen naše družbe. Zelo pogosto bi lahko rekli, da imamo v ukrajinski kulturi matriarhat. Torej je mati, ženska, tista oseba, ki je v Ukrajini večinoma oznanjevala, razglašala krščansko vero. Drugo nedeljo po veliki noči pa obhajamo nedeljo, posvečeno ženskam, ki prinašajo mir.

Vloga žensk v poslanstvu evangelizacije je danes v Ukrajini ključna: skoraj 99 odstotkov katehistinj v naših skupnostih je žensk.

Vloga žensk v poslanstvu evangelizacije je danes v Ukrajini ključna. Skoraj 99 odstotkov katehistinj v naših skupnostih je žensk, pa tudi naši duhovniki so večinoma poročeni, zato je vloga duhovniških žena v župniji in župnijski skupnosti zelo pomembna. Zelo pogosto se ljudje najprej obrnejo na duhovnikovo ženo in nato nanj, posebej pri občutljivejših vprašanjih za ženske. Mati je podoba današnje Ukrajine. Cerkev kot mati je nekaj zelo, zelo pomembnega, rekel bi, da zgovornega, predvsem za današnje Ukrajince. Mati Cerkev, mati in učiteljica, mati in zaščitnica, je ikona naše današnje Cerkve.

Velikonočno bogoslužje v Ukrajini. FOTO: Vatican Media

Kako težko je, Vaša blaženost, posredovati to vero, ko je vse naokoli toliko bolečine, toliko smrti? Kako v tem času sredi takšne žalosti ponuditi sporočilo upanja in vere?

V teh okoliščinah sami doživljamo, da krščansko sporočilo ni ideja, ampak izkušnja, ki daje življenje. Ko delimo svoje sporočilo, delimo tudi svojo izkušnjo. Delimo svoj vir upanja, svoj vir odpornosti. Zato nas ljudje poslušajo in gledajo v nas: Kako lahko sami utelešamo to sporočilo v svojem življenju? Danes smo zelo pogosto priča izjemnemu trenutku spreobrnjenja številnih ljudi v Ukrajini, saj iščejo globok smisel v teh zelo težkih okoliščinah: zakaj se nam vse to dogaja. Kaj bi morali storiti? Ali je to, kar počnemo, prav? In zelo pogosto lahko na ta sporočila ali vprašanja odgovorimo le, če poslušamo Božjo besedo in če smo člani občestva, ki živi to sporočilo, to dobro novico, ki jo oznanjamo vsak dan.

Kristus je res vstal. Resnično je vstal! Kristus je z nami. Imamo upanje, ker smo udeleženi pri njegovem vstajenju.

Ali bi želeli še kaj dodati, Vaša blaženost?

No, iz vsega srca, iz Ukrajine, iz ukrajinske prestolnice Kijev, bi radi sporočili pristnost tega sporočila: Kristus je res vstal. Resnično je vstal! Kristus je z nami. Imamo upanje, ker smo udeleženi pri njegovem vstajenju. To sporočilo, 'Kristus je vstal', se ne nanaša samo nanj, ampak tudi na nas in na oznanjevanje krščanskega upanja za današnji čas.

Kupi v trgovini

Ukrajina pod križem
Pričevanja
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh