Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Versko izzivanje kot prodajni adut?

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 10. 04. 2024 / 12:05
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 10.04.2024 / 13:14
Ustavi predvajanje Nalaganje
Versko izzivanje kot prodajni adut?
Na oglas za krompirjev čips so se pritožili številni gledalci, saj »žali njihova verska čustva«. FOTO: YouTube/Amica Chips/zajem zaslona

Versko izzivanje kot prodajni adut?

V Španiji in sosednji Italiji so v zadnjem času znova precej prahu dvignile oglaševalske kampanje, ki k nakupu izdelkov vabijo s simboliko katoliške vere: z oglasom za krompirjev čips in s pomladno kampanjo španske modne verige Zara.

Italijanski oglas, v katerem so ocvrti krompirjevi lističi znamke Amica prikazani kot hostija, so po navedbah italijanske agencije Ansa nehali predvajati, potem ko so se nanj pritožili številni gledalci in predstavniki različnih verskih skupin. 30-sekundni oglas prikazuje verski obred, med katerim duhovnik podeljuje sveto obhajilo, in zdi se, da je mlada redovnica namesto hostije prejela ocvrt krompirjev listič. Ob zvokih Schubertove Ave Marie se kamera nato usmeri v »zakulisje«, kjer mati prednica na samem uživa ob vrečki hrustljavega čipsa.

Kampanja »z močno britansko ironijo« naj bi bila namenjena mlajšemu trgu.

Oglas so predvajali na največji italijanski komercialni televizijski postaji Mediaset in nekaterih zasebnih omrežjih. Po navedbah britanskega Guardiana je podjetje Lorenzo Marini Group, ki je oglas ustvarilo, sporočilo, da je kampanja »z močno britansko ironijo« namenjena mlajšemu trgu, njen namen pa je »izraziti neustavljivo hrustljavost čipsa Amica« na namerno pretiran in izzivalen način. Takšna strategija prodaje hrustljavih krompirjevih lističev se združenju katoliških televizijskih gledalcev Aiart ne zdi primerna, zato so pozvali k »takojšnjemu umiku« oglasa.

Amica Chips sicer velja za eno najbolj priljubljenih znamk čipsa v Italiji. FOTO: YouTube/Amica Chips/zajem zaslona

»Kristus je bil ponižan na ocvrt krompirjev listič«

Predsednik združenja Giovanni Baggio je podjetje Amica obtožil, da se »zateka k bogokletju z namenom povečanja prodaje svojih izdelkov«. Po njegovih besedah oglas »žali verska čustva milijonov dejavnih katoličanov v državi« in je »povsem nezaslišan, saj krompirjev čips primerja s posvečeno hostijo« ter s tem razvrednoti evharistijo. »Oglas kaže na pomanjkanje spoštovanja in ustvarjalnosti,« v izjavi poudarja Baggio: »To je znamenje nezmožnosti, da bi se pri trženju ne zatekali k simbolom, ki nimajo nič skupnega s potrošnjo in hrustljavo hrano.«

Do oglasa je kritičen tudi katoliški časnik Avvenire, ki je v uvodniku zapisal: »Kristus je bil ponižan na ocvrt krompirjev listič. Zasramovan in zapljuvan kot pred dva tisoč leti.«

Oglaševalsko sporočilo ne sme žaliti moralnih, državljanskih in verskih prepričanj.

Pristojni italijanski organ, ki nadzira oglaševanje v državi, je po navedbah Anse »vpletenim strankam odredil, naj opustijo predvajanje te kampanje, saj meni, da je v nasprotju z 10. členom, ki določa, da oglaševalsko sporočilo ne sme žaliti moralnih, državljanskih in verskih prepričanj«. Amica Chips sicer velja za eno najbolj priljubljenih znamk čipsa v Italiji.

Pri Guardianu so še zapisali, da se podjetje na njihovo prošnjo za komentar ni takoj odzvalo, za telefonske klicatelje »na čakanju« pa predvajajo Schubertovo Ave Mario z zvokom hrustanja v ozadju.

Stolnica v Malagi. FOTO: Holger Uwe Schmitt/Wikipedia

Španija: škofje razmišljajo o tožbi proti modni verigi

V španskih cerkvenih krogih pa je razburjenje povzročil nov oglas za mednarodno priznano modno verigo Zara: škofija Malaga razmišlja o pravnih ukrepih proti širjenju oglasa, ki ga navdihujejo tradicionalni elementi velikega tedna, v Španiji znanega kot »Semana Santa«. Škofija je minuli konec tedna objavila izjavo, v kateri se je pritožila zaradi »resne žalitve verskih čustev«.

Škofija Malaga podjetje Zara in producente oglasnega videoposnetka obtožuje, da so svete kraje brez dovoljenja uporabili v povsem komercialne namene.

Zarin oglas prikazuje več pomanjkljivo oblečenih manekenk in manekenov, ki pozirajo na različnih prizoriščih v pokrajini Malaga. V ozadju je več katoliških bogoslužnih objektov, med njimi stolnica v Malagi. V enem od prizorov je videti žensko v oprijeti beli obleki, ki se sprehaja proti podobi Device Marije. V poznejšem posnetku se ji prikloni in ji poljubi roko.

Škofija Malaga podjetje Zara in producente oglasnega videoposnetka obtožuje, da so svete kraje uporabili v povsem komercialne namene. Poleg tega posnetka niso nikoli odobrile pristojne cerkvene oblasti, zato v škofiji preučujejo »potrebne pravne ukrepe«.

Nalaganje
Nazaj na vrh