Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Zakaj svet bojkotira Adidas, Dodgerse in Target?

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 30. 05. 2023 / 12:22
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 31.05.2023 / 14:57
Ustavi predvajanje Nalaganje
Zakaj svet bojkotira Adidas, Dodgerse in Target?
Ameriška trgovska veriga Target je deležna številnih kritik zaradi »kolekcije ponosa« za dojenčke in malčke. FOTO: Twitter/zajem zaslona

Zakaj svet bojkotira Adidas, Dodgerse in Target?

Kristjanom po vsem svetu je prekipelo: kje so meje vsiljevanja ideologije spola in LGBTQ? Zgolj molitev ni dovolj, čas je za bojkot, so dejali tudi nekateri vidni posamezniki, med njimi ameriški škof Barron.

Začnimo z znanim podjetjem za proizvodnjo športne opreme Adidas: v zadnjih tednih je bilo deležno številnih nasprotovanj v medijih zaradi oglaševalske kampanje za kopalke, ki so jo pripravili za t. i. »mesec ponosa«, Pride Month, ta pa je sprožila ostre razprave o primernosti njihovega početja.

V oglasu, objavljenem na spletni strani podjetja, namreč nastopa moški model, ki nosi kopalke iz kolekcije »Pride Swimsuit«, pisan enodelni model z geometrijskim vzorcem. Omenjena kolekcija je bila predstavljena sredi maja v povezavi z letošnjim »mesecem ponosa«, ko »praznuje« skupnost LGBTQ. Po besedah oblikovalca kolekcije, Južnoafričana Richa Mnisija, je nova kolekcija »simbol samosprejemanja in zagovorništva LGBTQIA+ skupnosti«, podjetje pa je komentiralo, da si prizadeva povečati »enakost in varnost na obrobje potisnjenih športnih skupnosti z zagovorništvom in zavezništvom«.

Oglas mi sporoča, da ženske nismo pomembne, da celo nismo dovolj dobre, da bi bile lahko modeli za kopalke, izdelane posebej za ženske.

Na Adidasov oglas so se odzvali številni kritiki, uporabniki na družbenem omrežju Twitter pa so podjetje obtožili, da poskuša »izbrisati« ženske. Kot so poročali ameriški mediji, se je v razpravo vključila tudi Riley Gaines, profesionalna plavalka in odločna kritičarka transspolnih žensk, ki tekmujejo na ženskih športnih dogodkih. Za medije je izjavila: »Oglas mi sporoča, da ženske nismo pomembne, da celo nismo dovolj dobre, da bi bile lahko modeli za kopalke, izdelane posebej za ženske.«

Podporniki ideologije spola so podjetju nemudoma stopili v bran z užaljeno izjavo, kako je »takšna kritika zgolj zadnji primer ideologije, ki je obsedena z brisanjem LGBTQ+ oseb«.

Eno izmed mnogih: Američani bojkotirajo Target

Podjetje Adidas pa je le eno izmed množice sicer priljubljenih blagovnih znamk, ki so se v zadnjih letih znašle pod udarom javnega mnenja, ker so v svojih oglasih uporabljale transspolne osebe ali pa osebe, ki se »gibljejo« med spoloma, ali ker so predstavile izdelke, ki so v nasprotju s tradicionalnimi spolnimi merili.

Številnih kritik je deležna tudi ameriška trgovska veriga Target, ki je že v lanskem poletju za »mesec ponosa« predstavila kolekcijo »enospolnega« spodnjega perila in kopalk, letos pa je zanetila ostre razprave s »kolekcijo ponosa« za dojenčke in malčke. Potrošnikom ponujajo oblačila od starosti 0-3 mesece naprej, na katerih so natisnjeni simboli in gesla LGBTQ. Starši so posebej ogorčeni, ker si podjetje prizadeva širiti ideologijo spola in LGBTQ med najmlajšimi tudi s slikanicami, ki spodbujajo k takšni miselnosti, zato na družbenih omrežjih množično pozivajo k bojkotu te trgovske verige. Pozivom se je s posebej v ta namen napisanim »komadom« pridružila tudi skupina ameriških raperjev.

FOTO: Twitter

Ko so v nekaterih poslovalnicah omenjene trgovske verige v ameriški zvezni državi Ohio prejeli grožnje o podtaknjenih bombah, so aktivisti skupnosti LGBTQ hitro usmerili prst v ameriške kristjane, predvsem starše majhnih otrok, in jih obtožili »terorizma«, izkazalo pa se je, da so te grožnje pošiljali podporniki skupnosti LGBTQ, t. i. »transspolni skrajneži«, z obljubo, da se bodo grožnje nadaljevale, če bodo umaknili razstavljene izdelke, s katerimi oglašujejo »mesec ponosa«.

FOTO: Twitter

Kljub temu se družbena omrežja opotekajo pod težo obtožb, da je bojkotiranje trgovske verige Target »dobesedno terorizem«: oglasil se je celo kanadski premier Justin Trudeau, ki je v čustvenem nagovoru izjavil, da je to, kar se dogaja v ZDA, »strašljivo«, in svojim državljanom obljubil, da njegova vlada »česa podobnega ne bo nikoli dopustila in da bo vedno nedvoumno podpirala pravice skupnosti LGBTQ«.

Njegov nastop so kritični opazovalci razumeli, kot so njegove pripombe povzeli na družbenem omrežju Twitter, da je »besen, ker starši v Ameriki bojkotirajo blagovne znamke podjetij, ki strankam in otrokom vsiljujejo ideologijo transseksualcev; besen, ker prepovedujejo operacije za spremembo spola pri otrocih; besen, ker v vrtcih prepovedujejo pripovedovanje zgodbic o transspolnih osebah.«

Škof Barron odločno proti »svojemu« športnemu moštvu

Ameriški škof Robert Barron pa je izrazil ostro kritiko napovedi kalifornijske bejzbolske ekipe Los Angeles Dodgers, da na tekmo proti ekipi San Francisca, ki je na programu v »mesecu ponosa«, 16. junija letos, povabi zagovornike pravic transspolnih, t. i. »Sisters of Perpetual Indulgence«. Skupina moških v javnosti nastopa kot »transspolne redovnice« in svoja stališča izraža na način, ki po mnenju ameriških katoličanov močno žali njihova verska čustva.

Zgolj molitev ni dovolj: naj se slišijo tudi naši glasovi v obrambo naše katoliške vere.

Po ogorčenem odzivu katoličanov je omenjena ekipa sprva preklicala nastop »transspolnih redovnic« na junijski prireditvi, pozneje pa se jim je javno opravičila in jih znova povabila k sodelovanju.

Škof Barron je ob tem komentiral, da si »težko predstavlja kaj bolj žaljivega od vedenja transspolnih 'sester'«, ki si po njegovem mnenju zaslužijo oznako »sovražne protikatoliške skupine«. Čeprav je kot »velik ljubitelj bejzbola« vedno navdušeno podpiral moštvo LA Dodgers, »nekoč sem celo vrgel prvo žogo na njihovi tekmi«, svoje prijatelje v Los Angelesu spodbuja, naj bojkotirajo Dodgerse: »Zgolj molitev ni dovolj: naj se slišijo tudi naši glasovi v obrambo naše katoliške vere.«

V Sloveniji pa IKEA …

Pri nas pa so se pred dnevi pojavili odzivi na oglasno kampanjo švedskega podjetja IKEA: skrbela naj bi jih »kakovost bivanja LGBT skupnosti« in svojo kampanjo so naslovili z besedami »Sprejemanje se začne doma«.

Uporabniki družbenih omrežij so hitro pripomnili, da omenjenega podjetja doslej ni »tako zelo skrbela kakovost bivanja katere druge manjšinske skupnosti,« recimo mater samohranilk, otrok s posebnimi potrebami, brezdomcev, beguncev, invalidov …


Človeka resnično zmoti, če podjetje, ki naj bi prodajalo pohištvo in opremo za dom, »začne prodajati ideologijo«, so zapisali in napovedali upor v obliki »najučinkovitejše oblike demokracije, glasovanja s svojim denarjem«. Naj bo to spodbuda za vse nas, da se pridružimo dejavni obrambi temeljnih vrednot!

Nalaganje
Nazaj na vrh