Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Zmotna nasprotja med darvinizmom in katoliško Cerkvijo

Objava: 05. 03. 2009 / 11:36
Oznake: Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:09
Ustavi predvajanje Nalaganje

Zmotna nasprotja med darvinizmom in katoliško Cerkvijo

Gennaro Auletta, profesor filozofije na papeški univerzi Gregoriani, je v pogovoru za vatikanski dnevnik L’Osservatore Romano povedal, da si cerkveni nauk in darvinizem v celoti ne nasprotujeta.

Profesor Auletta je svoje mnenje izrazil v tednu, ko Vatikan gosti mednarodno zasedanje z naslovom ‘Biološka evolucija: dejstva in teorije’ pod pokroviteljstvom Papeškega sveta za kulturo in ameriške univerze Notre Dame (o dogodku smo že poročali na naši spletni strani).

Italijanski strokovnjak je poudaril, da Cerkev ‘nikoli ni obsodila darvinizma’, zato bi bilo po njegovem mnenju ‘rehabilitirati Darwina v očeh katoliške Cerkve povsem odveč, saj teorija evolucije ni doživela obsodbe s cerkvene strani’.

Po Aulettovih besedah se je darvinizmu vedno posvečalo dovolj pozornosti. Spomnimo se britanskega kardinala Johna Henryja Newmana, ki je Darwinov nauk od vsega začetka odkrito podpiral. V času papeževanja Janeza Pavla II. pa je Cerkev že skorajda prešla v fazo priznavanja teorije evolucije; papež je leta 1996 v pismu zapisal, da je Darwinovo teorijo moč uskladiti z naukom Cerkve.

Auletta je spomnil tudi na članek kardinala Schönborna za New York Times iz leta 2005, kjer je zapisal, da ‘papeževega pisma (iz leta 1996) ne moremo razumeti kot celostne podpore teoriji evolucije; izključene so seveda neo-darvinistične teorije, ki odkrito zanikajo vlogo Božje previdnosti v razvoju življenja na Zemlji’.

Velja pripomniti, kot pravi profesor Auletta, da težava ni v sami teoriji evolucije, pač pa v evoluciji kot radikalni ideologiji. Naloga filozofskih razmišljanj naj bi bila, da v povezavi z darvinizmom ločijo znanost od teologije, saj se ta dva pogleda danes pogosto pomešata med seboj.

Po profesorjevih besedah velikokrat slišimo o nezdružljivosti katolištva in teorije evolucije, o tveganju, da bo človek zreduciran na skupek celic ali celo označen kot živalska vrsta, vendar so to morda le miti, težave pa ležijo povsem drugje.

Ob koncu pogovora je profesor Auletta izrazil upanje, da bo mednarodno zasedanje pokazalo, kako cerkvene inštitucije in univerze ‘teorijo evolucije obravnavajo izjemno resno’.

Kupi v trgovini

Novo
1945: Dnevnik mojega križevega pota
Zgodovina
29,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh