Picasso in Clavé
Picasso in Clavé
Španska mojstra v Ljubljani – 135 grafičnih listov in slikarskih platen
Španija je svoje predsedovanje Evropski zvezi v Sloveniji uvedla umetniško: z dvema razstavama del dveh španskih mojstrov, Antonija Clavéja in Pabla Picassa. Življenjski poti dveh značajsko in likovno različnih Špancev sta se prekrižali v Parizu med drugo svetovno vojno. Družila sta se v istem miljeju, v istem umetniškem okolju. Pa vendar širokopotezni Picasso, ekstravagantnež, nikoli ni izrekel hvale trideset let mlajšemu Clavéju, ki se ni imel za akademskega umetnika, ampak za obrtnika, slikopleskarja in dekoraterja.
Clavé (1913-2005) spada od leta 1954 med najznamenitejše začetnike španskega modernizma. V Jakopičevi galeriji so razstavljeni Clavéjevi filmski plakati, slikarska platna, kolaži, tapiserije, s čimer se je Clavé ukvarjal v začetnem obdobju ustvarjanja; ko pa se je spoprijateljil s Picassom, se je posvetil klasičnim žanrom, kot so tihožitja, krajina in portret. Izkazal...
Španija je svoje predsedovanje Evropski zvezi v Sloveniji uvedla umetniško: z dvema razstavama del dveh španskih mojstrov, Antonija Clavéja in Pabla Picassa. Življenjski poti dveh značajsko in likovno različnih Špancev sta se prekrižali v Parizu med drugo svetovno vojno. Družila sta se v istem miljeju, v istem umetniškem okolju. Pa vendar širokopotezni Picasso, ekstravagantnež, nikoli ni izrekel hvale trideset let mlajšemu Clavéju, ki se ni imel za akademskega umetnika, ampak za obrtnika, slikopleskarja in dekoraterja.
Clavé (1913-2005) spada od leta 1954 med najznamenitejše začetnike španskega modernizma. V Jakopičevi galeriji so razstavljeni Clavéjevi filmski plakati, slikarska platna, kolaži, tapiserije, s čimer se je Clavé ukvarjal v začetnem obdobju ustvarjanja; ko pa se je spoprijateljil s Picassom, se je posvetil klasičnim žanrom, kot so tihožitja, krajina in portret. Izkazal...