Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Cerkev zakramenta sv. zakona ne sme prilagoditi duhu časa«

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 04. 05. 2015 / 08:42
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:23
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Cerkev zakramenta sv. zakona ne sme prilagoditi duhu časa«

»Cerkev zakramenta sv. zakona ne sme prilagoditi duhu časa«

Kardinal Müller: zakonca si zvestobo obljubita do smrti.

»Kardinal Kasper je predstavil hipotezo, da bi pomagal posameznikom v partnerski zvezi, ki po merilih Cerkve ni zakramentalna. Vsi smo enotnega mnenja, da želimo svojim bratom in sestram, ki jih ta položaj zadeva, po svojih najboljših močeh pomagati. Toda nauk Cerkve ni zgolj teorija, pač pa temelji na zvestobi Božji besedi. Zakonska zveza med dvema krščenima osebama je resnično zakrament, objektivna stvarnost«, je dejal prefekt Kongregacije za nauk vere, kardinal Ludwig Müller, v pogovoru za francosko katoliško revijo La Vie v luči razprav pred začetkom jesenske škofovske sinode glede vprašanja civilno razvezanih katoličanov, ki živijo v drugi, civilno sklenjeni zakonski zvezi, medtem ko njihov zakramentalni prvi zakon še vedno obstaja.



Kot je še pojasnil kardinal: »Nemogoče je razvezati zakramentalno sklenjeni zakon z vsemi elementi, ki ga določajo, svobodno voljo, nerazvezljivostjo, zvestobo in rodovitnostjo. Kot prefekt Kongregacije za nauk vere moram predstavljati ta cerkveni nauk. Cerkev zakramentalnosti svetega zakona ne more spremeniti: zakonca si obljubita, da si bosta zvesta do smrti.«

Ob tem razprava o težavah znova civilno poročenih zakoncev nikakor ni osrednja tema bližajoče se škofovske sinode. Dosti večji poudarek bo namenjen dejstvu, da je zakonska zveza »temelj civilne družbe in skupnosti Cerkva«, to »temeljno razsežnost« pa je nujno potrebno znova oživiti. Kardinal Müller je posvaril pred velikim tveganjem, da bi se na sinodi osredotočili na to vprašanje in ob tem pozabili na glavno težavo. Sprememba, do katere želi privesti sinoda, je okrepiti preroško moč Cerkve. »Sklepanje kompromisov bi bilo za nas seveda dosti lažje, toda vselej ni mogoče, nauk Cerkve prilagoditi našim sekulariziranim deželam, še manj pa je mogoče sprejeti površinsko krščanstvo.«

Kajti »v nekaterih evropskih deželah so kristjani krščeni, verni in dejavni pa niso, saj ne sprejmejo bistva krščanstva, ki bi privedlo do spremembe v razmišljanju in vedenju, do spreobrnjenja. Ne obsojam ljudi, ki to zagovarjajo, toda zadošča že, da si ogledamo število nebirmanih krščencev v naših deželah, ali pa naraščanje števila splavov, in hitro lahko ugotovimo, da je obstoj površinskega krščanstva naša stvarnost.«

Tudi prakso pravoslavnih Cerkva, ki po obdobju pokore dopušča nezakramentalno drugo partnersko zvezo, je kardinal komentiral z besedami: »To ni rešitev.«

Vir: kath.net
Foto: arhiv Družine (T.S.)

Kupi v trgovini

Novo
Klic
Za mladino
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh