Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Frančišek ne bo ujetnik javnega mnenja«

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 07. 05. 2014 / 07:30
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:14
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Frančišek ne bo ujetnik javnega mnenja«

»Frančišek ne bo ujetnik javnega mnenja«

Frančiškova podpora okrožnici »Humanae Vitae« ključna za razumevanje različnih poudarkov njegovega papeževanja.

Vatikanski analitik Sandro Magister zatrjuje, da je odločna podpora papeža Frančiška okrožnici Pavla VI. »Humanae Vitae« ključna za razumevanje njegovega papeževanja, ki daje poudarek tako cerkvenemu nauku kot tudi pastoralnemu usmiljenju.

Magister je v svoji kolumni za italijanski časnik »L'Espresso« zapisal, da je razprava glede prejemanja zakramenta svetega obhajila za ločene in znova civilno poročene zakonce poskrbela za »precejšen pritisk« na javno mnenje, zaradi česar »se v letih 2015 ali 2016 pričakuje« sprememba cerkvenega nauka na tem področju. »Podoben množičen pritisk za spremembe se je pojavil v 60. letih prejšnjega stoletja, ko se je papež moral odločiti glede uporabe umetnih kontracepcijskih sredstev, kar so podpirali tudi številni teologi, škofje in kardinali«, pojasnjuje Magister. »Toda leta 1968 se je Pavel VI. odločil zoper uporabo umetne kontracepcije, kar je jasno predstavil v okrožnici »Humanae Vitae«.«



Ta okrožnica je naletela na »grenko nasprotovanje« številnih skupin škofov, mnogi verniki pa je sploh niso upoštevali, trdi Magister. »Danes pa papež Frančišek zatrjuje, in s tem prav tako preseneča, kot s številnimi drugimi svojimi odločitvami, da si želi to okrožnico vzeti za zgled.«

Magister ob tem navaja papeževe besede iz pogovora s svetim očetom, ki ga je marca objavil italijanski časnik »Corriere della Sera«, v katerem Frančišek pojasni, kako je Pavel VI. spovednike spodbujal, »naj bodo usmiljeni in pozorni na konkretni položaj vsakega posameznika«. Dejal je še, da je Pavel VI. premogel »preroškega duha in dovolj poguma, da se je zoperstavil večini, da je zagovarjal moralno disciplino, spodbujal kulturne omejitve ter upor sodobnemu in prihodnjemu neomaltuzianizmu«.

»Ne gre za vprašanje spreminjanja cerkvenega nauka, ampak za globok vpogled, saj je potrebno zagotoviti, da bo pastoralna oskrba upoštevala posamezne položaje in kaj v danem položaju oseba lahko stori«, je dejal papež Frančišek. Magister je še zapisal, da lahko od papeža Frančiška »resnično pričakujemo kar koli«, tudi »odločitev v nasprotju z večino«, ki bi podprla neločljivost zakonske zveze, vendar bo spodbujala »usmiljenje duhovnikov, da se bodo posvečali posameznim konkretnim položajem«.


Po Magistrovih navedbah papež Frančišek sledi vzorcu, ki se »nenehno giblje med prilagodljivostjo in trdnostjo«, kar je razvidno iz njegovih odzivov na prejemanje obhajila za ločene in znova civilno poročene katoličane. Magister ugotavlja, kako nekateri vodilni nemški škofje nakazujejo, da bodo prekinili z ustaljeno prakso in začeli deliti sveto obhajilo tudi ločenim in znova civilno poročenim. Papež se je na to odzval s pooblastilom prefektu Kongregacije za nauk vere, nemškemu kardinalu (tedaj še nadškofu) Gerhardu Ludwigu Müllerju, naj v prispevku za vatikanski časnik »L’Osservatore Romano« izda »stroga navodila« zoper takšno početje, kar je nadškof storil v lanskem oktobru.

Istočasno je papež pooblastil kardinala Walterja Kasperja, vodilnega zagovornika za podeljevanje svetega obhajila ločenim in znova civilno poročenim katoličanom, kot edinega govorca na konzistoriju v letošnji jeseni. Papež Frančišek »ga je podprl in ga pohvalil, tudi ko so se mu drugi kardinali uprli«, trdi Magister.

Po Magistrovem mnenju papež »rad vedno znova zagotavlja svojo zvestobo večnemu nauku«, nato pa se »navidezno od njega loči, kadar se postavi v položaj zdravilca posameznih duš« in se odziva »svetu, polnem ranjencev, ki so potrebni nemudne oskrbe«.

Magister je še zapisal, kako je telefonski pogovor svetega očeta s katoličanko, civilno poročeno z ločenim moškim, v katerem naj bi ji papež domnevno odobril prejem svetega obhajila, zanetil »željno pričakovanje sprememb na tem področju«, čeprav vsebina pogovora s strani Vatikana ni bila nikoli potrjena.

Magister je prepričan, kako sploh ni nujno, da bo papež ta pričakovanja tudi izpolnil. »Izvedenec za ustvarjanje javnega mnenja, kakršen je papež Frančišek, ne bo dopustil, da bi postal njegov ujetnik.«

Vir: CNA

Foto: arhiv Družine (T. S.) / splet

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh