Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

M. Matjaž: »O oznanilu v sodobnih Korintih«

Za vas piše:
K. H.
Objava: 06. 03. 2021 / 08:35
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 6 minut
Nazadnje Posodobljeno: 11.03.2021 / 10:33
Ustavi predvajanje Nalaganje
M. Matjaž: »O oznanilu v sodobnih Korintih«

M. Matjaž: »O oznanilu v sodobnih Korintih«

Izbor misli novega celjskega škofa: o Svetem pismu, o življenju v občestvu, o oznanjevanju …

Novi celjski škof Maksimilijan Matjaž je bil reden in nepogrešljiv »sogovornik« in pisec na straneh Družine. Izbrali smo nekaj misli iz njegovih zapisov in intervjujev v zadnjih letih. Tokrat objavljamo prvi del izbora, v prihodnjih dneh bomo z izborom njegovih misli na različne teme nadaljevali.


FOTO: Ajda Kupljenik


Maksimilijan Matjaž o …

*študiju Svetega pisma …

Sveto pismo je knjiga Življenja v dobesednem pomenu in ga ne moremo brati samo kot študijsko knjigo, ampak ga beremo kot knjigo občestva, kot neke vrste osebni duhovni dnevnik. Tudi študenti imajo posebne zahteve in potrebe, ki presegajo zgolj študijsko znanje, saj se bolj ali manj zavedajo, v kakšnem prostoru bodo morali spregovoriti o teologiji in pričati za novo življenje. Tako za krščanskega laika in še posebej pa za duhovnika je ključno intenzivno življenje z Božjo besedo. To je hkrati šola novega občestva, ki ga moramo kristjani vzpostavljati v družbi. Prav pri formaciji mladih duhovnikov se je pokazalo, da je sam študij premalo, da tudi leta v bogoslovju še ne zadoščajo za polno duhovniško življenje in da je potrebna stalna formacija v občestvenosti. Morda je ena glavnih spodbud zadnjega pontifikata usmerjena prav v prebujanje evangeljske občestvenosti v Cerkvi.

* rednem branju Božje besede …

Krščanska abeceda, kakor jo ponavlja papež Frančišek, bi morala biti dnevno branje Božje besede. Če se zavedam, da sem poklican v življenje vere preko Besede in da je le ta utemeljena v zvestobi Boga Očeta, ki vedno znova išče načine, da sreča moje življenje, je najboljše sredstvo redno branje Božje besede. Po dnevni Božji besedi, ki spremlja vso Cerkev, tudi danes meni konkretno govori. Kristusovega mišljenja se ne morem učiti drugače, kakor da redno berem in spoznavam, kako je Kristus razmišljal, kako Gospod govori, kakšni so bili njegovi odnosi z ljudmi, z učenci, z njegovimi nasprotniki, s tistimi, ki so mu stregli po življenju, ali onimi, ki so iskali od njega to ali ono. Prvi korak do poglobljenega gledanja na dogajanje v svetu in v mojem življenju je zvestoba dnevnemu branju in prizadevanje, da Besedo ohranim, si jo zapomnim in jo nosim v različne odnose. Iz Besede bo zavel Duh, ker je to nekaj živega, in ta Beseda bo dajala mojemu vsakdanjemu življenju novost življenja.

* biblični šoli Evangelii gaudium …

Pokazala se je potreba po neki obliki stalne biblične formacije. Tako se je rodila biblična šola Evangelii gaudium, ki se opira na prizadevanje papeža Frančiška, da bi brali svoje življenje v luči Božje besede in Božjo besedo skozi svoje življenje. Močan odziv med udeleženci kaže na potrebo po takem pristopu in lakoto po Božji besedi, kar daje optimizem. V prvi vrsti smo šolo namenili duhovnikom in aktivnim laikom, ki želijo z odgovornostjo živeti za Cerkev in slutijo novo življenje v občestveni Cerkvi.

* življenju v občestvu v času, ko je v ospredju individualizem …

Klic v občestvo pride nujno v konflikt z mojim strahom za samega sebe. Življenje v občestvu je odpoved sebičnosti, graditvi na samemu sebi. Ni se lahko odpovedovati lastnim idejam, predstavam in trdnim institucijam. Jezusove besede: »Pridi in hôdi za menoj!« (Lk 18,22) so najprej klic k hoji za njim. Vsak učenec se bo na poti prej ali slej moral soočiti s svojimi predstavami, značajem in jih v občestvu usklajevati z Drugim. Hkrati pa bo v občestvu prepoznaval tudi svoje darove, s katerimi bo gradil sebe in občestvo. Pavel se v svoji osrednji katehezi v Pismu Korinčanom, kjer vzgaja za življenje v občestvu, sklicuje prav na telo in tako Cerkev kot Kristusa primerja s telesom (1 Kor 12,12–26). Skupnost je kot telo sestavljena iz različnih udov, vsak v tej skupnosti je dragocen, vsak živi iz drugega in za drugega. Zavedanje vključenosti nas osvobaja strahu za samega sebe, je pot, kjer se rešujemo kompleksov nepomembnosti, manjvrednosti in se učimo odgovornosti za druge. Pavel poudari, da so telesni udje, ki se zdijo slabotnejši, še bolj potrebni (12,22), z večjo pozornostjo do šibkih pa se bo večala tudi rodovitnost celotnega občestva.

* apostolu Pavlu, ki mu posveča veliko študija ….

Apostol Pavel kot eden najbolj gorečih oznanjevalcev in borec za resnico evangelija nam ima tudi v tem aktualnem času Cerkve veliko povedati glede vprašanj prenovljenega in življenjskega oznanjevanja evangelija po zgledu, ki nam ga daje papež Frančišek. Med Pavlovimi pismi je najbolj aktualno prav Prvo pismo Korinčanom (1 Kor), kjer je opisan stalni boj Kristusove evangeljske miselnosti z miselnostjo časa ali duha sveta, ki je vedno bolj ali manj v nasprotju z logiko evangelija, ki je logika križa, to je logika blagrov in svobode.

* oznanjevanju v sodobnem svetu:

Že nekaj časa me spremlja Pavlova trditev: »Zvest je Bog, ki vas je poklical v občestvo s svojim Sinom Jezusom Kristusom, našim Gospodom« (1 Kor 1,9). Prepoznal sem, da je to tudi ključni stavek krščanskega oznanila v sodobnih Korintih. Pismo Korinčanom je nastalo kot odziv na krizo vere v ljubezen in moč Boga. Korinčani so najprej z velikim veseljem sprejeli oznanilo o Kristusu, o vstajenju, o evharistiji in o Gospodovi večerji, čez čas pa so odkrili, da so še vedno zelo človeški, da so med njimi spori in da je v njih še vedno močna miselnost korintskega okolja, ki je bila zaznamovana z mesenostjo in pohlepom. Pavel jim zato hoče odpreti oči, da Boga ne moti toliko njihova grešnost in nemoč, kakor njihova napihnjenost in zagledanost vase. To je največja blokada, da ne morejo Boga prepoznati in se mu izročiti. Pavel nas v vseh pismih spodbuja, da bi se učili, kaj pomeni živeti v njem in imeti njegovo miselnost. Izvor moči in sprememb ni moja volja, temveč navdih Očeta, ki prihaja po njegovem Duhu.

Maksimilijan Matjaž od leta 2016 v okviru Slovenskega bibličnega gibanja (SGB) vodi Biblično šolo Evangelii gaudium. Poimenovali so jo po apostolski spodbudi papeža Frančiška Veselje evangelija, v kateri papež spodbuja k rednemu branju Svetega pisma. Cikel Biblične šole v tem šolskem letu poteka prek spletne aplikacije, tema pa je Pismo Galačanom, kjer, kot pravi biblicist Matjaž, »Pavel oznanja teme, ki jih moramo slišati danes«. Spodnji video je predavanje Maksimilijana Matjaža na prvem srečanju novega ciklusa (oktobra 2020).


_ _ _

SORODNE VSEBINE:

Dr. Maksimilijan Matjaž je novi celjski škof

»Veselje v Celju je neizmerno«

Kupi v trgovini

Potovanje duše k Bogu
Filozofija in esejistika
5,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh