Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Nadškof Gomez: Bela Amerika je mit

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 20. 08. 2019 / 10:09
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 26.08.2019 / 06:26
Ustavi predvajanje Nalaganje
Nadškof Gomez: Bela Amerika je mit

Nadškof Gomez: Bela Amerika je mit

Losangeleški nadškof po strelskih pokolih: »ZDA so izgubile stik s krščanskimi ideali narodnih ustanoviteljev.«

Nadškof v Los Angelesu, Jose Gomez, je po nedavnih množičnih strelskih pokolih v ameriških zveznih državah Teksas in Ohio v prispevku za krajevne medije zapisal, kako je beli nacionalizem, ki je spodbudil oba zločina, znamenje, da so Združene države Amerike izgubile stik s krščanskimi ideali narodnih ustanoviteljev, kristjane pa je pozval, naj pričujejo za vsesplošno človečnost vseh ljudi na svetu.

»22 mrtvih v El Pasu in še dva ducata ranjenih, otroci, ki so ostali brez staršev, razblinjena varnost mirnega obmejnega mesteca, vse to nam pušča težka vprašanja o tem, kaj se dogaja z našim narodom,« je zapisal škof Gomez. Storilec iz El Pasa je pred množičnim pokolom v nakupovalnem središču na svetovnem spletu objavil manifest z elementi belega nacionalizma, v katerem se je pritožil nad »hispanskim osvajanjem« ZDA, odkrito obsodil mešane zakone med Latinoameričani in belimi Američani ter kritiziral demokratske in republikanske politike; pohvalno je ocenil le nekatere ukrepe republikancev, »ki bi lahko zmanjšali množično priseljevanje«.

Po Gomezovih besedah je vzpon »belega nacionalizma« jasno znamenje, kako daleč so Američani od krščanskega univerzalizma, ki je zaznamoval ustanovitvene ideale ameriškega naroda. Nadškof, tudi sam priseljenec iz Mehike, je dodal, da se ga je »El Paso tudi osebno dotaknil. Moja družina je mehiška in ameriška, naše korenine segajo v začetek 19. stoletja v današnji Teksas; tam sem preživel večino svojega odraslega življenja, vključno s prvimi petimi leti kot nadškof v San Antoniu. Toda El Paso je več kot oseben. Z El Pasom so prestopili mejo v našem narodu.«

Gomez nadaljuje, kako so bili v zadnjih letih priče zlu, usmerjenem proti Afroameričanom v rasističnih terorističnih napadih, med katerimi je bil najbolj odmeven pokol v cerkvi v Severni Karolini leta 2015. V El Pasu pa je prvič prišlo do pokola z namenom, da se ustavi priseljevanje iz Mehike. »Pri Jezusu ni Mehičanov, ni temnopoltih, ni Vietnamcev, Kitajcev, Korejcev ali Filipincev, ni Rusov in Italijanov, Afričanov, Salvadorcev, ni migrantov in domorodcev,« piše losangeleški nadškof in dodaja, da je treba vedno in povsod spoštovati človekovo dostojanstvo: »O dostojanstvu drugega se nikoli ne pogaja. Moški in ženske niso nič manj človeški, nič manj Božji otroci, če so brez dokumentov. In vendar med našim narodom pogosto slišimo, kako se o migrantih pogovarjajo in z njimi ravnajo, kot da bi bili manj vredni ljudje.«



»Mit, da so Ameriko ustanovili belci in da so jo ustanovili zase, je natančno to – mit,« je zapisal nadškof Gomez. »Ta dežela se je rodila iz srečevanja med kulturami, najprej z ameriškimi staroselci. Latinoameričani so v Teksas prišli leta 1519. Azijci so začeli v Kalifornijo prihajati okoli 50 let pred prvimi romanji k Plymouth Rocku (kjer so se izkrcali William Bradford in drugi potniki ladje Mayflower, ki je leta 1620 pripeljala romarje iz Plymoutha v Angliji v Plymouth Colony v Massachusettsu, op. prev.). Španščina je bila v Ameriki navzoča pred angleščino in »ta dežela se je vedno znova prenavljala, saj so vanjo eden za drugim prihajali valovi priseljencev z vseh koncev sveta«.

Nadškof Gomez meni, da bi morali katoličani v odziv na rasizem »pomagati družbi, da bi uvidela vsesplošno človečnost – da smo vsi Božji otroci, ki naj bi sobivali kakor bratje in sestre, ne glede na barvo kože, na jezik, ki ga govorimo ali na kraj, kjer smo bili rojeni«.

Vir: Catholic Herald
Foto: Twitter / Wikipedia

Kupi v trgovini

Življenjske težave
Drugi priročniki
4,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh