Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Pa se je zgodila nova šolska reforma«

Janez Porenta
Za vas piše:
Janez Porenta
Objava: 02. 09. 2022 / 15:40
Oznake: Mladi, Šolstvo, Vlada, Šola
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 02.09.2022 / 15:49
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Pa se je zgodila nova šolska reforma«
Dr. Kristijan Musek Lešnik: Poslanstvo šole je, da otroci razvijajo nova znanja in veščine, ponotranjijo ključne civilizacijske vrednote, se učijo empatičnega sobivanja, ohranjajo radovednost … FOTO: Vid Ponikvar/Sportida

»Pa se je zgodila nova šolska reforma«

Da slovenski storilnostno naravnan šolski sistem potrebuje celovito prevetritev in spremembe, se strinja večina dobrih poznavalcev tega področja vključno s psihologom dr. Kristijanom Muskom Lešnikom, predsednikom Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje.

Slovenska vlada je večer pred začetkom novega šolskega leta učenke in učence nagovorila s kratkim sporočilom na družbenem omrežju. »Šolski razredi so vas čez poletje močno pogrešali in komaj že čakajo, da vanje prinesete svojo radovednost, radoživost in iskrivost. Vam, vašim učiteljicam in učiteljem ter vsem zaposlenim v šoli želimo uspešno leto, v katerem boste skupaj osvajali nova znanja ter ustvarjali spodbudno in vključujoče okolje, v katerega se boste vsak dan prav vsi radi vračali. Pogumno v prvi šolski dan!«

Sanjski urnik

K temu zapisu je vlada priložila »sanjski urnik« za novo šolsko leto, sestavljen iz po ene šolske ure sklepanja novih prijateljstev, pridobivanja novih znanj, spopadanja z izzivi, časa za najljubši krožek/glasbeno šolo/trening in uživanja na šolskih izletih dnevno. Objava je požela kar nekaj simpatij, češ da gre za prijazen motivacijski zapis ob začetku šolskega leta, po drugi strani pa tudi vrsto kritik, celo posmeha – tudi dr. Kristijana Muska Lešnika.


»Ni duhovito – neslano je. Ni prijazno – trapasto je.«

»Pa se je zgodila nova šolska reforma«, se je odzval Musek Lešnik in sicer pokimal, da šolski sistem, skrajno storilnostno naravnan, potrebuje spremembo in celostno prevetritev, »ampak tale groteska je pa en sam joj joj joj«. Dodal je: »Ni duhovito – neslano je. Ni prijazno – trapasto je. Ni spoštljivo ne do tistih šolarjev, ki imajo jutri na urniku 7 ur pouka, niti do učiteljev in ravnateljev, ki se trudijo ob vseh turbulencah resno in dostojno opravljati svoje poslanstvo.«

Otrok ni le »en možgan in spominski modul na dveh nogah«

Dr. Kristijan Musek Lešnik je še dopisal, da so Gabrovi reformisti šolo zapeljali v izključno storilnostno smer, obenem pa v reformatorski vnemi pozabili, da je tako kot razvijanje znanja in veščin ključna socializacijska – tudi vzgojna – vloga šole ter da otrok ni le »en možgan in spominski modul na dveh nogah«, temveč je tudi socialno, čustveno, telesno, duhovno … bitje.


Ni korajže in tudi ne znanja

»Toda s takšnimi patetičnimi PR-skropucali se ta nujno potrebna prevetritev sistema, ki otroke spreminja v dvonožne zbirnike ocen in točk, seveda niti približno ne bo niti približala, kaj šele zgodila. Zato bi bilo seveda treba ugrizniti v kislo jabolko in se resno vprašati, kje je šolski sistem, kakšna je vizija razvoja te družbe, kako je v to vizijo vpeto izobraževanje in, nenazadnje, kaj in zakaj je bilo v zadnji reformi brcnjeno v temo – za to pa seveda ni niti korajže in (očitno) tudi ne znanja,« je bil neposreden psiholog.

Bistvo šole ni, da se otroci zabavajo

Po njegovem bistvo šole ni, da se otroci zabavajo, kot tudi ne, da trpijo – poslanstvo šole je, da razvijajo nova znanja in veščine, ponotranjijo ključne civilizacijske vrednote, se učijo empatičnega sobivanja, ohranjajo radovednost …, šola pa je toliko uspešnejša pri opravljanju tega poslanstva, kolikor bolj se imajo otroci (in učitelji) ob tem »fajn«, je še pripisal dr. Musek Lešnik.

Kupi v trgovini

Razprodano
Šolski infarkt
Drugi priročniki
20,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh