Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Papež: Kristjani bi morali svojo vero oznanjati tudi preko socialnih omrežij

Za vas piše:
M. M. Š. / Kathpress
Objava: 25. 01. 2013 / 09:25
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:11
Ustavi predvajanje Nalaganje

Papež: Kristjani bi morali svojo vero oznanjati tudi preko socialnih omrežij

V Vatikanu so včeraj objavili papeževo poslanico ob 47. dnevu sredstev družbenega obveščanja, ki ga v katoliški Cerkvi letos obhajamo 12. maja; digitalni mediji so 'odprto tržišče za ideje, informacije in mnenja, ki dobro in uravnoteženo lahko prispevajo k novim oblikam dialoga'.

Papež Benedikt XVI. kristjane spodbuja, naj svojo vero oznanjajo tudi preko vse bolj razširjenih socialnih omrežij. »V vsakdanjem življenju verniki vedno bolj občutijo, da veselo oznanilo – če ga ne oznanjamo v digitalnem svetu – iz življenjskega prostora številnih ljudi, za katere je ta svet temeljnega pomena za njihov obstoj in preživetje, kar nekako izginja«, je sveti oče zapisal v svoji poslanici ob 47. dnevu sredstev družbenega obveščanja, ki so jo včeraj predstavili v Vatikanu. Naslov poslanice je 'Socialna omrežja: vrata resnice in vere; novi prostori evangelizacije'. Papež v poslanici posebno pozornost namenja mladim rodovom, za katere je sporazumevanje prek svetovnega spleta pomemben del njihovega življenja.

Svetovni dan sredstev družbenega obveščanja je bil vpeljan pred štiridesetimi leti na drugem vatikanskem cerkvenem zboru z dekretom 'Inter Mirifica' (leta 1963). Letos ga obhajamo 12. maja. Poslanico za ta dan tradicionalno predstavijo 24. januarja, na praznik zavetnika časnikarjev, svetega Frančiška Saleškega. Benedikt XVI. je tik pred božičem sam odprl svoj Twitter račun, ki mu sledi že več kot 2,5 milijona uporabnikov.

Kot piše sveti oče, je pogovor 'o veri in verovanju' na socialnih omrežjih že prisoten, kar potrjuje pomen vere za družbene in javne razprave. Oseba Jezusa Kristusa ponuja 'najradikalnejši odgovor' na vprašanja ljudi o ljubezni, resnici in smislu življenja – vprašanja, ki jih v socialnih omrežjih resnično ne primanjkuje, kot zatrjuje Benedikt XVI.

Krščansko oznanjevanje na socialnih omrežjih lahko po njegovem mnenju nudi pomembno spodbudo za evangelizacijo. »Če si prizadevamo za navzočnost evangelija v digitalnem svetu, lahko ljudi povabimo, naj molitvena srečanja ali bogoslužna slavja doživijo na konkretnih krajih, v cerkvah ali kapelah.«

Benedikt XVI. poudarja vse pomembnejšo vlogo socialnih omrežij za združevanje človeštva. Ta so 'odprto tržišče za ideje, informacije in mnenja'. Če vse to dobro uravnotežimo, lahko prispevajo k novim oblikam dialoga, 'ki krepijo edinost med ljudmi in vidno spodbujajo skladnost človeške družine, če so prežete s spoštovanjem, obzirom do zasebnosti, odgovornosti in prizadevanjem za resnico'. Uporabniki bi morali drug drugega jemati resno, tudi če zastopajo različna stališča.

Papež v poslanici opozarja še na površinskost sporazumevanja. »Tu in tam lahko tihi glas razuma preglasi hrup prevelike množice informacij«, je zapisano v sporočilu. Napeti in polemični glasovi vodijo v nevarnost, da v socialnih omrežjih pretehta sla po senzacijah. Zato je potrebna skrbna presoja v posameznih razpravah. Pogosto imamo namreč tudi vtis, da 'zbujanje pozornosti' ali 'strategije prepričevanja' pritegnejo več zanimanja kot logika razumske argumentacije, je prepričan Benedikt XVI.

Kupi v trgovini

Beseda za na pot
Duhovnost
7,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh