Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Po sinodi o družini«

Za vas piše:
Tomaž Kavčič
Objava: 27. 11. 2015 / 08:55
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 5 minut
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:26
Ustavi predvajanje Nalaganje

»Po sinodi o družini«

Tretji Nikodemov večer se je imenoval »Po sinodi o družini«.

V tretjem Nikodemovem večeru tega tedna smo lahko poslušalip. mag. Branko Cestnik znanega duhovnika in kolumnista, dr. Iva Keržeta avtorjaknjige Začetek slovenske filozofije in kolumnista, Danija Siterja starša 4odraslih otrok, ki se je posvetil delu z zakonci in družinami, ter dr. AndrejaSaje ta doktorja kanonskega prava s specializacijo v pravni sodni praksi. Večerse je imenoval »Po sinodi o družini«. Kot že ime pove so govorniki vsak iz svojegazornega kota govorili predvsem o tem, kakšno sporočilo je pustila nedavnokončana sinoda in kaj v praksi prinaša.

http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/0/73E50EE74AC4CBB2C1257F0A0030EE9D/$FILE/tretji%20nikodem.jpg

Pater Branko Cestnik je v svojem govoril o ozadju sinode inpoznavanju njenega konteksta. Na začetku je povedal, da je problem družine danesv tem, da ni sposobna kot v prejšnjih časih vere prenesti na svoje potomce.Katoličanom se tako dogajajo ateisti v lastnih hišah. Zanimivo se mu zdi, da jepapež na začetku sinode izrekel stavek, da je potrebno delati zadecentralizacijo Cerkve. Papež tako za naprej obljublja bolj razgibanoživljenje Cerkve in več sinodalnosti. Dva postopka sta za p. Cestnika novost naravni sinode. Prvi je takoimenovana paresija ali »krepost odprtega govora«.Papež Frančišek je namreč spodbujal k direktnemu pogovoru in želel slišatimnenja o družini z različnih koncev sveta. To je za p. Cestnika dobra stvar,saj pravi da taka dejanja presegajo kulturo konspirativnosti, ki se je prevečzajedla v pore Cerkve. Druga stvar ki je pri tej sinodi pomembna pa je ta, daje papež rehabilitiral pastoralno metodo »presoditi, delovati«. To je starametoda, ki je pomenila da se ne dela striktno po pisanem v cerkvenemdokoumentu, ampak se najprej pogleda situacijo in jo analiziramo, presodimo vluči božje besede in po njej delujemo.

V ozadju se je zraven sinode peljala tudi medijska sinoda,ki je hotela po vsej sili vključiti v sinodo tudi debato o pravicah istospolnousmerjenih do poroke. Medijska sinoda je bila poražena, čeprav je bila zeloagresivna.

Ivo Kerže je o sinodi precej bolj kritičen. Prvo dejstvozanj je, da sta se na tej sinodi razvila dva tabora. Eden se je strnil okrogkardinala Kasperja, drugi pa proti njemu. Dva tabora sta nastala predvsem okrogproblematike obhajila za ločene, homoseksualcev in kontracepciji. Drugo izmeddejstev je za keržeta to, da je prvi izmed taborov heterodoksen, torej drugačenod pravega cerkvenega nauka. Tretje desjtvo je zanj manipulativnost vodstvasinode, saj je po njegovo vodstvo sinode naredilo kar nekaj potez, ki nedvoumnokažejo po volji manipulacije sinodalnega procesa v prid kasperjanskih tez. V takontekst pride tudi zasebno pismo papežu 13 kardinalov, ki je zaskrbljenoprosilo papeža, da naj v zaključnem dokumentu sinode jasno izraža voljo večinena sinodi. Dejstvo številka štiri je to, da večina na sinodi ni podprlakasperijanske smeri, dejstvo številka pet pa je za Iva Keržeta to, da jesklepno besedilo sinode dvoumno.  Sinodalni »ne« zanj ni dovolj močno zapisan vtem sklepnem besedilu.

Dr. Andrej Saje je o sinodi povedal, da je z zaupanjemspremljal sinodalno dogajanje, saj je prepričan da Bog že ve kaj je dobro zaCerkev in družino v trenutnem času. Prva točka, ki je za dr. Sajeta pomembnapri pogovoru o sinodi, je »prostorje dialoga in ozračje zaupanja«. Papež je ssvojim pristopom pustil, da s škofje lahko povedali kako vidijo probleme in solahko nakazali tudi rešitve. Rimski škof tako želi najprej poslušati inrazumeti, kako živi družina v različnih delih sveta in se ne boji različnihmnenj. Na sinodi niso zmagali ne tradicionalisti ne reformatorji, zmagala jepotujoča Cerkev, ki gre naprej. Preseči moramo svoje okope, ter se po Jezusovemzgledu moramo spraševati kaj želi zame, zate in za nas vse. Druga točka nakatero je pozornost dal dr. Saje je »od kurative k preventivi.« Družina je ševedno visok ideal med ljudmi. Treba je iskati nove načine kako mladim družinopribližati in jo negovati. Preseči je potrebno egoistično gledanje, ter seustaviti ob tem kako lahko čimbolj uresničiti idela zakonske skupnosti. Tretjapomembna točka je »izključevanje in integracija«. Škofje poudrajajo, da jepotrebno za ločene kristjane poskrbeti z uključevanjem in duhovnimspremljanjem. Ne smejo biti izključeni ali se tako počutiti. Četrta točka je»poenostavitev postopka za ugotavljanje ničnosti cerkvenega zakona«. Papež je včasu sinode izdal dokument, ki poenostavlja ugotavljanje ničnosti cerkvenegazakona. Kriteriji za ničnost ostajajo enako visoki, kot novost je le krajšipostopek, v postopku sta med sodniki lahko dva laika, v soglasju obeh strank paje lahko na sodišču le ena priča. Peta točka s katero je dr. Andrej Saje povzeldogajanje pa je »gremo v prihodnost z zaupanjem in z vero«. Zdi se da živimo vapokaliptičnih časih, a božja beseda nas opogumlja. Papež od nas želi da smosodelujoči v tem procesu. Odločitev pa je moja in tvoja.

Dani Siter je v svojem govoru na začetku spregovoril o svojiizkušnji iz festivala družin v Filadelfiji. Spraševal se je skupaj z naslovomletošnjih Nikodemovih večerov: kje je moje srce? Njegovo srce je bilo presunjenonad dogajanjem na osmem svetovnem srečanju družin v Filadelfiji. Pravi da jebilo nepopisno lepo. Poudaril je tudi besede Ricka Warrena, protestanskegapastorja, ki je povedal, da Bogu nikoli ne moremo prepovedati da bi nas imelrad. Bog nam vedno znova poklanja ljubezen, daroval je za nas tudi svojegasina. Glede sinode pa je povedal, da ga je razveselilo, ko je videl premik vtem, da je sinoda povedala da družina ni objekt evangelizacije ampak jesubjekt. Družine morajo tako vstati in začeti živeti svojo vero, biti živepriče.

Kupi v trgovini

Prenovitev
Duhovna rast
21,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh