Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Popravljanje »medijske pohabljenosti«

Bogomir Štefanič
Za vas piše:
Bogomir Štefanič
Objava: 21. 05. 2021 / 10:09
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 27.05.2021 / 19:37
Ustavi predvajanje Nalaganje
Popravljanje »medijske pohabljenosti«
Brezplačni izvod Domovine je včeraj prišel v več kot pol milijona slovenskih domov. FOTO: domovina.je

Popravljanje »medijske pohabljenosti«

Najavna publikacija pred izidom prve redne številke tednika Domovina.

»Glavni mediji v Sloveniji so izrazito propagandni. Odvisni so od ljudi iz ozadja in ne služijo ljudem, ki potrebujejo uravnoteženo poročanje in jasno besedo, predvsem pa resnico. Zato glavni mediji ne pripomorejo, da bi Slovenci izšli iz kroga stalnega prepiranja, da bi se soočili z našo bolečo preteklostjo in odgovorili na izzive prihodnosti. Če kdaj, je v tem trenutku čas za nove medije, ki temeljijo na tradicionalnih vrednotah, a so obenem odprti v našo skupno prihodnost. Medij, ki zagovarja gospodaren, podjeten in liberalen dostop do dela.« (Igor Vovk)


Igor Vovk, direktor Zavoda Iskreni FOTO: Tatjana Splichal

»Večina medijev, tudi državnih, ki morajo po zakonu poročati enako tako o levih kot o desnih, je politično pristranskih. Novinarji nas prepričujejo, da je svet črno-bel, da je vse, kar naredi /sedanja/ vlada slabo, vse, kar naredi opozicija, pa dobro. A to ne more ustrezati resnici. Noben človek ni svetnik. Tudi v najslabšem človeku lahko najdemo nekaj dobrega. Tudi politiki so boljši ali slabši. Tudi najboljši politik dela napake. Tudi najslabši politik naredi kaj dobrega. Državljani nismo tako neumni, da bi nas mediji morali podučevati, katerega politika moramo voliti. Dolžnost medijev je, da nas obveščajo, ne da nas prepričujejo in nam vsiljujejo svoje politično mnenje. /…/ Medijsko pohabljenost lahko popravimo z novimi demokratičnimi mediji.« (Tino Mamić)


Tino Mamić, odgovorni urednik tednika Domovina FOTO: Vid Ponikvar/Sportida

Oba navedka sta iz »brezplačnega oglasnika« Domovina, ki je včeraj v več kot polmilijonski nakladi na 32 straneh prišel na naslove slovenskih domov, njuna avtorja pa sta Igor Vovk, direktor Zavoda Iskreni, in Tino Mamić, odgovorni urednik novega tednika Domovina, ki ga brezplačna publikacija kot nekakšna najavna številka napoveduje za prihodnji teden, ko bo v četrtek, 27. maja, izšla prva redna številka na 64 straneh.

Na trg tiskanih splošno-informativnih medijev, ki ga v slovenskih razmerah zaznamuje izrazita nazorska neuravnoteženost (vsi dnevni časopisi sledijo isti usmeritvi, to prevlado pa le nekoliko blaži bolj uravnotežen položaj na področju tednikov), torej prihaja nova pobuda, ki pa seveda ni popolna novost. Kot pravijo pri izdajatelju tednika, Zavodu Iskreni, je ta korak načrtovano nadaljevanje projekta, ki ima svoje korenine v portalu Iskreni.net izpred 16 let in portalu Domovina.je izpred petih let. Za oba je značilno, da izhajata iz krščanskega pogleda na človeka in njegovo dostojanstvo, za Domovino pa še, da zagovarja svobodno in družbeno odgovorno podjetniško pobudo, omejeno vlogo države, da odpira prostor za pluralno razpravo o vseh družbeno relevantnih temah na visoki ravni kulture dialoga. Ena značilnosti portala Domovina je dosledno ločevanje poročevalskih in komentatorskih prvin, kar se bo zrcalilo tudi v tiskani tedniški izdaji.

Prav spletna Domovina (pa tudi portal Iskreni.net) bo eden osrednjih virov prispevkov za tiskani tednik, v katerega bodo umeščeni zlasti daljši, analitični prispevki, ki so bolj primerni za poglobljeno »papirnato branje« kot hitro »spletno skeniranje«. V tednik pa se seveda ne bodo selile na spletu že objavljene vsebine, temveč bo tiskana izdaja poleg tega prinašala ekskluzivne prispevke, tudi kolumne uveljavljenih piscev. Že najavna brezplačna številka je tu odstrla zaveso, kdo bo kot kolumnist sodeloval pri tedniku Domovina: med drugimi Gregor Čušin z rubriko »Slikovito« (prvo kolumno je napisal kot duhovito impresijo ob Groharjevi sliki »Sejalec«).

Kako bo novi tednik sprejet v širši medijski pokrajini? Izdajatelji in ustvarjalci se zavedajo, da bo zelo verjetno predmet takšnega ali drugačnega »predalčkanja«. Kot sta Igor Vovk in Tino Mamić povedala v oddaji Faktor na TV 3, pa se s tem ne obremenjujeta, saj izhajata iz prepričanja, da bodo vsebine, ki jih bo prinašal tednik Domovina glede presoj o pristranskosti »neulovljive«. Ob jasno izraženi vrednostni podlagi, na kateri temelji tednik, bo uredniška politika, ki jo bo usklajeval nekdanji uspešni in (zato?) odstavljeni urednik Primorskih novic Tino Mamić, dosledno sledila novinarskim profesionalnim standardom.

Ali bo tednik, v katerega so izdajatelji in sodelavci poleg donacij posameznikov in podjetij vložili tudi lasten finančni vložek, zaradi tega komu stopil na žulj? Gotovo. To potrjuje že Mamićev sinočnji zapis na Facebooku: »Zanimivo, kako veliko skrajnih levičarjev si je danes vzelo čas, da so po telefonu ali mailu vulgarno izrazili svoj gnev nad Domovino. To je dober znak. Če so Domovino prebrali, je zanimiva. Njih agresija pa kaže, da se demokratičnega medija boje. Vrednote demokracije in svobodnega tržnega gospodarstva jih očitno ogrožajo. Torej je tednik Domovina dober.«


Kupi v trgovini

Oče, zgodi se tvoja volja
Molitveniki
1,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh