Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Posvet o razvijanju etične kulture izpostavlja potrebo po etičnih vsebinah v šoli

Objava: 17. 02. 2011 / 10:05
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:05
Ustavi predvajanje Nalaganje

Posvet o razvijanju etične kulture izpostavlja potrebo po etičnih vsebinah v šoli

Namen včerajšnjega celodnevnega posveta je spodbuditi in pomagati piscem bele knjige, da bodo pri načrtovanju vzgojnega dela v šolah upoštevali nujno potrebo po poučevanju in dejavnem uveljavljanju etičnih vrednot.

V organizaciji inštitutov Franca Pedička in Antona Trstenjaka, Društva katoliških pedagogov Slovenije in Vzgoje je včeraj v Ljubljani potekal posvet o razvijanju etične kulture v šolstvu, na katerem so sodelovali vidni javni delavci in priznani strokovnjaki, poročajo pri STA. Po mnenju prirediteljev je bil namen posveta odpreti razpravo o etiki in moralni vzgoji v šoli v okviru bele knjige.

Kot je na novinarski konferenci pred začetkom posveta dejal urednik revije Vzgoja Silvo Šinkovec, je namen včerajšnjega celodnevnega posveta spodbuditi in pomagati piscem bele knjige, da bodo pri načrtovanju vzgojnega dela v šolah upoštevali nujno potrebo po poučevanju in dejavnem uveljavljanju etičnih vrednot. Ta očitna potreba se ne kaže samo v Sloveniji, ampak v vsem razvitem svetu.

Po Šinkovčevih besedah se oblikuje nova bela knjiga in znotraj tega so vsi prisotni zainteresirani, da je poleg vseh kurikularnih vsebin poudarek na vzgoji večji. Gre za to, je pojasnil urednik revije Vzgoja, kako gojiti etične skupnosti, da bi mladim na vseh ravneh prinesli zavesti o etičnosti.

Prodekan koprske pedagoške fakultete Dejan Hozjan je poudaril, da je bela knjiga, ki bo izšla marca, ključen dokument, ki bo zaznamoval slovensko šolstvo v naslednjih desetih letih. Zato posvet razume kot prispevek k iskanju ‘skupnega konsenza’ in poziva vse, ki ustvarjajo belo knjigo, naj bolj poudarijo etične vsebine v šoli.

Pravniku Miru Cerarju se zdi, da je zdaj v kriznem času, v katerem živimo, še posebej potrebno spregovoriti o etičnih vprašanjih, poštenosti in medsebojnem spoštovanju oziroma učenju etike v šolah. Jože Ramovš iz Inštituta Anton Trstenjak pa je prepričan, da je ‘etika odkrivanje temeljnih zakonitosti narave in človeka ter družbe’.

Vsi govorniki so izpostavili, kako so pripravljalci bele knjige obljubljali, da bo posvet o etiki v pripravljalnem obdobju bele knjige zadnjega leta in pol organiziran, a do tega ni prišlo. Zato se jim je zdelo prav, da o etiki razpravljajo v času, ko se bela knjiga pripravlja.

Na posvetu so spregovorili o tem, kako nujno potrebno je mladim privzgojiti univerzalne vrednote, ki so na eni strani sprejemljive za vse ljudi, ne glede na politično ali nazorsko opredeljenost, na drugi strani pa edine omogočajo trajno sožitje. Če tega ne sprejmemo, potem postanemo vsak vsakomur sovražnik. Pravnik Miro Cerar je naštel nekaj univerzalnih etičnih vodil, ki jih morajo starši in šola privzgojiti otroku, vsa pa temeljijo na svetopisemskih Božjih zapovedih: ‘Ne poškoduj drugega!’, ‘Ne kradi!’, ‘Pomagaj tistemu, ki potrebuje pomoč!’.

Nekdanji pravosodni minister Lovro Šturm je navzoče seznanil s sedmimi poglavitnimi grehi, ki jih navaja mednarodna deklaracija o človekovih dolžnostih, ta pa je v primerjavi z deklaracijo o človekovih pravicah le redko omenjena. Med te grehe se uvrščajo politika brez načel, trgovanje brez morale, bogatenje brez dela, izobrazba brez vrednot, znanost brez humanosti, brezvestno uživaštvo in želja po uspehu brez truda in odpovedi.

Foto: TU SŠK

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh