Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

V Sloveniji lani več kot pol milijona klicev na številko 112

Za vas piše:
Marko Mesojedec
Objava: 11. 02. 2022 / 00:30
Oznake: Slovenija
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 10.02.2022 / 17:20
Ustavi predvajanje Nalaganje
V Sloveniji lani več kot pol milijona klicev na številko 112
Klici na številko 112 morajo biti brezplačni. FOTO: Pexels

V Sloveniji lani več kot pol milijona klicev na številko 112

11. februarja obeležujemo mednarodni dan skupne evropske številke za klic v sili 112, na katero je mogoče poklicati na pomoč v vseh 27 državah članicah Evropske unije in tudi v večini drugih evropskih držav pa tudi drugod po svetu. V slovenskih regijskih centrih za obveščanje so lani zabeležili več kot 520.000 klicev na številko 112.

Letos mineva 31 let, odkar je ministrski svet Evropske zveze odločil, da bo enotna evropska številka za klic v sili 112 in pozval države članice, da jo uvedejo poleg nacionalnih številk za klic v sili. Slovenija je uvedla številko 112 kot druga država v Evropi že leta 1997. Klici na to številko morajo biti brezplačni, s fiksnih in mobilnih telefonov ali telefonskih govorilnic, pravijo na Upravi RS za zaščito in reševanje.

Lani več kot 524.000 klicev na pomoč

V 13 regijskih centrih za obveščanje (ReCO) so lani prejeli slaba dva odstotka (1,94 %) več klicev na pomoč kot pa v letu 2020. Največ, 142.792 klicev, so zabeležili v ReCO Ljubljana. »Operaterji so se na 90 odstotkov klicev odzvali v manj kot 5,5 sekunde. Največje število dohodnih klicev v vseh regijskih centrih za obveščanje po mesecih in vrstnem redu je bilo septembra (48.588), junija (47.561) in oktobra (47.366),« je povedal vodja službe za informatiko in komunikacije na Upravi RS za zaščito in reševanje Boštjan Tavčar.

 Vodja službe za informatiko in komunikacije na Upravi RS za zaščito in reševanje Boštjan Tavčar. FOTO: Uprava RS za zaščito in reševanje

Največkrat klic zaradi nujne medicinske pomoči

Največkrat, v skoraj 150.000 primerih, so ljudje potrebovali nujno medicinsko pomoč, v 15.703 primerih policijo, 22.169 primerih gasilce in 90.928 primerih druge službe za zaščito in reševanje. »Leta 2021 je bilo 18.271 različnih dogodkov oziroma nesreč, tudi nesreč večjega obsega pri katerih smo aktivirali večje število enot in služb za zaščito in reševanje.«

Pomoč v nujnih primerih

Na številki 112 mora biti ljudem dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev in drugih enot za zaščito, reševanje in pomoč ter policije, četudi v državi delujejo druge nacionalne številke klica v sili. Zagotovljen pa mora biti tudi prikaz, kje se kličoča oseba nahaja, »to je v nujnih primerih zelo pomembno, še posebej, ko oseba, ki potrebuje pomoč, ne more ali ne zna povedati, kje se nahaja,« ob današnjem dnevu poudarja Tavčar.

 FOTO: Wikipedia

Prvi omogočili besedilni klic za gluh in naglušne

Države so sčasoma zagotovile uporabo številke 112 tudi ljudem s posebnimi potrebami. »Slovenija je bila prva, ki je omogočila besedilni klic na 112 za gluhe in naglušne prek aplikacije WAP112, prvi pa smo bili tudi pri vzpostavitvi sistema za sprejem samodejnih klicev v sili 112 iz vozil – eCall.«

Leto novosti

Kot je še pojasnil Tavčar, »bomo v Sloveniji v prvi polovici letošnjega leta omogočili klice v sili prek aplikacij za klic v sili na mobilnih telefonih. Sistem, ki se imenuje PEMEA bo omogočal klice v vseh državah Evropske unije. Prav tako bomo v letošnjem letu vzpostavili sistem za obveščanje in alarmiranje ljudi, najprej prek namenske aplikacije na mobilnih telefonih, kasneje pa tudi prek drugih medijev, prek tekstovnih sporočil na radijskih sprejemnikih, televizijskih sprejemnikih, oglasnih panojev na postajališčih in javnih prevoznih sredstvih, družabnih omrežjih in drugod.« Ob tem je napovedal tudi celovito prenovo infrastrukture za sprejem klicev v sili v klicnih centrih 112.

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh