Zapri
Iskanje

Zdrav življenjski slog za več zdravih let

Za vas piše:
Kristina Grošelj
Objava: 12. 01. 2022 / 17:54
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 12.01.2022 / 17:58
Ustavi predvajanje Ustavi predvajanje

Zdrav življenjski slog za več zdravih let

Zdrav življenjski slog za več zdravih let
Za zdravo ožilje lahko sami veliko naredite z zdravim življenjskim slogom. FOTO: Pexels
Vprašanje bralke: Že kar dolgo imam povišan krvni tlak. Nekaj časa sem bolj pazila na zdrav način življenja, kar pa ni bistveno vplivalo na vrednost krvnega tlaka, zato mi je zdravnica predpisala antihipertenzivno zdravilo, ki pa ga nisem začela jemati. Zdi se mi, da razmeroma zdravo živim, tudi počutim se dobro. Je zdravljenje nujno?

Odgovarja: Kristina Grošelj, družinska zdravnica 

Približno tretjina odraslih ima zvišan krvni tlak oz. arterijsko hipertenzijo. Arterijska hipertenzija precej poveča tveganje za večje srčno-žilne zaplete, možgansko kap in ledvično bolezen. 

Z zdravim življenjskim slogom in z zdravili (če so ta potrebna) je mogoče uspešno znižati krvni tlak ter s tem preprečiti zaplete. Ključno je, da vsakdo pozna in po možnosti redno beleži vrednosti svojega krvnega tlaka. Merilniki tlaka so enostavno dosegljivi. Priporočljivo je, da so vrednosti krvnega tlaka pod 140/90 mmHg.

Antihipertenzivna zdravila so zelo varna in učinkovita.

Ne odlašajte z jemanjem zdravil, če je vaša zdravnica presodila, da jih potrebujete. Pomembno je, da zdravila tudi redno jemljete in si vsakodnevno zjutraj in zvečer izmerite vrednost krvnega tlaka in jo zabeležite v svoj dnevnik krvnega tlaka, ki ga ob naslednjem obisku pokažete svoji zdravnici, da vam bo na podlagi meritev lahko prilagodila zdravljenje in vam dala nadaljnja navodila.

Za zdravo ožilje lahko sami veliko naredite z zdravim življenjskim slogom. Pomembna je redna telesna dejavnost; priporočljivih je trideset minut na dan vsaj petkrat na teden, lahko si postavite za cilj 10 tisoč korakov dnevno. 

Zelo pomembna je tudi zdrava prehrana, z veliko zelenjave in sadja, brez dosoljevanja in s čim manj slabimi maščobami. Omejiti moramo hrano in pijače, ki vsebujejo sladkor ali alkohol. 

Kmalu boste opazili, da je taka hrana precej bolj okusna, redna telesna dejavnost pa dobro vpliva na razpoloženje. To bo vaše žile ohranjalo bolj prožne in zdrave, pravimo tudi »mlajše«. S tem si lahko obetate več zdravih let življenja.


Prispevek je bil najprej objavljen v tedniku Naša družina (2/2022). 

Podprite Družino!

Članek, ki ga brez omejitev berete, za vas posebej ustvarja uredništvo spletnega medija Družina.

Medtem ko so članki tednika Družina, prilog in revij tudi v digitalni obliki dostopni samo naročnikom, želimo, da bi bile naše dnevne novice o družbi in Cerkvi še naprej brezplačne in prosto dostopne vsem na spletu.

Zato vas prosimo, da nas podprete z darom v sklad za razvoj.

Tako boste bistveno pripomogli, da se bo glas slovenskih katoličanov slišal tudi na spletu in preko družabnih omrežij.

Družina d.o.o., Krekov trg 1, 1000 Ljubljana
SI56 02014-0015204714, odprt pri NLB

Sklic: 00  76805



Hvala že v naprej za vaš prispevek!

Uredništvo spletnega medija Družina 

Nalaganje
Nazaj na vrh