Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Pasijonski portret Dragice Čadež Lapajne

Za vas piše:
Katja Cingerle
Objava: 16. 03. 2015 / 10:38
Oznake: Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:23
Ustavi predvajanje Nalaganje
Pasijonski portret Dragice Čadež Lapajne

Pasijonski portret Dragice Čadež Lapajne

V galeriji Družina smo v petek, 13. marca 2015, odprli razstavo Pasijonski portret akademske kiparke Dragice Čadež Lapajne.

V postnem času se ustavljamo ob postajah križevega pota. Te so razstavljene tudi v galeriji Družina.



V galeriji Družina smo v petek, 13. marca 2015, odprli razstavo Pasijonski portret akademske kiparke Dragice Čadež Lapajne. Čeprav je slovensko zgodovino likovne tvornosti zaznamovala predvsem z ustvarjanjem v lesu, pa se zdaj posveča predvsem keramiki. Iz tega materiala je izdelala tudi križev pot.

Postaje križevega pota Dragice Čadež Lapajne nimajo izrazitih podrobnosti, vendar pa s svojo preprostostjo izražajo trpljenje upodobljenih likov. Temno ozadje v nasprotju z barvno, svetlejšo podobo kažejo na mnoge kontraste: najvidnejši je tema proti svetlobi, če pa se ozremo globlje, vidimo trpljenje in odrešitev, človeka in Boga, življenje in smrt, krivdo in očiščevanje, kazen in usmiljenje, krepost in pogubljenje. Ali, kot je dejala dr. Slađana Mitrović: »Kiparka nas nagovarja z izrazito osebnim odnosom do motiva, predvsem z lastnim življenjem prežeto interpretacijo in energično ekspresijo. Kristusov pasijon v likovni govorici Dragice Čadež lahko razumemo kot pot k odkrivanju krhkosti, tistih najglobljih psihičnih človeških stanj, minljivosti življenja, vztrajnosti vere, nesmisla, smrti, brezna nemoči, lahko bi rekli vseh vprašanj, ki se nas v sodobnosti življenjskega utripa dotikajo tudi danes.« Vsekakor netipična upodobitev Kristusovega pasijona.



Kristusovo trpljenje na križu je Dragico Čadež Lapajne zanimalo že v študentskih letih, saj se je leta 1963 na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje pri diplomi ukvarjala prav s to tematiko. Njena mentorica je bila umetnostna zgodovinarka Špelca Čopič, ki ji je predstavila vsa obdobja upodabljanja križanja. Nato je za cerkev v Zgornji Rečici pri Laškem izdelala osnutek križevega pota, vendar je ideja takrat ostala neuresničena. 15 let pozneje, ko je začela delati s keramiko, se je znova vrnila h križevemu potu. Prav tega je zdaj mogoče videti v naši galeriji.

Po diplomi je Dragica Čadež Lapajne končala še podiplomski študij pri prof. Borisu Kalinu in se zaposlila kot redna profesorica za kiparstvo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, zdaj pa študentom poskuša približati keramiko s honorarnim delom. Sodeluje pa tudi v likovni koloniji Umetniki za Karitas na Sinjem Vrhu.

Več o akademski slikarki Dragici Čadež Lapajne si lahko preberete v Praznični Družini.

Razstava bo na ogled v galeriji Družina, Krekov trg 1 v Ljubljani, do sobote, 11. aprila.

Fotografije: Tatjana Splichal

Kupi v trgovini

Novo
Izpostavljeno
Dve zgodbi enega zakona
Pričevanja
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh