Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Jutri naših otrok

Igor Vojinovič
Za vas piše:
Igor Vojinovič
Objava: 18. 11. 2013 / 09:40
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:13
Ustavi predvajanje Nalaganje

Jutri naših otrok

Na torkovem Nikodemovem večeru so v dvorani Teološke fakultete gostje dr. Karel Gržan, Melita Kordeš Demšar ter zakonca Matos spregovorili o vzgoji in poskusili dati odgovor na vprašanje, lahko za lepši jutri storimo danes.

Na torkovemNikodemovem večeru so v dvorani Teološke fakultete gostje dr. Karel Gržan,Melita Kordeš Demšar ter zakonca Matos spregovorili o vzgoji in poskusili datiodgovor na vprašanje, lahko za lepši jutri storimo danes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dr. Karel Gržan se je v svojem razmišljanju obrnil kmladim in jih spodbudil, naj ne sledijo generaciji današnjih odraslih, ki je»zafurala civilizacijo«. »Ne sledite nam, poiskati boste morali svojo smer,« je dejal. »Izgnoja, ki smo vam ga zapustili, naredite humus. Iz naše zapuščine alternativo.«Pri tem je izpostavil tri smernice: prva je »Vreden si!«-  upoštevati moramovrednoto in enkratnost vsakega posameznika,ne glede na to, koliko prispeva ali ne prispeva hglobalni ekonomiji. Pri tem naskrepi Jezus, ki nam je zagotovil tolažnika, Svetega Duha, zato upanje vednoživi. Drugič: »Kar zmoreš, to moraš.« Redki so časi, ki so bili tako polnipriložnosti za premik.« Tretja spodbuda pa je klic: »Nikar se ne boj, saj sem steboj« - Bog je z nami, zato ne smemo biti prestrašeni. Bati se ne smemoniti sprememb. Te bi bile po Gržanovem mnenju koristne tudi v šolskem sistemu.Zaskrbljen je namreč, saj ugotavlja, da naš sistem proizvaja mlade, ki leponavljajo, ne znajo parazmišljati s svojo glavo. Pravtako je bil do našega šolskega sistema kritičen ekonomist Milan Matos.  Meni namreč, da pri nas mnogi zagovarjajo tezo, da naj bi bili učencioz. dijaki v šoli povsem brezfrustracij, bremen in težav. »Ali je življenje, ki jih čaka, res brezfrustracij?« se je vprašal. svoje razmišljanje jepodkrepil s praktičnim primerom: ko si njegov vnuk močno želi nove športnecopate, jih ne dobi kar takoj, »po naročilu«, pač pa si jih zasluži tako, daredno kosi travo.

 

Na vzgojo inizobraževanje ima MelitaKordeš Demšardrugačen pogled od večinskega v Sloveniji. Gospa Kordeš Demšarjeva je ustanoviteljica Montessoriinštituta, ki skrbiza vzgojo in izobraževanje približno petstotih otrok v osmih vrtcih in eni šoli. Odgovor navprašanje, kako dobro vzgojiti otroka, je našla v pedagogiki Marie Montessori. Vmontesorri vrtcih otrokaskušajo pripraviti do tega, da se bo znal svobodno odločati. Pri tem se otrokvsak dan zjutraj odloča: Kaj bom danes delal, kdaj bom to delal in s kom bomdelal. Pri tem je v predšolskem obdobju zelo pomembna otrokova pozornost in tišina, ker se pri tem množijo povezavemed nevroni v otrokovih možganih. V šolski dobi pa jesrediščnega pomena odnosz drugimi in sodelovanje. Zelo zdrave so starostno mešane skupinev vrtcih, kjer se skupaj igrajo oz.delajo, saj je za otroke igra vedno resno delo, tudi če se odraslim zdi, dadelajo nepomembne reči. Pri delu uporabljajo posebne pripomočke, ki prispevajok razvoju logike in razmišljanja. Te so v svoje programe začeli uvajati tudijavni vrtci. Glede svoje prihodnosti pa so ravno otroci tisti, ki nam kažejoznamenja, v katero smer se želijo razvijati, mi pa jih moramo prepoznati in jihpri tem podpreti.

 

Psihoterapevtka Silva Matos jepri vzgoji izpostavila problem, kako pomagati mladostniku iz stiske, ko se zaplete v težke odnose insituacije. Opozorila je na zastrašujoč podatek, da je po številu samomorov do 17. leta starosti Slovenija nasamem vrhu svetovne lestvice. Četudi je vsak posameznik primer zase, sodoločene vzgojne vrednote dober temelj za zrelo soočanje z življenjskimitežavami, zlasti varnost, sprejetost, spodbujanje in ljubezen. Pri vzgoji pamorata starša ohranjati doslednost in dobre delovne navade. Pri tem ne gre zato, da bi otroke preveč nadzorovali: morajo imeti svobodo, da sprejemajo svojeodločitve, tudi če so kdaj napačne, da se iz tega pravočasno naučijo. Ladja jenajbolj varna v pristanišču, todanarejena je za morje in valove. Kako skozi življenjske viharje in visokevalove, pa naj pokaže zgled očeta in mame.

 

Silvin mož MilanMatos se je dotaknil tudi ekonomskega sistema. Poudaril je, da spogledovanje spreteklostjo (socializem) ne pelje nikamor in da se nam sedanjega sistema, kjerso v ospredju konkurenčnost, tekmovalnost, zasebna lastnina in globalizacija,ni treba bati, saj nam ravno to prinaša številne priložnosti. Seveda vsenašteto lahko prispeva tudi k propadanju podjetij, a g. Matos v tem ne vidi ničtragičnega: »Pomembno je, da po kakršnem koli padcu znamo vstati in vztrajatinaprej.« Ob razmišljanju o potrebnih spremembah v vzgoji in družbi nasploh naslahko spodbudi tudi Matosova misel, da pravo vprašanje ni, kdo česa ni naredil,pač pa, kaj lahko jaz še naredim.

 

Večersta popestrila glasbenika Primož Križaj (kitara, vokal) in Filip Firbas (cajon,vokal).

Kupi v trgovini

Življenjske težave
Drugi priročniki
4,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh