Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Michelangelova »pornografija«?

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 09. 01. 2015 / 12:33
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:22
Ustavi predvajanje Nalaganje

Michelangelova »pornografija«?

Facebook prepovedal oglaševanje z Michelangelovim »Stvarjenjem Adama«.

Spletno družbeno omrežje Facebook postaja »čistunsko«: eno najbolj znanih religioznih umetniških del, Michelangelovo »Stvarjenje Adama«, je označilo za pornografijo. Spletno podjetje z več kot milijardo uporabnikov je zavrnilo oglaševanje nekega knjižnega dela, na katerega naslovnici je upodobljena freska tega znamenitega italijanskega umetnika visoke renesanse (1475-1564). Freska, ki si jo je v izvirniku moč ogledati na stropu Sikstinske kapele v Vatikanu, prikazuje Boga Očeta in golega Adama.



Dunajski filozof religije Eckehard Bamberger je želel na družbenem omrežju Facebook objaviti oglas za svojo knjigo »Psalm 1 – poti Boga in ljudi« (Psalm 1 - Die Wege Gottes und der Menschen), ko mu je oseba po imenu »Michelle« sporočila, da njegov oglas »ni v skladu z oglaševalskimi smernicami podjetja«, saj naj te ne bi dopuščale »pretirano k spolnosti nagovarjajočih podob« ali dajati vtisa golote, prikazovati preveč gole kože ali pritegovati pozornost k določenim delom telesa. Vse to naj bi veljalo tudi za podobe na profilni strani omenjenega avtorja. Na Bambergerjevi naslovnici knjige je Michelangelovo delo malce spremenjeno: Adam svoj obraz odvrača od Boga. »Vendar vse skupaj nima nič opraviti s pornografijo«, zagotavlja avstrijski filozof religije; »želel sem le simbolno prikazati, kako se človek odvrača od Boga.«

Kako daleč gre lahko cenzura družbenega omrežja Facebook?

Bamberger dopušča možnost, da je »Michelle« računalniški program, ki samodejno »zaznava neprimernost podob«: »To bi bilo edino logično pojasnilo za tako nesmiselno cenzuro, čeprav tudi to vzbuja precejšnjo zaskrbljenost.« Filozofu religije ta pripetljaj vzbuja številna resna vprašanja: »Kako daleč gre lahko cenzura? Kako vpliven in manipulativen je Facebook v resnici? Kdo odloča o vprašanjih etike in estetike? Ali pred prepovedjo objav zares kdo ocenjuje vsebino ali zgolj računalniški programi odločajo o tem, kaj je dobro in kaj ne?«

Vir: kath.net

Foto: splet

Kupi v trgovini

Novo
Izpostavljeno
Dve zgodbi enega zakona
Pričevanja
24,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh