Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Poziv vladam k omejitvam oglaševanja alkohola na spletu

Za vas piše:
M. M.
Objava: 10. 05. 2022 / 13:59
Oznake: Mladi, Svet, Zdravje
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 10.05.2022 / 14:06
Ustavi predvajanje Nalaganje
Poziv vladam k omejitvam oglaševanja alkohola na spletu
Vsakih deset sekund naj bi zaradi uživanja alkohola umrla ena oseba na svetu. FOTO: Tatjana Splichal

Poziv vladam k omejitvam oglaševanja alkohola na spletu

V Svetovni zdravstveni organizaciji (WHO) opozarjajo, da proizvajalci alkohola s spletnim oglaševanjem vse bolj ciljajo na mlade in nezmerne pivce. Zaradi tega WHO vlade poziv, naj si skupaj prizadevajo za omejitev oglaševanja alkohola na spletu.

Kot so poudarili v Svetovni zdravstveni organizaciji, je v primeru tobaka mednarodno sodelovanje pripomoglo k znatnemu zmanjšanju njegove dostopnosti, s čimer je marsikje prišlo do omejitve uživanje tobaka.

Zaradi alkohola vsakih deset sekund umre ena oseba

Po ocenah WHO na svetu vsakih deset sekund zaradi uživanja alkohola umre ena oseba. To je še posebej izrazito v starostni skupini od 20 do 39 let, v kateri je 13,5 odstotka vseh smrti povezanih z alkoholom, opozarjajo v WHO. »Alkohol mladim, njihovim družinam in družbam jemlje njihova življenja in potencial,« pravi generalni direktor Svetovne zdravstvene organizacije Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Če je alkohol prisoten v mladosti, bo verjetno tudi pozneje

Če mladoletniki začnejo piti v zgodnjem otroštvu, obstaja veliko tveganje, da bodo alkohol uživali tudi v odrasli dobi, podjetja pa se osredotočajo predvsem na države v Afriki in Južni Ameriki, ki imajo visok delež mladega prebivalstva, poročilo povzema STA.

Kljub temu, da imajo številne države določene omejitve trženja alkohola, so te v splošnem dokaj šibke. V študiji WHO iz leta 2018 so ugotovili, da ima večina držav vsaj deloma regulirano trženje alkohola v tradicionalnih medijih, skoraj polovica držav pa trženja alkohola na spletu in na družbenih medijih nima pravno urejenega.

Prisotnost alkohola v športu in filmih

Podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo in distribucijo alkohola, vse bolj vstopajo tudi na področje športnih tekmovanj z računalniškimi igrami, ki ne poznajo državnih meja. Zaradi storitev pretočnega predvajanja se v mednarodnem merilu hitro širi tudi promocija izdelkov v filmih in serijah. Ena od raziskav je pokazala, da je bil alkohol prisoten v skoraj polovici od 100 komercialno najuspešnejših ameriških filmov med letoma 1996 in 2015, ugotavlja WHO.


Nalaganje
Nazaj na vrh