Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Škofov »ne« zidavi mošej

Objava: 30. 08. 2007 / 10:06
Oznake: Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:06
Ustavi predvajanje Nalaganje

Škofov »ne« zidavi mošej

V Avstriji se je razvnela razprava, ali naj oblasti dovolijo zidavo mošej v mestih ali ne. Kaj o tem meni graški škof dr. Egon Kapellari, je povedal v pogovoru za dnevnik Die Presse, objavljenem pod bombastičnim naslovom, napisanem na kožo zagovornikom zidave novih mošej: Potrebujemo več mošej. Le-tem je jasno in jedrnato povedal: »Dokler se bodo morali kristjani v skoraj vseh muslimanskih državah skrivati, naj bi se muslimani v državah, kakršna je naša, odpovedali zidavi dominantnih mošej po mestih.«

Škofu se zdi samoumevno, da muslimani, »če spoštujejo demokratični pravni red«, v krščanski deželi, kakršna je Avstrija, skupaj molijo v za to primernih prostorih. Od držav, v katerih so muslimani v večini, pa prav tako pričakuje, da bodo vernikom drugih ver dali »pravico in prostor za izpovedovanje njihove vere. V tem pogledu islam po svetu še veliko dolguje,« je pribil graški škof. Muslimani v Avstriji naj se v duhu verodostojnosti zavzemajo za spoštovanje verske svobode v državah, iz katerih so prišli.

Škof Kapellari ve, da se muslimani v Evropi »gotovo težko vključujejo v družbo in ohranjajo svojo istovetnost«. Zavedajo pa naj se, da krščanske in deloma od Cerkve oddaljene države težko sprejmejo islam. Številni kristjani te vere ne poznajo, zato imajo o njej »napačno podobo«; morali pa bi se točno podučiti, »kajti z njim bomo morali živeti po vsem svetu«. Res pa je tudi obrnjeno: večina muslimanov ne pozna krščanstva. Zato je nevarno, da se pri njih krepi skupinski odpor proti Zahodu, ki »ogroža mir na svetu«.

Glede morebitne podpore s strani katoliške oziroma krščanskih Cerkva muslimanskim ustanovam je škof Kapellari dejal, da na ravni majhnih skupin že obstajajo »spoštovanja vredni načrti sožitja, ki odgovarjajo tudi krščanskemu etosu«. Opozoril pa je, da se islam »zelo razlikuje od krščanstva«. Dialog je sicer potreben za razvoj pravil za mirno sožitje, ni pa mogoče obojestransko spreminjati verske vsebine. Muslimani ne sprejemajo verske resnice, da je Jezus Božji Sin in s tem ne Svete Trojice, kristjani pa ne morejo priznati Mohameda za preroka.

Kupi v trgovini

Izpostavljeno
Pot v samoslovenstvo
Zgodovina
39,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh