Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Odziv Vatikana na glasovanje EU o splavu

Za vas piše:
M.M.Š.
Objava: 15. 04. 2024 / 08:17
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 15.04.2024 / 12:07
Ustavi predvajanje Nalaganje
Odziv Vatikana na glasovanje EU o splavu
Poteza Evropskega parlamenta, da v Listino o temeljnih pravicah EU vključi pravico do splava, je »ideološka in nazadnjaška odločitev«. FOTO: arhiv Družine

Odziv Vatikana na glasovanje EU o splavu

Vatikan je potezo Evropskega parlamenta, da v Listino o temeljnih pravicah EU vključi pravico do splava, označil za »ideološko in nazadnjaško odločitev«.

Za ta korak je sredi minulega tedna v Bruslju glasovalo 336 poslancev Evropskega parlamenta. »Menim, da gre za povsem ideološko odločitev v negativnem pomenu besede,« je v pogovoru za vatikanske medije komentiral predsednik Papeške akademije za življenje nadškof Vincenzo Paglia. S kulturnega in družbenega vidika je »zelo zaskrbljujoče«, je dejal, da odločitev ne upošteva pravice nerojenega otroka: "«V tem primeru je nerojeni otrok šibkejši, ne more govoriti, ne more ničesar zahtevati, zato je preveč enostavno uveljavljati pravice močnejšega in pozabiti na šibkejšega. Napačna je odločitev, da se zahteva pravica samo za eno stran, ne pa za obe.«

Pravica do splava bi spodkopala tudi potrebno podporo ženskam: številne nosečnice opravijo splav »iz obupa«.

Po mnenju vatikanskega predstavnika bi pravica do splava spodkopala tudi potrebno podporo ženskam: številne nosečnice opravijo splav »iz obupa«, je poudaril Paglia, in »v tem smislu se zdi, da gre za odločitev, ki gre nazadnjaška in ne napredna,« tako nadškof Paglia, ki se je odzval na četrtkovo glasovanje, ko je večina poslancev Evropskega parlamenta podprla resolucijo, ki države članice Evropske unije poziva k vključitvi pravice do splava v Evropsko listino o temeljnih pravicah.

Ključno vprašanje je opredelitev življenja

Po besedah nadškofa Paglie je ključno vprašanje pri vprašanju splava opredelitev življenja: »Ali je spočeto človeško bitje življenje ali ne? Če je življenje, s kakšno pravico ga lahko izključim ali odstranim? Popolnoma zanemariti pravico osebe, ki naj bi se rodila, v korist pravic drugega, še posebej če ta ne more o ničemer odločati, se mi zdi jasno kulturno nazadovanje.« Predsednik Papeške akademije za življenje je ob tem spomnil na nedavno izjavo Dikasterija za nauk vere o človeškem dostojanstvu Dignitas infinita, ki poudarja, da ima vsak človek neskončno dostojanstvo, ki nikogar ne izključuje:

Absolutno moramo spodbujati: obrambo življenja kot celote, začenši z življenjem najšibkejših.

»Zato mora Cerkev braniti življenje: v tem smislu smo proti smrtni kazni, proti vojni, proti splavu, proti nepravičnosti, proti pomanjkanju pravic na delovnem mestu, proti pomanjkanju zaščite življenja tudi za tiste, ki delajo v groznih razmerah. To je tisto, kar moramo absolutno spodbujati: obrambo življenja kot celote, začenši z življenjem najšibkejših.«

»Množina človeka« kot bistvo človeštva

Za vatikanskega predstavnika glasovanje Evropskega parlamenta za pravico do splava kot temeljno človekovo pravico ni zgolj politična odločitev. Po mnenju nadškofa Paglie je volja po uzakonitvi »pravice do splava« odraz napredka individualizma, težnje po »popolni oživitvi pravic posameznika na račun dolžnosti do drugih«. In zaradi te »opitosti od individualizma« pozabljamo, »da smo med seboj vsi povezani«, je poudaril nadškof.

Namesto kulture, ki še naprej poveličuje 'jaz', si moramo prizadevati za kulturo 'mi'.

»Mi« ali »množina« človeških bitij se izraža prav v materinstvu in porodu. »V tem smislu moramo znova odkriti tudi svojo soodgovornost za življenje, ki se rodi,« poziva predsednik Papeške akademije za življenje. Skrb za ženske, ki to življenje nosijo v sebi, je bistven del tega, vztraja nadškof Paglia:

»Mati Terezija je ustanovila sprejemni center za takšne ženske, kjer je nosečnicam govorila: 'Naj se otroci rodijo, jaz bom poskrbela zanje'. - Toliko žensk splavi, ker imajo težave, morda finančne, psihološke ali druge. Splavijo, ker so same in ne morejo dobiti pomoči. Zato si moramo namesto kulture, ki še naprej poveličuje 'jaz', prizadevati za kulturo 'mi'. Ta 'mi' je bistvo človečnosti, solidarnosti, bratstva in zato tudi pravičnosti.«

Nalaganje
Nazaj na vrh