Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Zakonska zveza je vedno dar!«

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 28. 01. 2023 / 08:48
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 28.01.2023 / 09:59
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Zakonska zveza je vedno dar!«
Zakonska zvestoba temelji na Božji zvestobi in zakonska rodovitnost temelji na Božji rodovitnosti. FOTO: Tatjana Splichal

»Zakonska zveza je vedno dar!«

Papež Frančišek ob začetku sodnega leta v Vatikanu nagovoril Rimsko roto in zbranim pojasnil, da je oznanjevanje »evangelija družine« ena od temeljnih nalog Cerkve.

V Cerkvi in svetu obstaja »močna potreba, da znova odkrijemo smisel in vrednost zakonske zveze med moškim in žensko, na kateri temelji družina«, je dejal sveti oče, ki ob začetku cerkvenega sodnega leta tradicionalno nagovori člane apostolskega sodišča Rimske rote. Po papeževih besedah ima Cerkev poslanstvo oznanjati veselo novico, kar vključuje »osvetljevanje in ohranjanje velike skrivnosti, ki je zakonska in družinska ljubezen«.

Papež Frančišek med letošnjim srečanjem s člani Rimske rote. FOTO: Vatican Media

Zakonska zveza je dar

Papež je pojasnil, da je po krščanskem razodetju zakon več kot zgolj obred ali družabni dogodek; ni preprosta formalnost ali nekakšen abstrakten ideal, ampak je »stvarnost, ki ima svojo natančno doslednost«. Glede na to stvarnost in dejstvo, da se zakon sklepa med resničnimi moškimi in ženskami z vsemi njihovimi omejitvami in pomanjkljivostmi, se je papež vprašal, kako so lahko zakonske zveze privlačne, zveste in trajne. Odgovor se po njegovih besedah skriva v dejstvu, da so vsi resnični zakoni, tudi nezakramentalni, Božji dar zakoncema: »Zakonska zveza je vedno dar! Zakonska zvestoba temelji na Božji zvestobi; zakonska rodovitnost temelji na Božji rodovitnosti.«

Zavrniti moramo idejo, da zakon traja le toliko časa, kolikor traja romantična ljubezen.

In prav zato zakona ne moremo »zreducirati na čustveno raven ali na zgolj sebično zadovoljstvo«: to pa pomeni zavrnitev ideje, da zakon traja le toliko časa, kolikor traja romantična ljubezen. Zakonska zveza pa je v resnici, tako sveti oče, »neločljivo povezana z zakonom samim, v katerem se krhka in omejena človeška ljubezen sreča z božansko ljubeznijo, ki je vedno zvesta in usmiljena«.

Ljudje lahko izpolnimo Jezusovo zapoved, naj »ljubimo drug drugega« - ta se nanaša tudi na zakon: Jezus sam je namreč tisti, ki zakonce podpira s svojo milostjo.

V prisrčnem pogovoru. FOTO: Vatican Media

Zakon je dober

Po tem, ko je papež Frančišek spregovoril o zakonu kot o Božjem daru, je poudaril, da je zakon dober - in to »dobrina izjemne vrednosti za vse«, ne le za zakonce in otroke, ampak tudi za druge družine, Cerkev in ves svet. Poudaril je tudi, da »v krščanski ekonomiji odrešenja zakonska zveza predstavlja predvsem glavno pot k svetosti: svetosti, ki se uresničuje v običajnem življenju«. To je po papeževih besedah »bistveni vidik evangelija družine«.

S pomočjo Svetega Duha ni nujno, da težave v zakonskem življenju pripeljejo do dokončnega poloma.

Ob vprašanju zakonov v krizi je papež Frančišek dejal, da mora Cerkev zakonce, ki se soočajo s težavami, spremljati z ljubeznijo in podporo. Pastoralni odgovor Cerkve mora po njegovih besedah vključevati pomoč pri obnovi zavesti o zakonu kot »nepreklicnem daru«. Ne da bi zanemarili prispevke družbenih ved, je ta »luč o lastnem zakonu bistveni del poti sprave« v težavnih zakonih.

Papež je priznal, da je zakon vedno povezan s »krhkostjo« - vendar, kot je dejal, »s pomočjo Svetega Duha ni nujno, da težave v zakonskem življenju pripeljejo do dokončnega poloma«.

»Zakon je dobrina izjemne vrednosti za vse, ne le za zakonce in otroke, ampak tudi za druge družine, Cerkev in ves svet.« FOTO: Vatican Media

Nalaganje
Nazaj na vrh