Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

»Želimo si cerkvene resnice o zakonu«

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 07. 10. 2014 / 08:37
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:17
Ustavi predvajanje Nalaganje
»Želimo si cerkvene resnice o zakonu«

»Želimo si cerkvene resnice o zakonu«

Mladi ameriški katoličani veliko pričakujejo od zasedanja izredne škofovske sinode.

Grace Raun je vedno motilo, kadar je svoje študijske kolege slišala govoriti, kako »nihče več ne čaka« do poroke, saj je vedela, da to ni res. Kot dejavna katoličanka, ki je bila že pet let v zvezi z istim fantom, se je Grace zelo dobro zavedala, kaj pomeni čakati. Kot pojasni sama, pa se ji nikoli ni zdelo težko upoštevati cerkvenega nauka v zvezi s predzakonsko spolnostjo.


»Čakala sem. Nikoli nisem občutila, da se v času študija nisem našla, ker sem bila pač devica«, je povedala v pogovoru za ameriško katoliško agencijo CNA. »Pravzaprav sem imela občutek, da sama sebe bolje poznam, ker nisem iskala preprostega, hitrega zadovoljstva, pač pa sem iskala življenjski smisel in globje zavedanje same sebe.«

Zakonca Grace in Ben Raun morda predstavljata kulturno anomalijo. Skupaj sta zaživela šele po poroki, poročila pa sta se pred 25. letom starosti, medtem ko je danes med mladimi vse pogostejši pojav, da skupaj živijo že pred poroko, zakonske zaobljube pa si izmenjajo kasneje, če se za to sploh odločijo. Zakonca Raun, tako kot številni drugi mladi katoliški pari, verjameta, da ju Cerkev lahko marsikaj nauči v zvezi z zakonom, česar jima sodobna kultura ne more ponuditi.

»Čeprav je naš svet vse bolj zaverovan v užitek in trenutno zadovoljitev, cerkveni nauk o ljubezni in družini nikoli ni bil napaka«, je prepričana Grace. »Danes resnico Cerkve potrebujemo bolj kot kdaj koli prej.«

Škofje in kardinali v teh dneh v Vatikanu razpravljajo o vprašanjih zakonske zveze in družine, v središču razprav bo med drugim tudi vprašanje, ali lahko znova civilno poročeni ločeni prejemajo sveto obhajilo. Čeprav sodobna kultura to zavrača, neločljivost zakona v očeh Cerkve parom daje neizmerno svobodo, zagotavljata Mitch in Marilyn Klein iz Kansas Cityja.

»Vtis imava, da je kulturno razumevanje zakona zvodenelo na raven nakupovanja. Postalo je koristniško naravnano«, je pojasnil Mitch. »Kot da me mora žena vedno le osrečevati, mi izpolniti vsako željo, ko pa se to konča, imam pravico, da najdem nekoga drugega, ki bo zadovoljeval moke potrebe.« Kot pove Marilyn, ji je mama že dolgo nazaj pojasnila, da zakonske zaobljube pred Bogom niso nekaj, kar bi človek lahko neresno jemal.

»Ko se z nekom poročiš, te bo ta oseba gotovo kdaj razočarala in morda boš imel občutek, da si zaslužiš več, da to ni tisto, kar si podpisal, zato marsikoga zamika, da bi vse skupaj pustil in odšel«, pojasnjuje Marilyn. »Vendar, ko Jezusu obljubiš, da boš ljubil svojega zakonca, je to obljuba zvestemu, ljubečemu Bogu, ki je popoln, zato je ta obljuba toliko bolj zavezujoča. Manj strahu in negotovosti je v človeku, če se ve, da ga zakonec ne bo zapustil.«

Mnogi katoličani upajo, da bo sinoda izpostavila in poudarila zakramentalno vrednost zakonske zveze. Med mladimi namreč danes obstajata dva »tokova« glede razumevanja zakona in družine. Ena veja mladih, ki je dejavno vključena v versko življenje, se na skupno življenje v družini pripravlja zelo skrbno, kot na duhovni poklic, in je odprtejša za sprejemanje novega življenja. Obstaja pa tudi nasprotna skupina, ki na mlade gleda kot na žrtve sodobne kulture, in ta cerkveni nauk in moralna merila občuti kot breme.

Mladi redko naletijo na zgled tradicionalnega zakramentalnega zakona, saj jih je zelo veliko število prej ali slej priča razvezi, pa naj bo to razveza staršev, prijateljev, sorodnikov … To je dvorezen meč, ki pa vendarle nekatere mlade spodbudi k stremljenju po zakramentalni zakonski zvezi, saj ta pomeni popolno predanost.

»Ko par reče – zaživiva skupaj, da preiskusiva najino zvezo, je to majhen korak naprej«, pojasnjuje študent Brendon, ki s svojo mlado ženo vrstnikom pričuje o lepoti zakramentalnega zakona. »Poroka je tako le droben naslednji korak, kajti, kaj pa se bo dejansko spremenilo? In če stvari potem ne tečejo gladko, tudi ločitev deluje kot droben korak, pač korak nazaj, vse to pa zgolj zato, ker se par nikoli ni odločil za resnično velik korak naprej, korak do popolne predanosti.«

Medtem ko nekatere raziskave povezujejo skupno življenje pred poroko z večjim številom ločitev, pa Brendon ne glede na statistiko opaža, da si mladi želijo več. »Mladi se zavedajo, da mora obstajati več od tega, kar jim nudi sodobna kultura. Mislim, da imajo mladi dovolj prevar.«

Vir: CNA
Foto: arhiv Družine (T. S.)

Kupi v trgovini

Notranji glas ljubezni
Duhovna rast
17,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh