Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Saharova nagrajenka kaže smer cerkvenim šolam

Objava: 20. 12. 2013 / 11:47
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 2 minuti
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:13
Ustavi predvajanje Nalaganje

Saharova nagrajenka kaže smer cerkvenim šolam

Novi vatikanski dokument katoliške šole poziva, naj se obvežejo k medkulturnem pogledu na družbo.

Na tiskovnem uradu Svetega sedeža so minuli četrtek predstavili dokument z naslovom Vzgajati za medkulturni dialog v katoliški šoli. Živeti skupaj za civilizacijo ljubezni., ki ga je pripravila Kongregacija za katoliško vzgojo. Kot poroča Radio Vatikan, je prefekt omenjene kongregacije, kardinal Zenon Grocholewski, med predstavitvijo novega dokumenta poudaril vzgojno delovanje Cerkve preko katoliških šol, pri čemer je po njegovih besedah medkulturni dialog vse pomembnejši vidik.

Kardinal je spomnil, da po navedbah UNICEF-a 70 milijonov otrok ni deležno šolskega izobraževanja. Ob tem je omenil primer letošnje Saharove nagrajenke, 16-letne Pakistanke Malale Yousafzai, ki je v letošnjem novembru v Strasbourgu prejela nagrado Evropskega parlamenta za svobodo misli. Malala je svoja prizadevanja v boju za šolsko izobraževanje drago plačala. V delu Pakistana, kjer islamski skrajneži deklicam prepovedujejo šolanje, je oktobra 2012 preživela poskus atentata. Danes z družino živi v Birminghamu v Veliki Britaniji, kjer redno obiskuje šolo.

Malala dokazuje, da »otrok, učitelj, knjiga in svinčnik lahko spremenijo svet«, je kardinal Grocholewski navedel besede mlade nagrajenke. Njeno sporočilo je izjemnega pomena tudi za cerkvene izobraževalne ustanove.

Kongregacija za katoliško vzgojo pozorno spremlja vzgajanje v katoliških šolah, preko apostolskih nuncijev, preko stikov s škofovskimi konferencami in njihovimi komisijami za vzgojo, s posameznimi škofi in verskimi kongregacijami. Kolikor je le mogoče, je poudaril kardinal Grocholewski, si kongregacija prizadeva za vzgojo tudi z neposrednim sodelovanjem pri pomenljivih pobudah. Pomemben prispevek Kongregacije za katoliško vzgojo v zadnjih letih je bilo oblikovanje besedil, ki so vsebovala poglobitev v posamezne teme. Ta besedila so nato posredovali krajevnim Cerkvam in drugim organizacijam, ki so dejavne na področju vzgoje. Med obravnavanimi temami so bile na primer identiteta katoliške šole in njenega poslanstva, vzgojitelji, nenadomestljiv prispevek posvečenih oseb pri vzgoji, vzgojna učinkovitost skupnega dela laikov in posvečenih oseb, verska razsežnost katoliške šole in spolna vzgoja.

Dokument, ki ga je Kongregacija za katoliško vzgojo javnosti minuli četrtek, se torej pridružuje vrsti ostalih. Tema, ki jo obravnava, je zelo pomembna in aktualna, kot je zatrdil kardinal Grocholewski. Ni sicer nova, vendar pa je danes pojav migracij globaliziral stvarnost multikulturnosti in multireligioznosti. Posledica tega je potreba po primerni medkulturni vzgoji, v tem kontekstu pa je katoliška šola poklicana, da mladim generacijam ponudi nujne elemente, potrebne za razvoj medkulturnega pogleda na skupno življenje.






Vir: Kathpress / Radio Vatikan / M. M. Š.
Foto: splet / Wikipedia

Kupi v trgovini

Novo
1945: Dnevnik mojega križevega pota
Zgodovina
29,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh