Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Škapulir - naš habitus

Za vas piše:
K. H.
Objava: 16. 07. 2017 / 18:08
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 16.07.2019 / 06:01
Ustavi predvajanje Nalaganje
Škapulir - naš habitus

Škapulir - naš habitus

Na slovesni praznik karmelske Matere božje posebej slovesno v karmelu v Sori.

Na današnji praznik karmelske Matere božje je bilo posebej slovesno v karmeličanskem samostanu v Sori. Ob tej priložnosti so sestre karmeličanke odprle klavzurno pregrado in v samostanski kapeli, skupaj z verniki, ki so do zadnjega kotička napolnili kapelo in samostanski vrt, bile pri maši, ki jo je, ob somaševanju sedmih duhovnik, daroval ravnatelj semenišča Roman Starc. Med mašo so častilci karmelske Matere božje lahko prejeli škapulir, »karmelsko redovno oblačilo«, tisti, ki pa ga že nosijo, so obnovili posvetilno molitev Mariji.

Med mašo so prepevale sestre karmeličanke. V sorškem klavzurnem samostanju jih živi sedemnajst.




Roman Starc: "Škapulir - naša stalna drža, nekaj, kar imamo stalno na sebi"

»Škapulir predstavlja stalno Marijino varstvo in pomoč v prehodu v nebeško slavo,« je dejal v pridigi Roman Starc pomen škapulirja, ki naj ga imajo njegovi nosilci stalno pred očmi. Izpostavil je tudi, da da mora hoja za Jezusom po Marijinem zgledu za nosilca škapulirja »ostajati vedno bolj naša stalna drža, naš habitus, nekaj, kar imamo vedno na sebi in to čimbolj v polnosti živimo«.

V pridigi je Starc spomnil na prebrano božjo besedo, ki na praznično nedeljo popelje na dve gori, med katerima je, kot je dejal »razpeta zgodovina celotnega človeštva in znotraj nje vsakega posameznika, torej vseh nas: gora Karmel in kalvarijski križ«. Gora Karmel ima po besedah Starca poseben pomen zlasti za karmeličanski red. »Sveto pismo opisuje njeno lepoto in krasoto, naravne lepote kot simbol rodovitnosti in lepote. Ni čudno, da so v zavetju njenih votlin našli mir prerok Elija in drugi sveti možje. Gora Karmel s čudovito lepoto predstavlja naše notranje duhovno življenje, ki nam je bilo darovano pri krstu. Bog je v nas zasadil čudovit vrt in v nas položil najboljše vzgibe, hrepenenje po nebesih. Vse, kar je potrebno, je, da skrbimo, da seme vzklije in da se mladika ne posuši.« Zato so vsa naša prizadevanja, goreče molitve po besedah Starca podobne vzpenjanju na gore, kjer Bog deli darove in – kot Eliju, ki ga je prosil, naj konča dolgotrajno sušo - pošilja dež milosti v naša življenja.

Podoba karmelske Matere božje nas spodbuja k dvema temeljnima držama

Če na gori Karmel kipi od življenja in rodovitnosti, je na drugi gori, na Kalvariji, »pusto in žalostno«. »Čeprav se nihče ne želi tja, se kalvariji v našem življenju ne moremo izogniti. Duhovna rast, ki jo predstavlja gora Karmel, ne more dati sadu brez žrtve , daritve in umiranja. Da v nas ostane dobro, mora odmreti vse slabo. To se lahko zgodi na lesu križa,« je dejal Starc in sklenil, da nas podoba karmelske Matere božje spodbuja k dvema temeljnima držama: »K skrbi za pristno in poglobljeno molitveno držo, saj je karmelska mati božja je najlepši zgled notranjega združenja z Bogom, in ljubečega premišljevanja božjih skrivnosti. Druga drža je darovanje samega sebe.« Kakor Marijino mora po besedah Starca tudi naše življenje postajati daritev: za Boga in drug za drugega: »Pri tem nam je v pomoč tudi škapulir, ki ga nekateri že nosite.«


Roman Starc je podelil škapulir več deset vernikom, ki so pristopili in ga sprejeli.




Kaj je karmelska bratovščina in kaj škapulir?

Po pridigi in predstavitvi ter blagoslovu škapulirjev je Roman Starc podelil več deset škapulirjev vernikom, ki so to želeli. Pobožnost nošenja škapulirja so v samostanu v Sori močneje oživili v svetem letu 2000, v sedemnajstih letih se je v knjigo karmelske bratovščine vpisalo že blizu dva tisoč članov. Vsi, ki nosijo rjavi škapulir, sestavljajo nekakšno duhovno družino, karmelsko bratovščino. Kdor nosi škapulir, je dolžan živeti po evangeliju, prejemati zakramente in častiti Marijo - to naj se kaže vsaj v tem, da vsak dan zmoli tri zdravamarije, ob sobotah se priporoča molitev Pozdravljena Kraljica.

Škapulir je znamenje posebnega Marijinega varstva, ki je bil dan karmelskemu redu in vsem, ki se hočejo pridružiti temu redu z duhovnimi vezmi. Predstavljata ga dva koščka rjavega blaga, med seboj povezana z rjavo vrvico, nosi se ga okoli vratu. Škapulir je v svojem bistvu habit, je redovna obleka. Kdor ga sprejme, je pridružen karmelskemu redu, ki se je v blagor Cerkve posvetil Marijini službi in je s tem deležen vseh duhovnih dobrin tega reda. Znamenje škapulirja živo kliče v spomin dve resnici: na eni strani stalno varstvo preblažene Device, na drugi strani pa zavest, da se češčenje Device Marije ne sme omejevati le na molitve njej v čast v raznih življenjskih okoliščinah, marveč mora postati habitus, to je stalna naravnanost osebnega krščanskega življenja, ki ima podlago v prejemanju zakramentov in izvrševanju duhovnih in telesnih del usmiljenja. Škapulir je torej znamenje "zaveze" in povezanosti božje Matere z verniki.

Več o karmelski bratovščini in kaj pomeni nošenje škapulirja na povezavi http://www.druzina.si/ICD/spletnastran.nsf/koledar/karmelska-mati-bozja1





Kupi v trgovini

Molitev na pet prstov
Molitveniki
2,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh