Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Materialno revna, duhovno bogata

Za vas piše:
Katja Cingerle
Objava: 04. 11. 2022 / 10:00
Oznake: Knjiga
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 03.11.2022 / 20:38
Ustavi predvajanje Nalaganje
Materialno revna, duhovno bogata
Roman Revna ženska francoskega pisatelja Leona Bloya. FOTO: Jerica Jerman

Materialno revna, duhovno bogata

Veliko literatov je v svojih delih predstavilo revščino, še posebej revne ženske, vendar so te ženske običajno tudi s svojimi dejanji pripomogle k svoji nesreči. Če se spomnimo Zolajeve Nane ali Flaubertove Gospe Bovary, vemo, da sta bili obe preračunljivi, egoistični in sta ravnali nerazumsko.

Determiniranost ženske

V romanu Revna ženska je glavna oseba Clothilde Maréchal drugačna. Francoski pisatelj Leon Bloy je svoji ženski dal odlike, kot so talent, intelekt in duhovna veličina, vendar jih ne more popolnoma izkoristiti, saj ji to preprečuje okolje, v katerem živi. Družba ni pripravljena sprejeti ženske kot misleče, dejavne, ustvarjalne in enakovredne pripadnice višjega razreda, kamor bi Clothilde vsekakor lahko spadala, če bi bila moški ali bi vsaj izhajala iz premožne družine.

Naplavine teme in luči

Roman Revna ženska je razdeljen na dva dela: v prvem, imenovanem Naplavine teme, je vir revščine in nesreče primarna družina (svetohlinska mati, neodgovoren očim), v drugem, ki nosi naslov Naplavine luči, pa ženski družba ne pusti, da si po vseh nesrečah, ki so jo doletele, opomore.

Več o romanu Revna ženska TUKAJ.

Duhovna moč mlade ženske

»Obstaja samo ena nesreča, /…/ in to je, da nismo svetniki.« S tem sporočilom se konča roman Revna ženska. Celoten roman, ki na koncu napelje k tem besedam, pa se osredotoča na preizkušnje, s katerimi se Clothilde spopada, ne da bi pri tem izgubila svojo vero. Krepi jo tudi podpora misijonarja, ki ga je videla le enkrat, a je z njo ostal za vedno.

Njena duhovna moč pa ne pomeni, da je pasivna, da se le ravnodušno prepušča Božji volji, nikakor ne. S svojimi dejanji poskuša pomagati izboljšati svoje blagostanje in blagostanje svoje družine, ki pa ji ni v pomoč. Kot mlado dekle jo mati in očim pošljeta k slikarju, da bi mu pozirala. Čeprav to ni ravno častivredna naloga, pa Clothilde pripelje k intelektualcem, ki v njej ne vidijo zgolj telesne ljubkosti, temveč njen intelekt in predanost veri.

Bistroumno razmišljanje o temeljih neomadeževane vere navduši moško intelektualno in umetniško družbo. Slikar je trdno odločen, da se Clothilde ne sme več vrniti k svoji družini in da ji bo pomagal izviti se iz revščine, ker ravna krščansko. Obetajo se svetlejši dnevi, vendar slikar stori napako, ko želi ravnati prav, in pri tem umre.

A Clothilde ob tem ne zapustijo vsi, med intelektualci si kljub temu najde življenjskega sopotnika in se z njim poroči. Ženska je v 19. stoletju potrebovala moškega, da bi ji priskrbel dobre razmere za življenje, se izkaže v nadaljevanju romana, ko ji je sreča znova odvzeta, njene možnosti za boljše življenje pa vztrajno uničujejo zlobni jeziki.

Roman Revna ženska lahko prelistate TUKAJ.

Resnične okoliščine, dogodki in osebe

Bloy je v romanu Revna ženska prikazal razmere v družbi 19. stoletja v Franciji, ki ne dovoljujejo ženski zlesti iz nižjega sloja v višjega. V romanu je veliko referenc iz njegovega lastnega življenja. Omenja resnične okoliščine, dogodke in osebe, svoje sodobnike, o čemer več izvemo v opombah. Kljub temu pa marsikaj iz romana lahko prepoznamo tudi v sedanjosti.

Tudi revščino je Bloy dobro poznal. Sam je namreč kot svobodomiseln intelektualec in goreč kristjan, ki je odkrito povzdignil glas proti krivicam, vsemu slabemu in pasivnosti, pri čemer ga je le redkokdo podprl, izkusil revščino, svojo, materialno, in duhovno revščino malomeščanov, ki vsakemu, ki si drzne razmišljati s svojo glavo in mu, bognedaj, uspe dvigniti se iz povprečja, hitro dajo vedeti, kaj se v njihovi družbi sme in kaj ne.

Kupi v trgovini

Revna ženska
Proza
29,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh