Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Sari matere Terezije zaščitena blagovna znamka

Za vas piše:
Mojca M. Štefanič
Objava: 13. 07. 2017 / 09:09
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:36
Ustavi predvajanje Nalaganje

Sari matere Terezije zaščitena blagovna znamka

Belo in modro redovno oblačilo po vsem svetu predstavlja mir in ljubezen.

Redovno oblačilo sv. matere Terezije (1910-1997) in članic skupnosti, ki jo je ustanovila, misijonark ljubezni, bel sari z modro obrobo, odslej velja za zaščiteno blagovno znamko. Indijski odvetnik, specializiran za to področje, Biswajit Sarkar, je po navedbah indijskih medijev po naročilu sester misijonark ljubezni poskrbel za zaščito pravic do belo-modrega sarija. Pojasnil je tudi, da »križ, ki ga misijonarke ljubezni nosijo na levi rami, zanje predstavlja Jezusa na križu kot ključ do človeških src«.



Z zaščito blagovne znamke naj bi preprečili zlorabo svetovno znanega oblačila, je spletni portal India Today navedel besede Sarkarja, ki je bil nekdaj odvetnik redovne ustanoviteljice. »Ekskluzivno pravico do uporabe omenjene modre obrobe na belih sarijih imajo misijonarke ljubezni«, je poudaril Sarkar. Gre za »prvi primer zaščite redovne uniforme kot intelektualne lastnine v svetu«. Mati Terezija je zaslovela po svojem delu z ubogimi, brezdomci in umirajočimi v Indiji, za kar je leta 1979 prejela tudi Nobelovo nagrado za mir. Značilni sari članice njenega reda uporabljajo od leta 1950.

Indijski patentni urad je po navedbah medijev zahtevi odvetnika Sarkarja po zaščiti blagovne znamke za sari matere Terezije ugodil že 4. septembra 2016, na dan kanonizacije svetovno znane redovnice, vendar je bil podatek javnosti predstavljen šele v teh dneh.

»Misijonarkam ljubezni ni kaj dosti do javnosti, zato tega koraka doslej niso oznanjale«, je pojasnil Sarkar. »Ker pa opažamo, da po svetu brezvestno in krivično zlorabljajo model tega redovnega oblačila, smo ljudi seznanili z zaščito blagovne znamke«, je poudaril indijski odvetnik.

Na spletni strani kongregacije najdemo tudi zapis o zgodovini sarija. S. Gertruda, druga redovnica, ki se je pridružila misijonarkam ljubezni, je povedala, da je mati Terezija belo-modri sari prvič oblekla leta 1948, in v tem oblačilu »se je odpravila na ulice Kalkute«. Leta 1950 je oblačilo postalo prepoznavno znamenje redovnic, po svetu pa velja kot simbol miru in ljubezni.

»Mati Terezija je izbrala modro obrobo, ker nas ta barva spominja na Božjo Mater Marijo. Tri črte predstavljajo zaobljube redovnic: uboštvo, pokorščino in čistost ter brezpogojno pripravljenost za služenje najbolj ubogim med ubogimi. Bela barva predstavlja čistost in resnico. Poleg tega so v tistih dneh žene, ki so pometale ulice, nosile podobno vrsto sarijev. In tako je mati Terezija za svoje vzela redovno oblačilo, ki je obenem simbolno in praktično – misijonarkam ljubezni pomaga pri prepoznavnosti med ubogimi, primerno pa je tudi za vroče podnebje v Kalkuti.«

»Leta 1958, ko so misijonarke ljubezni odprle dom za gobave bolnike v Titagarhu, so ugotovile, da so mnogi izmed teh ljudi brez dela, zato so jim kupile statve in jih prosile, naj tkejo sarije za redovnice. Tako se je rodila tradicija in danes v domu za gobavce stkejo okoli 4.000 sarijev na leto, ki jih razdelijo sestram po vsem svetu. Novicke nosijo bele sarije brez treh modrih obrob, ko pa so po štirih letih pripravljene na večne zaobljube, prejmejo belo-modre sarije misijonark ljubezni. Vsaki sestri pripadajo le trije sariji.«

Vir: Kathpress / AsiaNews
Foto: arhiv Družine (T.S.)

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh