Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Stiska rimskih krojačev: primanjkuje rdeče svile za kardinalska oblačila

Mojca Masterl Štefanič
Za vas piše:
Mojca Masterl Štefanič
Objava: 30. 09. 2023 / 05:30
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 29.09.2023 / 16:07
Ustavi predvajanje Nalaganje
Stiska rimskih krojačev: primanjkuje rdeče svile za kardinalska oblačila
Podjetje Barbiconi iz Rima že skoraj dvesto let oblači duhovnike, pa tudi novoimenovane kardinale. FOTO: barbiconi.it

Stiska rimskih krojačev: primanjkuje rdeče svile za kardinalska oblačila

Podjetje Barbiconi iz Rima že skoraj dvesto let oblači duhovnike, pa tudi novoimenovane kardinale.

Gabriele Barbiconi, solastnik podjetja za duhovniško opremo v Rimu, je imel v zadnjih mesecih prav posebne skrbi: ni vedel, kako bo s svilo, piše rimska dopisnica avstrijskega Kathpressa, Anita Hirschbeck, ki je slovito trgovino obiskala pred umestitvijo novih kardinalov. Barbiconi časnikarki med pogovorom pokaže balo gladke tkanine, ki se sveti v rdeči barvi: med prsti je presenetljivo čvrsta, malce spominja na papir za peko.

Trenutno je na trgu na voljo le nekaj metrov kardinalsko rdeče svile »moire«.

Tkanina ni barvana, ampak je stkana iz rdeče svilene preje, pojasnjuje Barbiconi. Trenutno je na trgu na voljo le nekaj metrov te tkanine. Ravno dovolj za njegove stranke, ki jih 30. septembra čaka pomemben dogodek v vatikanski baziliki sv. Petra: papež Frančišek bo umestil 21 novih kardinalov. Med njimi je tudi nekaj Barbiconijevih strank, ki bodo ob tej priložnosti prvič oblekle svoja nova oblačila, kardinalski škrlat.

Najvidnejši naročnik je bil Benedikt XVI.

Lastnik trgovine molči o imenih in številkah. Le toliko: večina jih je s skoraj 200 let starim tradicionalnim podjetjem povezana že dlje časa in so se v rimski ulici sv. Katarine Sienske že odeli v škofovska oblačila.

Najpomembnejši kupec tradicionalne hiše Barbiconi je bil nekoč papež Benedikt XVI.

V neposredni bližini Panteona so v izložbi na ogled mašni plašči kremne barve z zlatim okrasjem. Skozi steklena vrata v manjših skupinah vstopajo moški, oblečeni v črna oblačila z belimi kolarji, ki jih nevsiljivo pozdravi prodajalka. Za njo visijo oblačila, strogo razvrščena po liturgičnih barvah: rdeča, bela, vijolična, zelena. Ob njih se v steklenih vitrinah svetijo zloščene monštrance in kelihi.

Njihov najpomembnejši kupec je bil nekoč papež Benedikt XVI., razkrije Barbiconi. Po naročilu so mu izdelali oblačila po meri, storitve tradicionalne krojaške hiše pa je uporabljal že, ko je bil še kardinal Joseph Ratzinger.

Znamenita trgovina Barbiconi v rimski ulici sv. Katarine Sienske že skoraj 200 let skrbi za duhovniška oblačila in drugo opremo. FOTO: FB/Barbiconi

Svile »moire« v kardinalsko rdeči barvi primanjkuje

Toda vrnimo se k novim kardinalom: njihova oblačila načeloma ne predstavljajo velikega izziva, pojasnjuje 48-letni lastnik trgovine. Oblačilo je enako tistemu, kar je bodoči kardinal nosil že kot škof. Če ne bi šlo za barvo …

Volneni talarji in mocete morajo nujno zasijati v posebnem odtenku rdeče, ki bo že skoraj mejila na oranžno, ko se bo 21 novoimenovanih kardinalov pojavilo pred papežem. Enako velja za pas, čepico (solidejo) in biret. Ta barvni odtenek pomeni zvestobo papežu do prelivanja krvi. Težava je v tem, da so vsi ti kosi narejeni iz moarske svile - ki jo je od obdobja koronaepidemije težko dobiti v kardinalsko rdeči barvi.

Posebna rdeča svila zdaj stane 80 evrov za meter.

Kot pojasnjuje Barbiconi, se je takrat zaprlo podjetje pomembnega dobavitelja tkanin. Odtlej lahko dobava tovrstne svile traja tudi do štiri mesece. Novi kardinali so za svoje imenovanje izvedeli 9. julija, oblačila pa potrebujejo 30. septembra, torej časa ni bilo na pretek.

Posebna rdeča svila zdaj stane 80 evrov za meter, v pogovoru za Kathpress pove italijanski podjetnik in pogladi balo tkanine. V kletnih prostorih trgovine sedi uslužbenec za pistacijevo zelenim šivalnim strojem, ki je videti kot iz 19. stoletja. Med tuljavo in pritisno nogo je napeta tanka rdeča nit.

»Kardinal je za nas skorajda prijatelj«

Novi kardinali morajo za svojo garderobo odšteti približno 2.000 evrov - brez dodatkov. Z ekonomskega vidika se naročila skorajda ne izplačajo, meni Barbiconi, pomembnejši je osebni odnos: »Za nas je kardinal bolj ali manj prijatelj. Tudi izbira kraja, kjer bodo oblačila izdelana, ustvari določeno vez.« Nekaj posebnega je, ko stranka postane kardinal, ki je v trgovino prišel že kot duhovnik.

Barbiconijevi krojači so imeli zgolj mesec dni časa, da so izdelali naročena oblačila za nove kardinale.

Drugi izziv je kratek časovni okvir. Novi kardinali prihajajo z različnih koncev sveta. Zadnja od njegovih strank je bila v Rimu na meritvah šele konec avgusta, pove Barbiconi. Njegovi krojači so imeli zgolj mesec dni časa, da so izdelali naročena oblačila. Za razliko od duhovnikov je kardinalsko oblačilo v celoti izdelano ročno. Zaradi majhnih količin se množična proizvodnja v kardinalsko rdeči barvi ne bi izplačala.

Izložbeno okno trgovine Barbiconi. FOTO: FB/Barbiconi

Končno pomerjanje v trgovini

Trije krojači in šivilje v podjetju Barbiconi so v zadnjih nekaj tednih skrbeli samo za kardinalska oblačila. Zadnja stranka je svoje naročilo prejela včeraj, dan pred slovesnim obredom.

Kot razkriva lastnik, je v trgovini običajno še zadnje pomerjanje. Nekateri dostojanstveniki pridejo sami in se dogovorijo za kratko srečanje. Drugi s seboj pripeljejo prijatelje duhovnike ali svojega tajnika in posnamejo spominske »selfije«, prvič odeti v kardinalski škrlat. Barbiconi mirno skomigne z rameni: »Tudi oni so ljudje.«

Nalaganje
Nazaj na vrh